Naujas kinietiškas „Higer 122B Dreamscape”. Ar jums nieko neprimena?

birželio 12 04:28 2015 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

higerRusijos Kolomnos mieste vykusioje „Busworld 2015” parodoje pristatytas kinietiškas „Higer 122B Dreamscape”. Ne tik parodos lankytojai, bet ir žurnalistai spaudos konferencijoje atkreipė dėmesį į tai, jog transporto priemonė neįtikėtinai panaši į visiems puikiai pažįstamą seną gerą „Neoplan Starliner”.

Dažniau besilankantieji tarptautinėse transporto priemonių parodose turėjo atkreipti dėmesį į aktyviai po ekspozicijų sales zujančius nedidukus siauraakius žmogelius, be perstojo spragsinčius fotoaparatais. Nė kiek nesidrovėdami jie landžioja po neprieinamiausias automobilių vietas, stengdamiesi įamžinti kiekvieną transporto priemonių dizaino elementą, mazgą, agregatą ar varžtelį. Nenuostabu, kad neretai išsyk po karščiausios naujovės pristatymo Europoje ir Azijos šalyje atsiranda automobilio brolis dvynys, kurio esminis skirtumas – tik gerokai mažesnė kaina.

Maždaug prieš dešimtmetį kiniečiai pristatė visuomenei it du vandens lašai į „Neoplan Starliner“ panašų „Zonda 6129 HGA9“.

mani2004-aisiais IAA parodoje Hanoveryje pirmą kartą pristatytas ir 2006-aisiais „Metų autobuso“ titulą laimėjęs egzotiško dizaino „Neoplan Starliner“ jau 2005-ųjų pabaigoje sulaukė kinietiško brolio dvynio. Vokietijos gamintojams tai, be abejo, tapo ne itin malonia staigmena.

Įpykę vokiečiai neketino pasiduoti. Tuometė „Neoplan bus GmbH” pateikė intelektinės nuosavybės ieškinį prieš „Zonda” gamintojus ir laimėjo teismo procesą.

Pekino liaudies teismas nusprendė, jog kiniečių bendrovė turi sumokėti „Neoplan” gamintojams 21 mln. juanių (3 000 000 dolerių). Be to, teismas nurodė sustabdyti „Zonda” gamybą bei uždraudė jau pagamintus autobusus pardavinėti.

neoplan-starliner-vs-zonda-a9Sprendimą tuomet priėmęs teisėjas pabrėžė, jog „Zonda” negalėjo pateikti pakankamai įrodymų, kad „Zonda A9” yra jų mokslininkų bei dizainerių kūrybos vaisius.

Mažiau pasisekė japonų „Toyota” gamintojams. 2002-iaisiais jie pateikė ieškinį kiniečių gamintojams „Geely” už jų prekės ženklo teisių pažeidimą bei nesąžiningą konkurenciją.

„Toyota” paprašė 14 milijonų juanių (1 770 000 dolerių) žalos atlyginimo. Tačiau šiuo atveju teismas „Toyota” reikalavimų nepalaikė.

„Neoplan“ ir „Zonda“ panašumas nebuvo pirmas atvejis, kai nauji kiniečių pateikti autobusai sukelia Europos autobusų gamintojams nemalonių asociacijų. Europos rinkoje pasirodžius „Irizar Century“, panašaus modelio autobusai pasklido ir po Kinijos kelius. Kiniečiai, apkaltinti plagijavimu, tik skėsčioja rankomis – esą ką padarysi, kad jų dizaino mokytojai – europiečiai, tad ir autobusų dizaino tendencijos kartojasi… Jie ir toliau sėkmingai „superka“ Europos bei Amerikos dizainerius, kurie perkelia į azijietiškus gaminius naujausias pasaulinio autobusų dizaino tendencijas.

Kiniečių autobusai būna keletą kartų pigesni už vakarietiškuosius analogus. Taigi Vakarų Europos gamintojai tokiu atveju patiria nemenkų nuostolių.

Tačiau net pralaimėję teismus su gamintojais, kiniečiai, atrodo, nemano pasiduoti. Jų naujojo „Higer 6122B“ aliuzijos į „Neoplan Starliner“ vėl gi pernelyg ryškios.

„Higer“ – dvylikos metrų ilgio, jame montuojamas Euro 5 standartų reikalavimus atitinkantis amerikietiškas „Cummins ISL340.50“ variklis. Pavarų dėžė – kinietiška „Qijiang Gear Transmission“. Tačiau, klientui užsakius, galima sumontuoti ir ZF.

Salone gali būti 49+1+1 ar 51+1+1 sėdimos vietos. Kėbului apsaugoti nuo prarūdijimo naudojama kataforezės technologija, tad jam suteikiama dešimties metų garantija. Kad autobusas galėtų važinėti šiaurės šalyse, salonui apšildyti naudojamas storesnis putplasčio sluoksnis. Pasak gamintojų, vidaus apdailos medžiagos ilgalaikės bei pritaikytos žemesnei temperatūrai. Viduje sumontuotos krosnelės bei vandens šildytuvas.

Galima būtų teigti, jog autobusas – neprastas. Žinoma, jei nepaisytume pernelyg akivaizdaus panašumo į „Neoplan“ ir galimos naujos vokiečių gamintojų pasipiktinimo bangos…

 

Lina Jakubauskienė

Gamintojų ir autorės nuotraukos

  • higer
  • mani
  • neoplan-starliner-vs-zonda-a9