by admin | 15 spalio, 2010 9:34 am
Šiandien, spalio 15-ąją, itališką aštuonių metrų ilgio autobusą „Vivacity Plus CNG“ apžiūrėjo miesto vadovai.
Patiko žaisminga išvaizda
Į sostinės gatvėmis važinėjantį žaismingą, tarsi iš vaikystės animacinių filmukų nužengusį autobusą, neatkreipti dėmesio tiesiog neįmanoma. „Sulaukėme daugybės keleiviųklausimų – iš kur toks mielas autobusiukas, ar jis nuolatos vežios miestiečius. Gaila, tačiau vilniečius turime nuvilti: ši transporto priemonė sostinėjepabus tik iki spalio 20-osios. Tačiau žadame pagalvoti apie galimybę įsigyti panašios klasės autobusų už Europos Sąjungos ekologinių fondų lėšas“, – sako UAB „Vilniaus autobusai“ technikos direktorius Juozas Grabys.
„Vivacity Plus CNG“ nuo spalio 6-osios vežioja keleivius 11-uoju maršrutu. „Atstumas tarp aštuonių metrų ilgio transporto priemonės ašių – tik keturi metrai, todėl ji yra labai manevringa ir puikiai tinka važinėti siauromis senamiesčio gatvelėmis“, – sako J. Grabys.
Bandys tris savaites
Visai naujas, be registracijos numerių, autobusas atvyko į sostinę tiesiai iš Hanoverio IAA parodos. Per porą dienų registracijos problemas UAB „Vilniaus autobusai“ vadovams pavyko išspręsti, ir autobusas išvažiavo į sostinės gatves.
„Vivacity Plus CNG“ montuojamas 170 kW „Mercedes-Benz“ EEV reikalavimus atitinkantis variklis, kuris jau puikiai užsirekomendavo vilniečių išbandytame „Avancity Plus CNG“. „Iš visų iki šiol mūsų bandytų 12 metrų ilgio autobusų, itališkas „Avancity Plus CNG“ buvo taupiausias ir šimtui kilometrų sunaudodavo mažiausiai – 52 kub. m – suspaustų gamtinių dujų. Mažylis „Vivacity“, nors gerokai trumpesnis, „suvalgydavo“ apie 48 kub. m. Kaip tokiai nedidelei transporto priemonei, degalų sąnaudos šiek tiek didokos“, – sako J. Grabys.
Dar vienas vilniečių pastebėtas trūkumas – transporto priemonėje ties priekiniu langu nesumontuotas nuo saulės spindulių apsaugantis skydelis. „Galbūt parodai skirtame modelyje italai nespėjo sumontuoti taip reikalingo vairuotojams įrenginio, tikimės, kad standartinės komplektacijos autobusuose ši įranga yra privaloma“, – viliasi J. Grabys.
Tačiau kitais požiūriais „mažylis“ vilniečių neapvylė – pasak J. Grabio, jis šiltas, jaukus, malonus akiai, patogus. Patiko jis ir vairuotojams. „Autobusas ypač patiko todėl, kad jis – manevringas, „minkštas“ važiuoti. Efektyvūs stabdžiai, lengva perjungti pavaras. Be to, dėl savo žasimingos išvaizdos jis maloniai nuteikdavo keleivius“, – pasakoja UAB „Vilniaus autobusai“ vairuotojas Jevgenijus Raščinskis.
Išsirinks tinkamiausius
Pasak J. Grabio, UAB „Vilniaus autobusai“ mielai įsigytų apie dešimtį šios klasės autobusų. „Iki šiol turėjome keletą panašaus ilgio „Mercedes-Benz Cito“, tačiau jie kur kas mažiau manevringi nei itališkieji. Aštuonių metrų ilgio autobusai puikiai tiktų vežti keleivius ne tik senamiestyje, bet ir į sodus besidriekiančiais maršrutais, kur nebūna daug keleivių“, – sako J. Grabys.
Pasak sostinės mero pavaduotojo Romo Adomavičiaus, „Vilniaus autobusų“ vadovai, rinkdamiesi autobusus, turėtų atsižvelgti ir į keleivių nuomonę. „Būtų gerai, jei keleiviai, važiuojantys vienu ar kitu išbandomu autobusu, galėtų vienokiu ar kitokiu būdu pareikšti apie jį savo nuomonę. Rinkdami Vilniui tinkamiausias transporto priemones, būtinai atsižvelgtume ir į miestiečių pageidavimus“, – sako R. Adomavičius.
Auklėja keleivius
Pastaruoju metu išbandę ne vieną naują keleivinio transporto priemonę, vilniečiai pastebėjo dar vieną dėsningumą: ilgesnį ar trumpesnį laiką važinėdami miesto gatvėmis, autobusai nebūna suniokojami. „Matyt, net ir vandalams nekyla ranka gadinti gražius, modernius ir patogius autobusus. Taigi naujų autobusų bandymus galima būtų pavadinti ne tik naudinga patirtimi vežėjams, bet ir auklėjimo priemone nekultūringiems keleiviams“, – juokauja J. Grabys.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos
Source URL: http://ebus.lt/nauji-autobusai-auklja-keleivius/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.