Naujuosiuose tauragiškių elektriniuose autobusuose – ir lietuviškas elementas

by Lina | 21 gegužės, 2020 4:49 am

Tauragės autobusų parkas – vienas pirmųjų Lietuvoje, įsigijusių elektrinius autobusus. Anksčiau už juos elektrinius „Karsan Jest” pradėjo eksploatuoti tik bendrovė „Vilniaus viešasis transportas”. Metų pradžioje į Tauragę atvyko elektrinis „Solaris“, gegužę keleivius pradėjo vežti ir du elektriniai IVECO.

 

 

Pasak IVECO atstovės Lietuvoje bendrovės „Transmitto“ atstovų, autobusai gaminti trim etapais. Pirmiausia pagamintos IVECO važiuoklės. Jos – rėminės konstrukcijos, todėl pritaikytos montuoti įvairios paskirties antstatus ir įrangą. Važiuoklės masė yra nedidelė, tačiau keliamoji galia yra pakankama montuoti reikiamas konstrukcijas. Tokiu būdu sukuriamas gana lengva, tačiau funkcionali keleivinė transporto priemonė. Dar vienas privalumas – mechaninė IVECO važiuoklės dalis yra standartinė, todėl klientas gali lengvai pritaikyti rinkoje esančias atsargines detales ir eksploatacines medžiagas.

Įgyvendinant antrąjį etapą, ant IVECO važiuoklės sumontuota Lietuvių kompanijos ELINTA MOTORS suprojektuota ir pagaminta elektrinės traukos sistema. IVECO važiuoklė lengvai pritaikoma elektriniams komponentams montuoti, todėl baterijų dėžė buvo sumontuota centre po autobuso grindimis – tai leidžia pasiekti optimalų svorio pasiskirstymą tarp ašių, o žemas svorio centras garantuoja stabilumą kelyje. Elektrinės traukos baterija susideda iš naujosios kartos Li-Ion NMC akumuliatorinių celių, kurių talpa sudaro 115 kWh. Elektros variklis sumontuotas prie pat galinio tilto. Elektros variklio piko maksimali galia siekia 150 kW, o sukimo momentas – iki 1250 Nm. Autobuse integruotas 22 kW galios krovimo modulis, kuris leidžia autobusą iš atitinkamo elektros tinklo įkrauti per 6 val. Sistema gali būti pritaikyta krauti iš 50 kW įkrovimo stotelės, tokiu būdu autobusas būtų įkrautas per 2 val. Pirminiai bandymai rodo, kad autobusu įmanoma nuvažiuoti apie 200 km atstumą. Visas elektrinės sistemos darbas stebimas nuotoliniu būdu, todėl klientas gali būti iš anksto įspėjamas apie nesklandumus. Taip pat nuotoliniu būdu yra atnaujinama programinė įranga.

Trečiajame gamybos etape buvo sumontuotas autobuso kėbulas su visa konkurso sąlygose numatyta salono įranga. Kėbulo karkasui panaudotas nerūdijantis plienas, o kėbulo išorinės dalys pagamintos iš stiklo plastiko kompozito, todėl autobusas yra lengvas bei atsparus korozijai. Klientui pageidaujant salone palikta daugiau vietos stovintiems keleiviams, todėl čia yra 20 sėdimų vietų, taip pat gali keliauti iki 12 stovinčių keleivių bei vienas keleivis neįgaliojo vežimėlyje.  Neįgalus asmuo ar mama su vaikišku vežimėliu į saloną patenka per žemagrindę platformą, kurios zonoje sumontuota atlenkiama speciali rampa, su šaligatviu sudaranti lygų įvažiavimą. Autobuse sumontuota Hanover Displays keleivių informavimo sistema, kuri gali būti užprogramuota automatiškai balsu skelbti stotelių pavadinimus. Keleivių ir aplinkinių saugumui sumontuotos skaitmeninės kameros. Vairuotojas atskirtas nuo keleivių stikline pertvara. Šildymo ir vėdinimo sistemos – su atskiru valdymu, tiek vairuotojui, tiek keleiviams sumontuoti oro kondicionieriai.

Verta paminėti, kad elektrinėje transporto priemonėje yra daug mažiau sudėtingų mechaninių besidėvinčių komponentų, kuriems reikėtų nuolatinės techninės priežiūros ar brangaus remonto, taigi ir elektrinių autobusų eksploatavimo išlaidos mažesnės.

„Džiaugiamės ir sveikiname Tauragės autobusų parką bei Tauragės miesto savivaldybę su pirmaisiais žingsniais link ekologiško ir ekonomiško transporto. Likime, kad sėkmingai įgyvendinti projektai taptų įkvėpimu ir kitiems vežėjams apie įmonių ateitį mąstyti jau dabar. Kadangi ES remiamame projekte dalyvauja didžioji dalis lietuviško kapitalo įmonių, turime pasidžiaugti, kad išleistos lėšos šiuo verslui nelengvu metu sustiprins Lietuvos įmonių ekonominį ir techninį potencialą“, – sako bendrovės „Transmitto“ atstovas Linas Chadasevičius.

eBus.lt

„Transmitto“ nuotraukos

 

 

 

Endnotes:
  1. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2020/05/apie-aut-taurages1.jpg
  2. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2020/05/apie-aut-taurages2.jpg
  3. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2020/05/apie-aut-taurages7.jpg
  4. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2020/05/apie-aut-taurages6.jpg
  5. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2020/05/apie-aut-taurages9.jpg
  6. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2020/05/apie-aut-taurages8.jpg
  7. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2020/05/apie-aut-taurages4.jpg
  8. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2020/05/apie-aut-taurages5.jpg
  9. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2020/05/apie-aut-taurages3.jpg
  10. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2020/05/apie-aut-taurages10.jpg

Source URL: http://ebus.lt/naujuosiuose-tauragiskiu-elektriniuose-autobusuose-ir-lietuviskas-elementas/