Nematytas mersedesas, arba „vabalo“ gimimo istorija

sausio 25 05:35 2020 Spausdinti straipsnį Lankytojai Muziejus

Kaip manote, koks tai automobilis? Susidomėjote? Tada skaitykite toliau.

 

 

 

 

 

 

 

„Porche“? Ne. „Steyr 50“? Į „Steyr“ nepanašus, tiesa?

Gal „Adler Stromform Autobahn Typ 10“ ? Irgi nepanašu?

Gal tai 1934/1936 m. „Mercedes Benz Typ 130“ (W.23 – M.23) 26 PS?

Na gerai, nevarginsim. Pristatome Jūsų dėmesiui „Mercedes Benz 170H“.

Šiek tiek istorijos: kaip alternatyva kuriant pigius liaudiškus automobilius su priekyje išdėstytu varikliu buvo pristatyti M-B 130 ir M-B 170H (Heck) (W28). M-B 170H buvo pradėtas gaminti 1935 m., tiesa, tais metais buvo surinkti tik 8 automobiliai. Oficialus prisistatymas įvyko Berlyno automobilių parodoje (1936-02-15 – 1936-3-01).

Tais pačiais metais buvo pagaminta 1010 automobilių. Kadangi jie nebuvo populiarūs, gamyba smuko. Paskutiniais šio modelio gamybos metais buvo surinkti 189 automobiliai. Iš viso buvo pagaminti 1507 automobiliai. Lyginant su „donoru“ M-B 170V, 170H ekonominiai ir dinaminiai rodikliai buvo niekiniai, o jų kaina vidutiniškai buvo didesnė 500 RM. Likimo ironija: „Daimler Benz GmbH“ 1937 m. gavo oficialų užsakymą ir savo gamykloje (Sindelfingen mieste) surinko pirmus trisdešimt „VW 30″…

Mažytis nukrypimas: štai taip atrodë „M-B 130“, tarp kitko pradėtas gaminti ne 1934 m., o 1933 m. Tiesa, tais metais buvo pagamintas tik vienas šio modelio automobilis.

Taigi „išrado“ „vabalus“ ? „Daimler Benz“? Ne, „Daimler Benz GmbH“ neišrado „vabalų“, o tik 1937 metais iš Reicho vadovybės gavo užsakymą pagaminti 30 automobilių „VW 30“.

„Vabalo“ istorijos pradžia tokia: 1934 m. buvo pasirašyta sutartis tarp konstravimo biuro „PORSCHE“ ir Reicho Automobilių pramonės draugijos dėl liaudiško automobilio sukūrimo. 1935 m. buvo pagamintas pirmasis automobilis, kuris atliko pirmą savo savarankišką kelionę. 1936 m. pirmi 3 prototipai praėjo bandymus pravažiuodami 50 000 km, stebimi Reicho Automobilių pramonės draugijos narių.

1937 m. „Daimler Benz GmbH“ gavo oficialų užsakymą pagaminti pirmą partiją „VW 30“. Gamykla pagamino 30 automobilių. Remiantis kai kuriais šaltiniais, kiekvienas iš jų pravažiavo po 1 mln. kilometrų, kol išaiškinti jų privalumai ir trūkumai.

Po bandymų automobiliai buvo gerai įvertinti konstruktorių, inžinierių ir vairuotojų. Dėl savo formos juos greitai pakrikštijo „vabalais“. Tais pačiais metais buvo pasirašytas sprendimas dėl „Volkswagen“ projekto perdavimo GEZUVOR kompanijai, kuri rengėsi „VW“ gamybai. 1938 m. Wolsburge prie Fallerslebeno buvo pradėta gamyklos statyba ir tais pačiais metais GEZUVOR pervadino į „VW GmbH“. 1939 m. gamykla buvo oficialiai atidaryta. Savo pirminį vaizdą gamykla išlaikė iki 1944 m., kada amerikiečių aviacija ją visiškai subombardavo…

Kestutis Pletkus

Autoriaus parinktos nuotraukos

  • apie-auto
  • apie-auto1
  • apie-auto6
  • apie-auto7
  • apie-auto2
  • 4.0.1
  • apie-auto3