Netinkamos padangos tampa avarijų priežastimi

lapkričio 23 04:48 2018 Spausdinti straipsnį Lankytojai Saugus eismas

Lapkritį ir gruodį – mėnesiais, kai daugeliui vairuotojų tenka keliauti tamsiu paros metu per lietų, šlapdribą ir kitomis matomumą sunkinančiomis sąlygomis, – šalyje įvyksta nemažai avarijų. Priežasčių galima rasti įvairiausių: pradedant nuo atšvaitų nedėvinčių pėsčiųjų, baigiant ne visada puikiai apšviestais keliais. Tačiau daugelio avarijų būtų galima išvengti reguliariai tikrinant automobilio techninę būklę, pavyzdžiui, sureguliuojant žibintus, pakeičiant valytuvų šluoteles ar naudojant tinkamas padangas.

 

Šios automobilio detalės yra kritiškai svarbios šiais mėnesiais. Nepaisydami to, daug  vairuotojų į tai nekreipia dėmesio – viena pagrindinių priežasčių Baltijos šalyse, kodėl automobiliai techninės apžiūros stotyse turi apsilankyti pakartotinai, yra būtent nesureguliuoti žibintai. Netinkamos padangos taip pat patenka tarp pagrindinių priežasčių.

„Pernelyg nudėvėtos ar ne tam sezonui tinkamos padangos – viena pagrindinių avarijų priežasčių ne tik Baltijos šalyse, bet ir kitose Europos valstybėse. Mes rekomenduojame žiemines padangas montuoti dar spalio mėnesį, kad lapkritį kartais pasitaikančios rytinės šalnos netaptų nemaloniais siurprizais. Tačiau matydami pro langą šviečiančią saulę, vairuotojai neretai praranda budrumą ir pamiršta, jog oro temperatūra lapkritį gali būti vos keli laipsniai, o kelio danga – labai slidi“, – teigia „Goodyear“ padangų pardavimo vadovas Baltijos šalims Martins Grinbergs.

Negaliotų draudimas

Latvijoje ir Estijoje žieminių padangų reikalavimai yra gana liberalūs – automobiliai su jomis privalo važiuoti tik tris žiemos mėnesius, nuo gruodžio 1 iki vasario 28 d., tačiau daugelis vairuotojų jas naudoja bent keliomis savaitėmis ilgiau. Lietuvoje privalomasis sezonas yra ilgesnis – nuo lapkričio 10 iki kovo 31 d.

Mūsų šalies vairuotojai, matydami geras oro sąlygas, kartais tiesiog užmiršta padangas permontuoti laiku arba tyčia siekia kuo mažiau naudoti žiemines. Tačiau jie, visų pirma, smarkiai rizikuoja savo ir kitų eismo dalyvių saugumu, policijos bauda, netgi prarasti techninę apžiūrą. Sukėlus eismo įvykį, civilinės atsakomybės draudimo bendrovė padarytą žalą greičiausiai išsireikalautų iš kaltininko, mat automobilis su sezonui netinkamomis padangomis laikomas techniškai nesutvarkytas ir jo eksploatuoti negalima.

„Mano manymu, policijos skiriamos baudos yra menkniekis. Negaliojantis draudimas galėtų smarkiai paploninti piniginę, tačiau ir jis – dar ne pagrindinė priežastis. Svarbiausias argumentas, kodėl reikia montuoti kokybiškas ir tinkamas padangas, yra saugumas: jūsų pačių, šeimos, kitų eismo dalyvių. Jos yra vienintelis automobilio kontaktas su žeme, o netinkamos padangos yra daugumos eismo įvykių priežastis, daugelio jų galima išvengti, jeigu vairuotojai atidžiau prižiūrėtų savo automobilius“, – teigia eismo specialistas, BMW vairavimo akademijos vadovas Darius Jonušis.

Vairuotojai, ypač keliaujantys į kitas Baltijos šalis, taip pat turėtų žinoti, jog žiemą eksploatuojamų padangų protektoriaus gylis Latvijoje turi būti mažiausiai 4 mm, Lietuvoje bei Estijoje – 3 mm. Ant tos pačios ašies esančios padangos turi būti analogiškų išmatavimų, turėti tą patį apkrovos indeksą ir protektorių, o nusidėvėjimas skirtis minimaliai. Jeigu montuojamos jau naudotos padangos, mažiau nudilusias specialistai rekomenduoja dėti ant galinės ašies, nes jos slydimą suvaldyti sunkiau nei priekinės.

Jungtinėje Karalystėje – griežtesnė kontrolė

Geras kontrolės, leidžiančios užtikrinti, jog automobiliai turėtų tinkamas padangas, pavyzdys yra Didžioji Britanija. Vienos didžiausių Europos automobilių rinkų specialistai pastebėjo, jog daugybė vairuotojų važinėja pernelyg nudėvėtomis padangomis, pavyzdžiui, daugiau nei 2 milijonai transporto priemonių dėl šios priežasties negali atlikti privalomosios techninės apžiūros.

Didžiosios Britanijos transporto departamento duomenimis, šalyje kasmet kelių šimtų avarijų priežastimi pripažįstamos padangos – pernelyg nudėvėtos, pripūstos netinkamai ar turinčios pažeidimų. Tų incidentų būtų galima išvengti, jei vairuotojai kreiptų daugiau dėmesio į automobilius.

Tačiau specialistai pripažįsta tikintys, jog griežtos nuobaudos ir kontrolė leis šį skaičių sumažinti bei paskatinti britus atsakingiau žiūrėti į automobilių priežiūrą. Pavyzdžiui, dabar vairuotojas, kurio automobilio viena padanga yra pernelyg nudėvėta (protektoriaus gylis mažesnis nei 1,6 mm), rizikuoja gauti 2 500 svarų baudą, jei visos keturios – ji gali siekti iki 10 tūkst. svarų.

Tokios baudos pristatytos neseniai, tad statistinės analizės apie jų bei griežtesnės kontrolės įtaką eismo saugumui dar nėra. Vis dėlto Didžiosios Britanijos transporto departamento specialistai teigia, kad griežtesnė padangų kontrolė kartu su didesnėmis baudomis teigiamų rezultatų turėtų duoti jau greitai.

 

Netinkamos padangos tampa avarijų priežastimi

Lapkritį ir gruodį – mėnesiais, kai daugeliui vairuotojų tenka keliauti tamsiu paros metu per lietų, šlapdribą ir kitomis matomumą sunkinančiomis sąlygomis, – šalyje įvyksta nemažai avarijų. Priežasčių galima rasti įvairiausių: pradedant nuo atšvaitų nedėvinčių pėsčiųjų, baigiant ne visada puikiai apšviestais keliais. Tačiau daugelio avarijų būtų galima išvengti reguliariai tikrinant automobilio techninę būklę, pavyzdžiui, sureguliuojant žibintus, pakeičiant valytuvų šluoteles ar naudojant tinkamas padangas.

Šios automobilio detalės yra kritiškai svarbios šiais mėnesiais. Nepaisydami to, daug  vairuotojų į tai nekreipia dėmesio – viena pagrindinių priežasčių Baltijos šalyse, kodėl automobiliai techninės apžiūros stotyse turi apsilankyti pakartotinai, yra būtent nesureguliuoti žibintai. Netinkamos padangos taip pat patenka tarp pagrindinių priežasčių.

„Pernelyg nudėvėtos ar ne tam sezonui tinkamos padangos – viena pagrindinių avarijų priežasčių ne tik Baltijos šalyse, bet ir kitose Europos valstybėse. Mes rekomenduojame žiemines padangas montuoti dar spalio mėnesį, kad lapkritį kartais pasitaikančios rytinės šalnos netaptų nemaloniais siurprizais. Tačiau matydami pro langą šviečiančią saulę, vairuotojai neretai praranda budrumą ir pamiršta, jog oro temperatūra lapkritį gali būti vos keli laipsniai, o kelio danga – labai slidi“, – teigia „Goodyear“ padangų pardavimo vadovas Baltijos šalims Martins Grinbergs.

Negaliotų draudimas

Latvijoje ir Estijoje žieminių padangų reikalavimai yra gana liberalūs – automobiliai su jomis privalo važiuoti tik tris žiemos mėnesius, nuo gruodžio 1 iki vasario 28 d., tačiau daugelis vairuotojų jas naudoja bent keliomis savaitėmis ilgiau. Lietuvoje privalomasis sezonas yra ilgesnis – nuo lapkričio 10 iki kovo 31 d.

Mūsų šalies vairuotojai, matydami geras oro sąlygas, kartais tiesiog užmiršta padangas permontuoti laiku arba tyčia siekia kuo mažiau naudoti žiemines. Tačiau jie, visų pirma, smarkiai rizikuoja savo ir kitų eismo dalyvių saugumu, policijos bauda, netgi prarasti techninę apžiūrą. Sukėlus eismo įvykį, civilinės atsakomybės draudimo bendrovė padarytą žalą greičiausiai išsireikalautų iš kaltininko, mat automobilis su sezonui netinkamomis padangomis laikomas techniškai nesutvarkytas ir jo eksploatuoti negalima.

„Mano manymu, policijos skiriamos baudos yra menkniekis. Negaliojantis draudimas galėtų smarkiai paploninti piniginę, tačiau ir jis – dar ne pagrindinė priežastis. Svarbiausias argumentas, kodėl reikia montuoti kokybiškas ir tinkamas padangas, yra saugumas: jūsų pačių, šeimos, kitų eismo dalyvių. Jos yra vienintelis automobilio kontaktas su žeme, o netinkamos padangos yra daugumos eismo įvykių priežastis, daugelio jų galima išvengti, jeigu vairuotojai atidžiau prižiūrėtų savo automobilius“, – teigia eismo specialistas, BMW vairavimo akademijos vadovas Darius Jonušis.

Vairuotojai, ypač keliaujantys į kitas Baltijos šalis, taip pat turėtų žinoti, jog žiemą eksploatuojamų padangų protektoriaus gylis Latvijoje turi būti mažiausiai 4 mm, Lietuvoje bei Estijoje – 3 mm. Ant tos pačios ašies esančios padangos turi būti analogiškų išmatavimų, turėti tą patį apkrovos indeksą ir protektorių, o nusidėvėjimas skirtis minimaliai. Jeigu montuojamos jau naudotos padangos, mažiau nudilusias specialistai rekomenduoja dėti ant galinės ašies, nes jos slydimą suvaldyti sunkiau nei priekinės.

Jungtinėje Karalystėje – griežtesnė kontrolė

Geras kontrolės, leidžiančios užtikrinti, jog automobiliai turėtų tinkamas padangas, pavyzdys yra Didžioji Britanija. Vienos didžiausių Europos automobilių rinkų specialistai pastebėjo, jog daugybė vairuotojų važinėja pernelyg nudėvėtomis padangomis, pavyzdžiui, daugiau nei 2 milijonai transporto priemonių dėl šios priežasties negali atlikti privalomosios techninės apžiūros.

Didžiosios Britanijos transporto departamento duomenimis, šalyje kasmet kelių šimtų avarijų priežastimi pripažįstamos padangos – pernelyg nudėvėtos, pripūstos netinkamai ar turinčios pažeidimų. Tų incidentų būtų galima išvengti, jei vairuotojai kreiptų daugiau dėmesio į automobilius.

Tačiau specialistai pripažįsta tikintys, jog griežtos nuobaudos ir kontrolė leis šį skaičių sumažinti bei paskatinti britus atsakingiau žiūrėti į automobilių priežiūrą. Pavyzdžiui, dabar vairuotojas, kurio automobilio viena padanga yra pernelyg nudėvėta (protektoriaus gylis mažesnis nei 1,6 mm), rizikuoja gauti 2 500 svarų baudą, jei visos keturios – ji gali siekti iki 10 tūkst. svarų.

Tokios baudos pristatytos neseniai, tad statistinės analizės apie jų bei griežtesnės kontrolės įtaką eismo saugumui dar nėra. Vis dėlto Didžiosios Britanijos transporto departamento specialistai teigia, kad griežtesnė padangų kontrolė kartu su didesnėmis baudomis teigiamų rezultatų turėtų duoti jau greitai.

 Goodyear informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka