Nostalgija: „Ikarus 270”

balandžio 20 15:56 2015 Spausdinti straipsnį Muziejus

Daugelis iš mūsų dar prisimena senuosius „Ikarus” autobusus, vežusius keleivius tiek miestuose, tiek užmiesčio keliais. Šįkart – apie vieną iš įdomesnių „Ikarus” modelių – „Ikarus 270”.

Pirmą kartą autobusas pristatytas rudens mugėje Budapešte 1975-aisiais. Autobuso salone tilpo 40 patogių sėdynių, virtuvėlė, šaldytuvas, kriauklė, drabužių kabykla. Reguliuojamose sėdynėse buvo sumontuoti saugos diržai.

Autobuso ilgis – 12 metrų, svoris – 11,2 tonos, iš viso transporto priemonė galėjo vežti 16 tonų.

Variklis – šešių cilindrų dyzelinis, 220 AG, sumontuotas autobuso gale po salono grindimis. Maksimalus „Ikarus 270” greitis – 100 km/val.

Savotiškas laiptelis kėbulo priekyje buvo montuojamas tam, kad salono grindis būtų galima pakelti kiek įmanoma aukščiau (jos buvo 200 mm aukščiau nei vairuotojo kabina). Tokiu būdu bagažo skyrius tapo talpesnis.

Keleiviai tokiu būdu galėjo jaustis saugiau – sėdynės buvo pakeltos virš labiausiai per avarijas pažeidžiamos kėbulo zonos.

Galinėje autobuso kėbulo dalyje buvo montuojamas kondicionierius. Tarp kitų įdomesnių element galima paminėti nepriklausomą priekinę pakabą, pneumatinius stabdžius, penkių pakopų pavarų dėžę, hidraulinį vairo stiprintuvą ir pan.

eBus.lt

Nuotraukos – iš archyvo