Nuo sausio 1 d. Šiauliuose brangsta vienkartinis viešojo transporto bilietas

gruodžio 15 04:40 2020 Spausdinti straipsnį Lankytojai Naujienos

Tai jau oficialu. Nuo 2021 m. sausio 1 d. Šiaulių miesto vienkartinio važiavimo viešuoju transportu bilietas pabrangs 0,06 Eur. Pasklidus žinioms apie planuojamą kainos didinimą, socialinėje erdvėje nuvilnijo pasipiktinimo banga. Todėl norime išsamiau papasakoti apie kainos kėlimo priežastis, planuojamą gautų pajamų panaudojimą bei atsiradusias papildomas vertes.

Apie viską nuo pradžių. Įmonės generalinis direktorius V. Seirackas iškėlė klausimą apie galimybę didinti vairuotojų atlyginimus dar vasarą. Apie tai buvo diskutuota liepos mėn. valdybos posėdžio metu. Klausimas pasirodė aktualus ir įmonės valdybos nariai savo ruožtu kreipėsi į miesto tarybą dėl šios galimybės. Paskutinį kartą vairuotojų atlyginimai buvo didinti 2018 m. kovo mėn. 1 d. Ir jau ilgą laiką buvo žadama vėl peržiūrėti vairuotojų atlyginimų didinimo galimybes. Visuotinė pandemija ženkliai pakoregavo jų darbo užmokestį, nes dalis vairuotojų buvo prastovose, karantino metu nebeprekiauja vienkartiniais bilietėliais, dėl sumažintų reisų skaičiaus sumažėjo viršvalandinio darbo.

Šiaulių miesto administracija kreipėsi į tarybą dėl bilieto kainos kėlimo galimybių. Buvo akcentuojama, kad kone dvigubai padidėjo nuostolių kompensacija įmonei. Šių diskusijų metu gimė mintis, kad visgi nereikia mažinti nuostolių kompensacijos iš savivaldybės biudžeto, o gautas pajamas iš bilieto kainos padidėjimo palikti įmonei paskirstant jas atitinkamai: 4 centai vairuotojų darbo užmokesčio kėlimui, 2 centai įmonės autobusų parko atnaujinimui. Taip pat atsiranda dar vienas pasikeitimas, keleiviai nuo šiol galės nemokamai persėsti į kitus autobusus per 30 min. nuo pirmo atsižymėjimo autobuse. Šiai dienai antras persėdimas yra mokamas ir kainuoja 0,16 Eur. Labai svarbu pabrėžti, kad keičiasi tik vienkartinio e. bilieto kaina, mėnesinių bilietų kainos nesikeičia. Todėl tie keleiviai, kurie viešuoju transportu naudojasi pastoviai, kainų didėjimo nepajaus.

Kalbant apie autobusų parko atnaujinimą bei siekį jį padaryti kiek įmanoma „žalesniu“, tai įmonė tikslingai žengia šiuo keliu. Šiemet į Šiaulių gatves išriedėjo dar 20 aplinkai draugiškų autobusų. Geriausiai apie mūsų darbus kalba rezultatai, o šiuo atveju skaičiai:

Metai 2016 2017 2018 2019 2020
Vidutinis miesto autobusų amžius 18,4 16,6 13,8 10,5 8,92

Kaip galime labai aiškiai matyti iš lentelėje pateiktų duomenų, UAB „Busturas“ autobusų parkas per pastaruosius 5 metus ženkliai atjaunėjo. Ir čia tikrai nėra pabaiga. Tiek įmonės, tiek ir Šiaulių miesto mero A. Visocko tikslas yra aiškus – turime būti „žaliausi“ ir taškas. Ta linkme ir dirbame. Tikime, kad keleiviai pajuto šiuos teigiamus pokyčius, nes viskas yra daroma tik dėl jų.

Pokyčiai mūsų visų gyvenime yra neišvengiami. Natūralu, kad kartais jie iššaukia nepasitenkinimą ar net pasipriešinimą. Tačiau gyvenimas nestovi vietoje ir visus pokyčius reikia priimti kaip galimybę, kuri mums suteikia progą tobulėti, keistis ir pranokti net patiems save.

kainininkas_2021_01_01_small.jpg

persedimai_2021_01_01_small.jpg