Pagaminti nebrangų, bet gerą automobilį – didelis menas

lapkričio 27 05:00 2017 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Beveik visą šią savaitę iš dešimties „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ narių sudaryta „Lietuvos metų automobilio 2018“ vertinimo komisija gyveno Druskininkuose ir bandė 34 naujausius, šiemet Lietuvoje pasirodžiusius automobilių modelius, pretenduojančius į geriausiojo titulą. Tai gali atrodyti lyg „benzingalvio“ svajonių atostogos, tačiau paskutiniąją dieną apsilankę rinkimų partneriai ir patys pabandę palyginti automobilius įsitikino, kad tai itin sunkus darbas.

 

 

 

 

Geriausią reikia rinkti iš geriausių

„Lietuvos metų automobilio 2018“ konkurso stovykla kasmet baigiama renginiu konkurso partneriams ir svečiams, kad jie išbandytų juos dominančius modelius, kad turėtų galimybę palyginti juos, išsirinkti savo simpatijas. Žmonėms tai atrodo it pramoga, tačiau partneriai, pabandę įsijausti į vertinimo komisijos narių vaidmenį pradeda laužyti galvas: kaip jiems pavyksta išrinkti geriausią?

„Tie automobiliai, su kuriais važiavau, atrodo vienas geresnis už kitą. Man labai didelį įspūdi daro naujausios saugumo sistemos. Ir tai, kaip visi bandyti automobiliai maloniai važiuoja. Kalbinu komisiją, tai jiems tikrai nelengva. Važiuoja, važiuoja, lygina automobilius, turi sugrįžti, patikrinti visas anksčiau bandyto automobilio savybes, ir vėl lyginti“, – pastebėjimą išreiškė „Neste“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys.

„Tos mašinos bėgant metams tampa tokios mielos, kad labai sunku išrinkti geriausią. Bandydamas automobilius atkreipiu dėmesį, kiek technologinių naujovių mašina viduje turi, kiek protingų sistemų įdiegta, kadangi tai yra automobilio ateitis, man tai įdomiausia“, – prasitarė Arūnas Kiaušas, „Continental“ eksporto pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims.

Jo atstovaujamas koncernas nuo pat konkurso pradžios padeda „Lietuvos žurnalistų autoklubui“ išrinkti geriausią automobilį, mat visus pretendentus „apauna“ vienodomis padangomis.

„Viskas prasideda nuo padangų, mat būtent jos liečiasi su keliu. Važiuojant automobiliais, kurių padangos vienodos, labai smagu pamatyti skirtumus, kaip automobiliai valdomi posūkiuose, kaip reaguoja į stabdį, galų gale galima labai gerai įvertinti automobilių garso izoliacijos savybes“, – pridėjo A. Kiaušas.

Sukurti gerą ir nebrangų automobilį – menas

Vieni „Lietuvos metų automobilio 2018“ stovyklos svečiai rinkosi kuo įvairesnius automobilius, kiti norėjo pasidžiaugti aukščiausia prabanga ir naujausiomis technologijomis ar išbandyti smagiausius, sportiškiausius automobilius. Tačiau vienas asmuo jau eilę metų sėda tik prie mažiausių ir pigiausių automobilių vairo. Tai – žurnalistas iš Druskininkų Romas Sadauskas-Kvietkevičius.

„Kai yra galimybė, renkuosi pavažinėti tuo, kuo važinėja žmonės. Ne kažkokias žvaigždes, ne pačius prabangiausius, o pigiausius, paprastus modelius, dažniausiai įvairius mažylius. Jie pakeitė mano įsitikinimus.

Prisimenu, prieš daug metų, kai tik pasirodė „Volkswagen Up!“, konkurso metu atsisėdau į šį automobilį. Nustebau, kad toks mažas automobilis gali būti visai nepanašus į skardinę, kaip kad įpratę manyti. Maži automobiliai pakeitė mano mąstymą, pardaviau visus didelius automobilius „mersedesus“, „Peugeot 607“ ir persėdau į „Toyota Aygo“. Šeima už galvos susiėmė, bet paskui pamatė, kad telpam. Nuo to laiko tęsiu tradiciją, visada bandau išsikaulyti ką nors mažo ir pigaus. Man norisi laužyti stereotipus, nes ir pats jais patikėjau.

Sukurti brangų ir gerą automobilį, kurį lietuvis įpirks tik po 20 metų, nėra sudėtinga. Padaryti brangius ir gerus automobilius mokėjo ir prieš 10, ir prieš 20 metų. Bet pagaminti nuosaikiai įkainotą automobilį, kuris savo savybėmis priartėtų prie aukštos klasės automobilių, yra menas“, – savo įžvalgomis dalinosi Romas Sadauskas-Kvietkevičius.

Sunkus darbas su didele atsakomybe

Kad Lietuvos naujų automobilių pirkėjai kreipia didelį dėmesį į kainos ir kokybės santykį puikiai supranta „Šiaulių banko“ Lizingo departamento direktorius Mindaugas Vasiliauskas. Būtent jie padeda vairuotojams atsinaujinti savo transporto priemones.

„Aš visada sakau, kad išsirinkti automobilį yra labai sunkus darbas. Labai dėl to užjaučiu žurnalistus. Aišku, jiems padeda testai, palyginimai, jie turi vertinimų struktūrą. Neturint tos struktūros, nedėliojant pliusų ir minusų, renkantis mašiną vien tik iš jausmų galima labai suklysti.

Man asmeniškai „Lietuvos metų automobilio“ septintukas ir metų automobilio titulas pasako labai daug. Šios nominacijos tikrai padeda žmonėms apsispręsti, nes žurnalistų nuomonė, ypač, kai įsigilinau, kaip jie vertina automobilius, kad jie žiūri ne tik į malonumą, bet ir į technines, važiavimo savybes, ir, svarbiausia, į kainą ir ką už ją gauni“, – žurnalistų darbą įvertino M. Vasiliauskas.

Gali pasirodyti, kad žurnalistai visą mėnesį trunkančių rinkimų metu pramogauja su naujais automobiliais, tačiau pašnekovas įsitikino, kad juos slegianti atsakomybė neleidžia pamesti galvos.

„Atrodo smagu, kad žurnalistai išbando visus naujus automobilius, pirmieji susipažįsta su naujomis technologijomis, bet kad jiems tikrai reikia atidirbti juodą darbą ir kad juos slegia tokia didžiulė atsakomybė – nepavydžiu“, – sakė  „Šiaulių banko“ atstovas.