Pandemijos iššūkius išgyvenantis sostinės viešasis transportas – sėkmingų pokyčių kelyje

by Lina | balandžio 16, 2021 4:25 am

Kaip karantino apribojimus pasitiko tiesiogiai nuo gyventojų keliavimo įpročių ir ekstremaliosios situacijos šalyje priklausomas viešasis transportas, įsivaizduoti nesunku. Vilniaus miesto gyventojams keliones į darbus, būtiniausias gydymo įstaigas ar vaistines pandemijos metu užtikrinęs viešasis transportas dėl karantino apribojimų ne tik nesustojo, bet ir toliau planuoja judėti į priekį kartu su mobilų, darnų judumą pasirenkančiais vilniečiais.

Daugiau nei 2 tūkstančius specialistų telkiantis ir virš 400 transporto priemonių kasdien į sostinės gatves išleidžiantis UAB „Vilniaus viešasis transportas“ tęsia prieš kelerius metus pradėtą didžiausią viešojo transporto atnaujinimo etapą bei siekia toliau gerinti įmonės veiklą ne tik keleiviams, bet ir savo darbuotojams. Tinkamos, periodiškai vykdomos investicijos į kokybiškiausius techninius sprendimus, nuolatinis indėlis motyvuojant, ugdant esamus ir papildant trūkstamus žmogiškuosius išteklius,  ilgainiui atspindi gerėjantį keleivių aptarnavimą ne tik kasmetinėse apklausose, bet ir stabiliai gerėjančiose viešojo transporto keleivių skaičiaus ataskaitose. Dvejų pastarųjų metų apklausos rodo,  kad visą viešojo transporto sistemą keleiviai vertina beveik 8 balais iš 10, o tai aukščiausi pasitenkinimo įvertinimai per visą apklausų vykdymo istoriją.

Per pastaruosius kelerius metus UAB „Vilniaus viešasis transportas“ viešojo transporto parko atnaujinimui skyrė daugiau nei 68 mln. Eur. Į miesto gatves išriedėjo 256 naujos  transporto priemonės. Tarp jų – pirmieji Lietuvoje mažos talpos elektriniai autobusai, šiuolaikinio dizaino žemagrindžiai troleibusai bei itin talpūs, belaidį ryšį ir moderniausias informacijos perdavimo priemones turintys dujiniai autobusai. Tačiau tai dar ne pabaiga – ankstesnių metų pabaigoje paskelbta viešojo transporto studija padėjo įsivertinti Vilniuje veikiančio viešojo transporto priemonių galimybes ir atnaujinimo perspektyvas. Studijos metu kruopščiai analizuotos ir aptartos ekologiško, elektrinio viešojo transporto rūšys, kurios paskatino vežėją aktyviai bendradarbiauti su bankais dėl galimybių finansuoti naujų transporto priemonių pirkimą ir ieškoti finansavimo galimybių kontaktinio tinklo atnaujinimui.

Žengti tvirtą žingsnį pokyčio link padeda ne tik tinkamos investicijos į transporto priemonių įsigijimą, bet ir nuolatinis dėmesys keleivius į kasdienę kelionę palydinčiais vairuotojais. Daugiau nei 1300 vairuotojų galintis pasigirti vežėjas pirmuosius pandemijos metus ne tik užtikrino kokybišką keleivių pervežimą, bet ir nefiksavo prastovų. Reikiamu momentu priimti atsakingi sprendimai leido perorganizuoti darbuotojų veiklą į transporto priemonių dezinfekavimą ir valymą, o rizikos grupėms priklausantiems darbuotojams – pasinaudoti sukauptomis atostogomis.

Išlaikyti didelės bendruomenės tarpusavio pasitikėjimą ir vieningumą pandemijos metu padėjo ne tik kasdienis rūpestis darbuotojais, juos aprūpinant apsauginėmis dezinfekavimo priemonėmis, bet ir iki pandemijos įtvirtinti susitarimai, kuriuos buvo siekiama ištesėti. Prieš metus, pandemijai įsisiūbavus bendrovės darbuotojams, išskyrus vadovus ir specialistus, atlyginimai padidinti 3,4 procento. Remiantis įmonėje vykdoma pastarųjų trejų metų darbo užmokesčio politika, atlyginimai darbuotojams buvo didinami kiekvienais metais. Sėkmingą pokytį bendrovė UAB „Vilniaus viešasis transportas“ planuoja tęsti ir šiais metais, įgyvendindama naują motyvacinę darbo užmokesčio politiką.

„Ieškodami inovatyviausių techninių sprendimų privalome nesustoti tobulėti ir patys. Turėdami perspektyvą dirbti naujai įrengtuose, moderniuose transporto parkuose, tobuliname technologinę infrastruktūrą. Didindami atlyginimus visiems vairuotojams etapais, siekiame sumažinti darbo užmokesčio atskirtį tarp naujai prie kolektyvo prisijungusių ir ilgametę patirtį sukaupusių bendrovės vairuotojų. Naujoji motyvacinė darbo užmokesčio sistema būtų vieninga visiems darbuotojams, nepaisant atskirus interesus atstovaujančių organizacijų“, – teigia UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Rimantas Markauskas.

Vežėjo teigimu, nauja darbo apmokėjimo sistema leistų sumažinti darbo užmokesčio atskirtį tarp vairuotojų nuo dabar esamų 40 % iki 21 %. Atlyginimai didėtų visiems vairuotojams, neatsižvelgiant į darbo stažą ar turimą kvalifikacinę klasę. Nauja motyvacinė darbo apmokėjimo sistema vairuotojams atlyginimus padidins vidutiniškai nuo 1,5 iki 10 % per 3 metus.

Šiuo metu didžiausias viešojo transporto vežėjas Vilniuje darbo užmokesčio galimybes peržiūri kiekvienų metų balandžio mėnesį, atsižvelgus makroekonominės situacijos pokyčius, bendrovės ūkinės-finansinės veiklos rezultatus, šalies vidutinio darbo užmokesčio kitimą ir Viešųjų paslaugų teikimo sutarties indeksavimo pokyčius. 2017 metais vairuotojams padidintas 6 proc., kitiems darbuotojams 2 proc., 2018 metais visiems darbuotojams – 6,2 proc. ir pradėta mokėti metinė sveikatingumo priemoka, 2019 metais atlyginimas padidintas troleibusų vairuotojams 12 proc. (jų atlyginimas suvienodintas su autobusų vairuotojų atlyginimu), 2020 metais balandžio mėnesį visiems bendrovės darbuotojams, išskyrus vadovus ir specialistus, atlyginimai padidinti 3,4 %, o vadovams ir specialistams įvesta ketvirtinė 10 proc. priemoka.

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ yra Vilniaus miesto savivaldybės įmonė, kurios misija – vežti keleivius vietinio (miesto ir priemiesčio) reguliaraus susisiekimo maršrutais Vilniaus mieste ir gretimose savivaldybėse. Vežėjui iš viso priklauso 250 troleibusų ir 410 autobusų.

„Vilniaus viešasis transportas“ informacija ir nuotrauka

 

 

Source URL: http://ebus.lt/pandemijos-issukius-isgyvenantis-sostines-viesasis-transportas-sekmingu-pokyciu-kelyje/