Patekote į avariją: kaip greičiau viską sutvarkyti?

rugsėjo 06 04:27 2019 Spausdinti straipsnį Lankytojai Saugus eismas

Ruduo vairuotojus pasitinka suintensyvėjančiu eismu, spūstimis gatvėse ir išaugusiu avarijų skaičiumi. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas teigia, kad ryte ir vakare – piko metas, kuomet intensyviame eisme pasitaiko daugiau smulkių avarijų. Jos dažniausiai įvyksta rikiuojantis iš vienos eismo juostos į kitą, nesilaikant saugaus atstumo nuo kitų transporto priemonių, važiuojant žiedinėse sankryžose.

 

Kaip teigia R. Bieliauskas, eismo įvykių kreivė vis dar išsilaiko aukštumoje ir tai savaime padiktavo poreikį ieškoti būdų, kaip supaprastinti po avarijos būtinas atlikti procedūras. „Kadangi eismo įvykis nėra maloni patirtis, tai norėjome bent po jo avarijos dalyviui palengvinti visus draudimo procesus. Taip gimė sprendimas, kuris leidžia žalos gavimo terminą sutrumpinti vos iki kelių dienų. Įprastai rinkoje išmoka klientus pasiekia per keliolika dienų“, – tęsia draudimo bendrovės atstovas.

Didžiausia naujovė per dešimtmetį

Draudimo rinka nėra labai inovatyvi: pasak R. Bieliausko, visos rinkos mastu „ERGO Smart“ sprendimas yra tokio lygio naujovė, kuri pasirodo kartą per dešimtį metų. Ją galima sulyginti su praėjusiame dešimtmetyje atsiradusiu įmokų mokėjimu telefonu.

R. Bieliausko teigimu, jei seniau tekdavo kreiptis į žalos vertinimo ekspertus, transportuoti automobilį pas įvairius specialistus, tai dabar šios varginančios procedūros nėra būtinos. Vairuotojai gali pasinaudoti alternatyva. Pernai pristatyta paslauga jau spėjo pasinaudoti keli šimtai draudimo bendrovės klientų ir jie pažymėjo, jog šis sprendimas leido sutaupyti daug laiko.

„Eilinė rytinė situacija – važiavau antra eismo juosta ir staiga pajutau smūgį į šoną. Kreipiantis dėl žalos atlyginimo draudimo bendrovės specialistė pasiūlė pasinaudoti programa – sutikau ją išbandyti. Visas procesas nustebino paprastumu ir greičiu – išbandyti programą tikrai rekomenduočiau“, – pasakojo ERGO klientas Saulius, nemalonų rytinį nutikimą pavertęs puikia patirtimi.

Jį nustebino programos paprastumas: sistemoje tereikia nurodyti pažeidimų vietas, jų lygį bei prisegti tų vietų nuotraukas.

Naudotis – neįprasta, bet paprasta

Klaipėdietis Justas per savo vairuotojo karjerą ne kartą buvo pakliuvęs į eismo įvykį, po kurio reikėjo kreiptis į draudimo bendrovę dėl automobilio žalos užregistravimo bei jos atlyginimo. O praėjusiais metais įvykių jis patyrė netgi du.

„Įprastai eismo įvykio forminimo procedūros trunka išties ilgai, jos yra varginančios, kadangi reikia užpildyti begalę dokumentų bei pasirūpinti ekspertais, kurie po avarijos galėtų įvertinti automobilio būklę. Šiuo atveju ir transportavimo išlaidos iki autoserviso gali nemažai kainuoti, kaip nutiko ir man. Tačiau praėjusį rudenį vėl patekus į smulkų eismo įvykį viso to neprireikė, kadangi viską galėjau pats pasidaryti per išmanųjį telefoną“, – pasakoja Justas.

Anot vaikino, jam tereikėjo apie eismo įvykį telefonu pranešti draudimo bendrovės atstovams ir netrukus į tą patį telefoną jis gavo specialią nuorodą su instrukcijomis, ką privalo daryti toliau.

„Iš pradžių buvo neramu, kad pats nesugebėsiu tinkamai pateikti visų reikalingų duomenų, ir kilo minčių geriau vėl viską daryti pagal įprastas procedūras, tačiau eigoje paaiškėjo, kad viskas labai lengvai suprantama. Tereikia vadovautis tuo, kas parašyta, ir padaryti tai, ko prašoma“, – priduria jis, palygindamas šią naujovę su taip pat maždaug prieš dešimtmetį atsiradusiomis eismo įvykio deklaracijomis. Vairuotojams buvo sunku suprasti, jog nutikus eismo įvykiui, jį aprašyti galima patiems – tam nereikia policijos pareigūnų. Šiandien deklaraciją bent kartą gyvenime yra pildęs daugelis ir bet kokia kelionė jau neįsivaizduojama be tuščių eismo įvykio deklaracijos lapų automobilio daiktadėžėje.

Kauno rajone gyvenanti Paulina pabrėžia kitą „ERGO Smart“ paslaugos privalumą – galimybę žalą užfiksuoti sau patogiu laiku ir patogioje vietoje.

„Kadangi gyvenu keliasdešimt kilometrų nuo Kauno, po avarijos būtų reikėję nevažiuojantį automobilį patiems kažkaip nutransportuoti iki ekspertų. Tačiau pasinaudojus galimybe viską pasidaryti patiems telefonu, kartu su draugu nufotografavome automobilio apgadinimus tiesiog avarijos vietoje ir užpildėme duomenis, kurių buvo paprašyta. Toliau beliko sulaukti išmokos“, – dėsto Paulina.

Paprasčiau administruoti

Draudimo kompanijos atstovas detalizuoja, kad į avariją patekusiam klientui tereikia susisiekti su bendrove ir pranešti apie nelaimingą atsitikimą. Netrukus po to jam į išmanųjį telefoną atsiunčiama speciali nuoroda, kurią paspaudus toliau belieka sekti instrukcijas, pradedant apgadinto automobilio nufotografavimu ir baigiant reikalingų duomenų užpildymu.

„Šis technologinis sprendimas davė akivaizdų efektą. Anksčiau būdavo taip, kad laikas po avarijos iki žalos atlyginimo galėdavo užsitęsti iki kelių savaičių ar dar ilgiau. Dabar, kai viską gali pasidaryti pats, minėtas procesas sutrumpėja iki penkių kartų“, – tęsia R. Bieliauskas.

Paslauga nuo pernai jau spėjo pasinaudoti keli šimtai vairuotojų. Siekiant dar labiau palengvinti žalos atlyginimo procesą, draudimo bendrovės kartu su partneriu sukurta platforma sulaukė atnaujinimo. „Dabar klientai, pasinaudoję įrankiu ir užfiksavę žalą iki 500 eurų, iškart ekrane pamato suskaičiuotą sumą ir gali nuspręsti, sutinka su ja ar ne. Per pirmas keturias dienas du trečdaliai klientų iškart sutiko su paskaičiuota suma ir jau kitą dieną gavo išmoką“, – detalizuoja bendrovės atstovas.

Jis priduria, kad jei žalos suma viršija 500 eurų, klientas pamato užrašą, jog draudikas gavo užklausą ir su juo bus susisiekta artimiausiomis dienomis.

ERGO informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka