by Lina | 15 liepos, 2015 4:19 am
[1]Nors senieji PAZ autobusai sparčiai nyksta, keičiami naujesnių, modernesnių, ekonomiškesnių transporto priemonių, tačiau Lietuvos keliais dar tebevažinėja apie šešias dešimtis kone muziejiniais eksponatais tapusių autobusų.
Seniausias „pazikas” – Prienų autobusų parke, jis pagamintas 1976-aisiais. Visi senesniojo modelio Lietuvos keliais važinėjantys PAZ 672 „gimę” 1980-1989-aisiais. Naujesni, modernesni PAZ, pasižymintys šiek tiek labiau kampuotomis formomis, įsigyti jau Nepriklausomybės laikais – 1999-2001 m.
[2]PAZ 672 Pavlovo automobilių gamykloje gaminti nuo 1968 iki 1989-ųjų. Jie buvo skirti priemiesčio keliams, maršrutams, kur nėra daug keleivių. Autobusai pasižymėjo tvirtumu, patikimumu, jie tiko važinėti žvyrkeliais ir prastais rajonų keliais.
Tarpmiesčio maršrutais keleivius tuomet vežė patogesni, aukštesnės klasės LAZ ar „Ikarus”. „Pazikai” buvo darbiniai arkliukai, kurie ilgesnėms kelionėms nebuvo pritaikyti. Tiesa, nors komforto šių autobusų salone nebuvo daug – ne itin patogios sėdynės, garsiai burzgiantis variklis autobuso priekyje – vyresnio amžiaus žmonės, manyčiau, dar pamena išvykas PAZ autobusais į ekskursijas ar kolūkio laukus. Kuomet nebuvo iš ko rinktis, smagios kelionės nuotaikos negalėdavo sugadinti ir komfortu nepasižymėję „pazikai”.
[3]Nuo 1990-ųjų pradėtas gaminti atnaujintas PAZ 3205 modelis, kuris pasižymėjo šiek tiek modernesne išvaizda. Beje, PAZ autobusai Pavlovo automobilių gamykloje tebegaminami iki šiol. Tiesa, jie jau gerokai modernesni, menkai beprimenantys senuosius „pazikus”.
Viešojo transporto entuziastui, eBus tinklapio draugui Denisui Simonovui pavyko užfiksuoti keletą iš senųjų Lietuvos keliais važinėjančių PAZ. Nuotraukas pateikiame savo skaitytojams.
Lina Jakubauskienė
Denis Simonov nuotraukos
Source URL: http://ebus.lt/paz-lietuvoje-paskutiniai-mohikanai/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.