by Lina | 22 balandžio, 2022 4:27 am
Vilniuje 1970 m. gegužės mėnesį buvo gauti pirmi IKARUS 556 autobusai, tuo metu prasidėjo Ikarus autobusų era.
Praėjus dar dvejiems metams, tai yra lygiai prieš 50 metų, gegužės mėnesį spaudoje pasirodė žinutė, pavadinta: Į PIRMĄ REISĄ NAUJU AUTOBUSU.
Kas tas naujas autobusas, apie kurį reikėjo rašyti tuometinėje spaudoje? Tai buvo IKARUS 250. 1972 m. gegužės mėn. 26 d. į pirmą reisą „Vilnius–Klaipėda” išvyko naujas autobusas „Ikarus 250″. Tai –tarpmiestiniams reisams skirtas autobusas, jų keletą gavo Vilniaus autobusų parkas. Bet vilniečiai nebuvo pirmi, kurie gavo ir pradėjo eksploatuoti šiuos autobusus. Prieš metus, tai yra 1971 m. liepos mėnesį, dešimt tokių autobusų gavo kauniečiai, Kauno autobusų parkas.
IKARUS 250 – tai ištaigingi, naujo dizaino autobusai, turintys naujo tipo važiuoklę (vietoj išilginių lingių, kėbulą laikė oro pagalvės), vairo mechanizmas turėjo hidraulinį stiprintuvą, variklis buvo dyzelinis. Autobusas vienu metu galėjo vežti 42 keleivius. Minkštos sėdynės turėjo atlenkiamus atlošus, buvo sumontuota individuali vėdinimo sistema, kurią galėjo reguliuoti kiekvienas keleivis atskirai, sudarydamas norimą mikroklimatą. Kiekvienam keleiviui buvo sumontuotas radijo garsiakalbis, transliuojantis vairuotojo valdomos radijo stoties priimamą programą. Garsiakalbius irgi galėjo keleiviai reguliuoti individualiai. Užpakalinėje salono dalyje buvo įrengta rūbinė.
Didelių langų dėka šiuos autobusus keleiviai greitai „pakrikštijo” TELEVIZORIAIS.
Garbė atlikti pirmą reisą šiuo autobusu iš Vilniaus į Klaipėdą buvo suteikta vairuotojui Sergejui Finikovui. Tuo metu jis Vilniaus autobusų parke buvo dirbęs 20 metų.
Nuotraukos: viena iš laikraščio VAKARINĖS NAUJIENOS, o kita – iš Energetikos ir technikos muziejaus, kopija daryta, kai muziejuje buvo transporto skyrius ekspozicija.
Laikraštyje po nuotrauka parašyta: „S. Finikovas prieš reisą“. Geriau įsižiūrėjus į nuotrauką matyti, kad autobusas neturi valstybinių numerių, be stiklo valytuvų svirčių su guminiais šepetėliais, taip pat iš kairės ir dešinės pusių nėra galinio vaizdo veidrodžių. Klausimas – kaip toks autobusas galėjo vykti į reisą? Atsakymas paprastas: nuotrauka daryta gerokai anksčiau, nei šis autobusas išvyko į Klaipėdą.
Parengė Kęstutis Pletkus
Nuotrauka – iš autoriaus archyvų
Source URL: http://ebus.lt/pries-50-metu-lietuvoje-pasirode-pirmieji-ikarus-556/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.