Profsąjungietės palinkėjimai bankrutuoti sukėlė šoką vežėjų bendruomenei

rugsėjo 22 04:16 2017 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Asociaciją „Linava“ nustebino profsąjungos „Solidarumas“ pirmininkės Kristinos Krupavičienės pasisakymai, kurie gali turėti neigiamos įtakos transporto sektoriui, jo darbuotojams ir darbdaviams. Transporto sektoriaus darbuotojų interesus atstovaujantys asmenys turėtų įvertinti kiekvieną viešai sakomą žodį ir numatyti galimas to pasekmes.

 

 

Profsąjungos „Solidarumas“ pirmininkė K. Krupavičienė kalbėdama su žiniasklaidos atstovais teigė, kad transporto kompanijos, kurios yra silpnos, turi bankrutuoti. Taip K. Krupavičienė reagavo į klausimus susijusius su minimalios algos reikalavimu tolimųjų reisų vairuotojams Vakarų Europoje.

Kelių transporto sektorius Lietuvoje sukuria 6 proc. BVP ir tai yra svarbi šalies ūkio šaka. Kelių transportas yra įtrauktas ir į nacionalinio saugumo strategiją. Sektoriuje dirba daugiau nei 100 tūkst. darbuotojų, kurių daugumos pajamos yra didesnės nei šalies vidurkis. Sektorius moka ženklią valstybės surenkamų mokesčių dalį, iš kurios išlaikomas viešasis sektorius, pensininkai, studentai, vaikai. Esame pirmi tarp visų ES valstybių pagal indėlį į biudžetą.

Asociacija „Linava“ yra nustebinta profsąjungos pirmininkės pasisakymo. Atstovaudami vežėjams suprantame kokioje situacijoje šiuo metu yra verslas ir nelinkime bankrutuoti nei vienai įmonei. Juo labiau, kad šiuo metu konkuruojame ne tarp Lietuvos transporto įmonių, o tarp valstybių, t.y. Lietuvos transportininkų konkurentai yra kitų šalių vežėjai. Tuo metu K. Krupavičienė vietoj to, kad atliktų tiesiogines profsąjungos pirmininkės pareigas ir gintų savo narių kolegų interesus, linki jiems prarasti darbdavius, o valstybei pajamas.

Vakarų Europoje atsiradusi protekcionizmo banga sukelia begalę administracinių barjerų vežėjams. Mūsų žiniomis, asociacijos „Linava“ nariai nėra gavę nei vienos baudos susijusios su minimalaus atlyginimo reikalavimų nepaisymu. Tai reiškia, kad vežėjai atitinka keliamus reikalavimus.

Jei Lietuvos transporto sektorius susilpnės, iš to laimės kaimyninių šalių vežėjai, tuo metu Lietuvoje ir darbuotojai, ir darbdaviai praras savo pajamas. Manome, kad profsąjungos ir verslas turėtų kartu ieškoti išeities iš susidariusių užsienio šalių protekcionistinių įstatymų gniaužtų. Tikimės, kad su profsąjungomis galime užmegzti tinkamą dialogą ir kartu ginti Lietuvos darbuotojų ir verslo interesus vakarų Europoje. Esami atviri pokalbiams ir susitikimams. Mielai išgirsime Jūsų argumentus ir pasiūlymus, bei pateiksime savuosius. Tikime, kad rasime abiem pusėms tinkamus sprendimus ir kartu išsaugosime Lietuvos transporto sektorių.

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“

Linos Jakuauskienės nuotrauka