by Lina | 21 lapkričio, 2024 3:53 am
Pastaruoju metu registruota keletas teisės aktų projektų, kurie gali būti aktualūs keleivių vežėjams.
Įstatymo projektas 24-12973(3), 2024 m. spalio 17 d.
LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO NR. VIII-2032 2, 6, 9 STRAIPSNIŲ IR 2, 5 PRIEDŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 6(1) STRAIPSNIU ĮSTATYMO NR. XIII-3420 PAVADINIMO, 1, 2, 7 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 3(1), 3(2), 5(1), 5(2), 5(3) STRAIPSNIAIS ĮSTATYMAS[1]
Planuojama įvesti Kelių rinkliavos CO2 dedamąją, kurios dydžiai nustatyti įstatymo 2-1 priede ir diferencijuojami pagal EURO ir CO2 išmetimus nuo 0,02 iki 0,045 Eur/km M2 klasės ir dviašėms M3 klasės autobusams, ir nuo 0,02 iki 0.06 Eur/km triašėms M3 klasės autobusams.
Nutarimo projektas 24-15778(3), 2024 m. lapkričio 13 d.
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2021 M. LIEPOS 2 D. NUTARIMO NR. 517 „DĖL VALSTYBĖS LYGIO EKSTREMALIOSIOS SITUACIJOS PASKELBIMO, VALSTYBĖS LYGIO EKSTREMALIOSIOS SITUACIJOS OPERACIJŲ VADOVO PASKYRIMO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS SIENOS APSAUGOS SUSTIPRINIMO“ PAKEITIMO[2]
Projektu siūloma:
– Drausti keleivių įlaipinimą ir išlaipinimą Vilniaus geležinkelio stoties PKP. Artimiausiu metu, pradėjus veikti Europos Sąjungos atvykimo ir išvykimo sistemai, trečiųjų šalių piliečiams, vykstantiems tranzitiniu Kaliningrado traukiniu, gali atsirasti galimybė išlipus Vilniaus geležinkelio stoties PKP neteisėtai pasiekti kitas Šengeno šalis.
– Riboti keleivius reguliariais reisais tarptautinio susisiekimo maršrutais autobusais vežantiems ar ketinantiems vežti Baltarusijos Respublikos ir Rusijos Federacijos vežėjams, taip pat Lietuvos Respublikos ir kitų valstybių vežėjams, kurie pariteto pagrindais kartu su Baltarusijos Respublikos ar Rusijos Federacijos vežėjais veža ar ketina vežti keleivius reguliariais reisais tarptautinio susisiekimo maršrutais tarp Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos ir Lietuvos Respublikos ar per Lietuvos Respubliką tranzitu į (iš) Rusijos Federaciją (-os) ar Baltarusijos Respubliką (-os), maršrutų skaičių iki 29 maršrutų. Nustatyti, kad išduodamo ar pratęsiamo leidimo vežti keleivius reguliariais reisais tarptautinio susisiekimo maršrutais reisų kiekvienos paros eismo tvarkaraštyje gali būti numatytas ne daugiau kaip vienas vieno iš vežėjų viena transporto priemone atliekamas reisas pirmyn ir ne daugiau kaip vienas vieno iš vežėjų viena transporto priemone atliekamas reisas atgal. Galiojančiuose leidimuose didinti reisų skaičių draudžiama. Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiuo metu tokių maršrutų yra 36, bendras reisų skaičius šiais maršrutais 58 pirmyn ir 58 atgal per parą. Paslaugas šiais maršrutais teikia 11 Lietuvos Respublikos vežėjų, 5 kitų Europos Sąjungos valstybių vežėjai ir 23 Baltarusijos Respublikos ir Rusijos Federacijos vežėjai.
– Patikslinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. liepos 2 d. nutarimo Nr. 517 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo, valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo paskyrimo ir Lietuvos Respublikos valstybės sienos apsaugos sustiprinimo“ (toliau – Nutarimas) nuostatas, siekiant nustatyti vienodą draudimą kitų šalių vežėjams vežti keleivius nereguliariais reisais. Pažymėtina, kad uždraudus Baltarusijos Respublikos ir Lietuvos Respublikos vežėjams vežti keleivius nereguliariais reisais tarptautinio susisiekimo maršrutais autobusais, turinčiais daugiau kaip 9 sėdimąsias vietas, įskaitant vairuotojo vietą, neturint leidimo vežti keleivius nereguliariais reisais tarptautinio susisiekimo maršrutais autobusais, kitų šalių vežėjams (pvz., Serbijos, Moldovos) teisė vežti Baltarusijos Respublikos piliečius nereguliariais reisais iš Baltarusijos į Lietuvą arba tranzitu per Lietuvą nebuvo apribota. Vienas iš Nutarimo projekto tikslų yra apriboti agresijoje prieš Ukrainą dalyvaujančių šalių piliečių keliones į Europos Sąjungą. Neapribojus visų šalių vežėjams teisės vežti keleivius nereguliariais reisais tarptautinio susisiekimo maršrutais autobusais, turinčiais daugiau kaip 9 sėdimąsias vietas, įskaitant vairuotojo vietą, neturint leidimo vežti keleivius nereguliariais reisais tarptautinio susisiekimo maršrutais autobusais, šis tikslas tampa sunkiai įgyvendinamas.
Įsakymo projektas 24-17577, 2024 m. lapkričio 08 d.
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2018 M. BIRŽELIO 27 D. ĮSAKYMO NR. 3-314 „DĖL VIEŠŲJŲ KELEIVIŲ, BAGAŽO VEŽIMO GELEŽINKELIŲ TRANSPORTU PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO[3]
Projektu siekiama aktualizuoti Viešųjų keleivių, bagažo vežimo geležinkelių transportu ir viešųjų kombinuotojo keleivių vežimo vietiniais maršrutais paslaugų kokybės reikalavimus (P.S. Siūlomi pakeitimai apibendrinti lydraštyje).
LKVA informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka
Source URL: http://ebus.lt/registruoti-teises-aktu-projektai/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.