Rekonstruojant Kauno autobusų stotį, išsaugomos istorinės detalės

by Lina | 29 kovo, 2016 4:42 am

apie-stoti[1]Praėjusių metų rudenį pradėta senosios Kauno autobusų stoties rekonstrukcija. Planuojama, jog duris iš esmės atnaujinta stotis atvers šių metų pabaigoje.

 

 

 

Išsaugomas stoties autentiškumas

Kauniečiai jau mato dygstančios naujosios autobusų stoties kontūrus. Tačiau stotį projektavusių architektų dėka stengiamasi išsaugoti ir istorines senojo pastato detales.

„Mūsų tikslas – atkurti buvusį autobusų stoties pastato originalų vaizdą. Dėl to teko nuversti sovietmečiu pastatytą trečiąjį aukštą – norime, kad į būsimą stoties kompleksą įsilietų kaip įmanoma autentiškesnis statinys. Atkuriamos senojo pastato metalinės frontonų detalės, vėdinimo grotelės, taip pat pagal buvusį pavyzdį iš ketaus liejamos keturios dekoratyvinės vazos – iki šių dienų jos išliko tik dvi, ir tos labai sudilusios“, – sako stoties pastatą projektavęs architektas Gintaras Balčytis.

Siekiant išsaugoti autentišką autobusų stoties senojo pastato išvaizdą, žadama naudoti pažangias technologijas.

„Raudonų plytų mūras bus nuvalytas ir restauruotas, sunykusios fasado plytos pakeistos autentiškomis to laikotarpio plytomis. Kad išorės vaizdas išliktų kiek įmanoma autentiškesnis, pastatas bus šiltinamas iš vidaus, naudojantis specialia technologija“, – pasakoja architektas.

Šiuo metu jau beveik baigtos montuoti požeminio garažo konstrukcijos: įrengtos monolitinės išorės sienos, kolonos, perdanga, laiptinės bei eskalatoriaus, lifto šachtos.

Atidarymas gruodžio mėnesį

„Planuojame, kad naujoji Kauno autobusų stotis pirmuosius keleivius priims šių metų gruodį. Labai pozityviai nuteikia darbų eiga. Dirbdami su tikrais savo srities profesionalais, artėjame prie ilgai planuoto ir svajoto tikslo – naujos Kauno autobusų stoties“, – kalba bendrovės „Kautros nekilnojamas turtas“ direktorius Mindaugas Platūkis.

Naująją Kauno autobusų stotį stato „Kautra“ – viena iš didžiausių šalies keleivių vežėjų bendrovių. Planuojama projekto vertė – 9 mln. eurų.

Bendras stoties sklypo plotas – 14 608 kv. m. Stoties pasažas sujungs Vytauto prospektą su autobusų stoties peronu. Bendras pastato plotas bus 13 000 kv. m. Požeminėje automobilių aikštelėje tilps 187 automobiliai ir apie 100 dviračių.

Autobusų stoties peronas galės priimti 600 autobusų ir 10 tūkst. žmonių per parą. Bus įrengta 21 keleivių įlaipinimo ir 3 išlaipinimo aikštelės.

 

eBus.lt

Bendrovės „Kautra“ nuotraukos

Endnotes:
  1. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/03/apie-stoti.jpg
  2. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/03/apie-stoti1.png
  3. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/03/apie-stoti2.png
  4. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/03/apie-stoti8.jpg
  5. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/03/apie-stoti7.jpg
  6. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/03/apie-stoti9.jpg
  7. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/03/apie-stoti10.jpg
  8. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/03/apie-stoti6.jpg
  9. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/03/apie-stoti4.jpg
  10. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/03/apie-stoti3.png
  11. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/03/apie-stoti5.jpg

Source URL: http://ebus.lt/rekonstruojant-kauno-autobusu-stoti-issaugomos-istorines-detales/