Seimo nario Remigijaus Žemaitaičio pranešimas: „Taršių automobilių apmokestinimas neturi tik pildyti biudžetą“

gruodžio 06 04:58 2019 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Remigijus Žemaitaitis, reaguodamas į Seime planuojamą priimti automobilių taršos mokestį, pateikė įstatymo pataisas, skirtas Klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatymui, kuriomis siekiama nedidinant biurokratinės naštos sudaryti sąlygas transporto priemonių valdytojams prisidėti prie klimato kaitos valdymo, taip mažinant šiltnamio efektą sukeliančių dujų patekimą į aplinką.

 

Jau anksčiau pareikštoje bendroje politinių organizacijų lyderių pozicijoje buvo pasisakoma prieš pateiktą automobilių taršos mokesčio projektą, kuris neatitinka deklaruojamų tikslų – skatinti, kad Lietuvoje būtų modernesnės ir mažiau aplinką teršiančios autotransporto priemonės. Politiko nuomone, toks modelis prieštarauja 2012 m. Europos Komisijos „Bendrosios rinkos stiprinimas šalinant su lengvaisiais automobiliais susijusias tarpvalstybines mokestines kliūtis“ nuostatoms. Todėl Seimo narys pateikė konkrečius siūlymus – automobilių taršos mokestį numatyti degalų akcizų sudėtyje ir  jį atskirai apskaityti tam tikslui įsteigtame valstybės fonde, iš kurio būtų finansuojamos aplinką tausojančios priemonės. Toks būdas nedidintų „taršos“ mokesčio surinkimo administravimo kaštų. Politiko nuomone, pritarus teikiamam projektui, šiuo metu galiojančią 1000 eurų kompensaciją, kuri mokama keičiant automobilį į naujesnį, būtų galima padidinti iki 2000 eurų.

„Valdančiųjų planuojamas priimti įstatymo projektas tik surinks daugiau pinigų, tačiau nemažins taršos. Lietuva garsėja kaip šalis, kurioje automobilių amžiaus vidurkis yra vienas seniausių Europos Sąjungoje, o kartu ir labiausiai teršiantis aplinką. Priėmus siūlomą įstatymo projektą transporto priemonės valdytojas galėtų prisidėti prie taršos mažinimo asmeniškai. Kuo daugiau jo valdoma transporto priemonė išmestų šiltnamio efektą sukeliančių dujų – tuo daugiau transporto priemonės valdytojas turėtų sumokėti. Seni automobiliai naudoja ženkliai daugiau degalų, todėl būtų spaudimas keisti automobilius į draugiškesnius aplinkai ar varomus elektra/vandeniliu.  Pagrindiniai siūlomo projekto tikslai – formuoti visuomenės įpročius, atkreipti dėmesį į mūsų pačių sukeliamą poveikį aplinkai ir klimato kaitai, taip skatinant rinktis mažiau taršų transportą, didinti išteklių ir energijos vartojimo efektyvumą, taip mažinant neigiamą poveikį aplinkai, mūsų sveikatai ir klimato kaitai. Kiekvienas turime prisiimti atsakomybę už mus supančią aplinką“, – teigė Seimo narys, „Tvarkos ir teisingumo“ pirmininkas Remigijus Žemaitaitis.

LR Seimo informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka