„Setra S 407“ – Šiaurės Amerikai

sausio 10 05:40 2011 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Autobusus kuria daug skirtingų firmų, iš kurių kiekviena stengiasi savo produkciją padaryti išskirtine, pranašesne nei konkurentų. Tačiau kartais skirtumus lemia ir tai, kurioje šalyje būsima transporto priemonė važinės. Šiaurės Amerikoje galiojantys techniniai reikalavimai, žmonių ir vežėjų poreikiai lemia skirtingų modelių paklausą. „Setra S 407“ – vienas iš daugelio Amerikos rinkai pritaikytų europinių modelių pavyzdžių.

Amerikos rinkai skirtus autobusus „Setra“ pradėjo gaminti prieš 25-erius metus. Viskas prasidėjo nuo 200-osios serijos, o 2003 metais „UMA Expo” parodoje pristatyti pirmieji 400-osios serijos modeliai. Visi jie gaminami remiantis europietiškais analogais, tačiau pavadinimai – skirtingi. Pavyzdžiui, „Setra S 317 HDH“ atitikmuo Amerikoje – „Setra TopClass S 417”, o patobulintas autobuso variantas „Setra ComfortClass S 407” šį mėnesį bus oficialiai pristatytas „UMA Expo” parodoje.

Amerikiečių teigimu, šis autobusas smarkiai skiriasi nuo europinio „brolio“, nes prie jo projektavimo daug prisidėjo savo pageidavimus pareiškę vietos vežėjai. Pagrindiniai skirtumai matyti vos pažvelgus į autobusą – kitokie galinio vaizdo veidrodėliai, modifikuoti avarijos metu patirto smūgio jėgą sušvelninantys priekinis ir galinis bamperiai, į dvi dalis padalintas priekinis stiklas. Tai – įprasti amerikietiško autobuso atributai.

APTA atlikti tyrimai parodė, jog bamperiai puikiai apsaugo transporto priemonės korpusą: atsitrenkęs į kliūtį važiuodamas penkių mylių per valandą greičiu, autobuso priekisišlieka nepažeistas. Kadangi Amerikoje draudimo kompanijos nekompensuoja žalos už sudaužytą priekinį stiklą, vežėjui pigiau keisti pusę stiklo nei visą – tokiu būdu šiai rinkai skirtų modelių priekinis stiklas dalijamas į dvi dalis.

„Setra ComfortClass S 407” sumontuotas standartinis 500 AG „Mercedes-Benz OM 471” variklis, „Allison WTB 500R“ pavarų dėžė. Amerikoje šis autobusas atitinka 2010 m. EPA emisijos standartus.

Transporto priemonės dešinėje pusėje įrengtas liftas neįgaliesiems su vežimėliais, tiesa, norint palikti kuo daugiau vietos bagažui, liftas labai kompaktiškas, atskirtas nuo bagažo skyrių.

Amerikiečių pageidavimu, specialios LED lempos įrengtos autobuso gale ir šonuose, kad būtų lengviau manevruoti tamsoje. Priekiniai žibintai šviečia šiek tiek ryškiau nei Europai skirtoje „Setra“. 45 pėdų ilgio triašio autobuso salone- 56 sėdimos vietos. Sėdynės – standartinės, pagamintos Europoje, su saugos diržais.

Salone – nemažai komforto įrangos keleiviams. Subtilų žalią apšvietimą naktį užtikrina LED lemputės, taip pat virš kiekvieno keleivio sėdynės sumontuotos lempos skaitymui, įrengta klimato kontrolė. Nors „Setra“ jau 300-osios serijos autobusuose pradėjo montuoti automatinę liukų atidarymo sistemą, „Setra ComfortClass S 407” autobuse juos tenka atidaryti rankomis.

„Setra ComfortClass S 407” serijinė gamyba Ulme, Vokietijoje, bus pradėta balandžio mėnesį.

Parengė Evaldas Sidikerskis

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.