„SG dujos“ atstovai keleivių vežėjams pristatė svarbiausius darbus bei ateities projektus

by Lina | 23 sausio, 2023 5:32 am

Asociacijai „Linava“ priklausantys keleivių vežėjai apsilankė Pabradėje įsikūrusioje „Vandenilio kaip kuro ar kuro priedo, ekologiškų kuro priedų ir kuro sistemų eksperimentinių tyrimų laboratoriją”, kur susitiko su „SG dujos“ generaliniu direktoriumi Virginijumi Korsaku, „SG dujos Auto“ vadovu Vidu Korsaku, mokslininku Saugirdu Pukalsku ir kitais laboratorijos darbuotojais.

Laboratorijoje tiriamos įvairios ekologinės inovacijos, ženklų dėmesį skiriant vandenilio ir gamtinių dujų mišinio panaudojimo transporto priemonėse galimybėms.

Visų pirma keleivių vežėjai susipažino su vandenilio gamybos procesu. Vidas Korsakas pademonstravo, kaip vandenilis išgaunamas iš vandens, naudojant elektros energiją, kaip jis vėliau suspaudžiamas ir tam tikromis proporcijomis maišomas su gamtinėmis dujomis. „Norėčiau paminėti, kad be išradingumo šiuo metu žaliasis vandenilis gali būti sąlyginai brangus – jei gamybos procese naudosime tiesiog perkamą elektros energiją, vieno vandenilio kilogramo gamybai skirtos elektros energijos savikaina sudaro 25 eurus. Jei žiūrėti į procesą kiek plačiau ir išradingiau, pavykus rasti alternatyvių energijos išteklių vandenilio gamybai, tokių kaip nuosava generacija, perteklinės panaudojimas, atsižvelgus į visų veiksnių visumą, ši technologija gali būti puiki alternatyva „tradiciniams“ transporto priemonių kurams“, – sakė V. Korsakas.

Virginijus Korsakas pasakojo, jog „SG dujos“ darbuotojai jau 2006-aisiais suprato, kad Lietuva turi teisę turėti švaresnius degalus. Laboratorija įkurta pasitelkus ES struktūrinių fondų lėšas, tai – bendras „SG dujos“ ir „SG dujos Auto“ projektas. Jo tikslas – tirti vandenilio panaudojimo kuro gamybai galimybes Lietuvoje, plėtoti aplinkai draugiško kuro gamybos technologijas bei pažangius naujausius vandenilio kaip kuro ar kuro priedo pritaikymo drauge su metanu (gamtinėmis dujomis) metodus.

Be šio, „SG dujos“ Lietuvoje įgyvendina ir daugiau inovatyvių projektų. Vienas jų – biometano panaudojimas. „Džiaugiuosi, kad daugėja keleivinio transporto įmonių, norinčių naudoti ekologiškais degalais varomas transporto priemones. Šiuo metu šalyje jau veikia 9 biometano pildymo stotys, taigi turime galimybę gyventi švariau“, – sakė Virginijus Korsakas.

Šiuo metu biometanas į Lietuvą atkeliauja iš Nyderlandų, tačiau netoli Panevėžio jau dygsta nauja biometano dujų gamykla. „Norėčiau priminti, kad biometanas, naudojamas kaip kuras transportui,  užtikrina absoliutų ekologinį parametrą, kadangi gaminamas tik iš griežtai reglamentuojamų atliekų, nepanaudotinų kitose srityse. Nesutvarkius šių atliekų, į aplinką išsiskirtų metanas, kuris yra aktyvesnis šiltnamio efektą sukeliantis elementas nei CO2. Toks atliekų sutvarkymas išsprendžia problemą ir dar sukuria papildomą vertę“, – teigė Virginijus Korsakas.

„SG dujos“ vadovo teigimu, biometanas, kaip ir vandenilis, jau naudojamas miestų, kuriuose „SG dujos“ įrengė suspaustų gamtinių dujų degalines, transporto priemonėse. „Galiu pasidžiaugti, jog mums pavyko beprecedenčio kainos kilimo situacijoje susivokti ir trejiems metams užsitikrinti stabilią gamtinių dujų kainą. Šio sprendimo dėka įmonės gali vežti keleivius aplinkai draugiškais SGD autobusais labai racionaliais kaštais. Dabar mūsų klientai už tą pačią kainą gauna „žaliąjį“ biometaną“, – sakė Virginijus Korsakas.

Bendrovės „Busturas“ generalinis direktorius Vaidas Seirackas patikino, jog dėl fiksuotos kainos gamtinėms dujomis įmonei per praeitus metus pavyko sutaupyti apie 3 mln. eurų.

Vidas Korsakas priminė, jog Lietuvoje vandenilis keleivinio transporto priemonėse naudojamas jau nuo 2013-ųjų, kasmet sunaudojama keliasdešimt tūkstančių kubinių metrų šių ekologiškų degalų, kurie, įterpiami į suspaustas gamtines dujas.

Jo teigimu, alternatyvų dyzelinui yra ir daugiau, tačiau, įsigydami ekologiškas transporto priemones, vežėjai turi galvoti ir apie jų ekonomiškumą. Pasak Vido Korsako, nėra vienos technologijos, kuri išspręstų visas problemas, todėl svarstant transporto priemonių pasirinkimą, būtina galvoti apie keletą jų rūšių. „Būtų neišmintinga teigti, kad dujos neturi teisės egzistuoti ateityje. Net dyzelinas turi teisę egzistuoti, jei jis gaminamas iš atsinaujinančių šaltinių“, – pabrėžė „SG dujos Auto“ vadovas.

Virginijus Korsakas susirinkusiems keleivių vežėjams taip pat pristatė įmonės ateities projektus, kurių esama daug bei įvairių.

Lina Jakubauskienė

Autorės ir „SG dujos” nuotraukos

 

 

 

 

Endnotes:
  1. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/01/IMG_8268.jpg
  2. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/01/20230118_151125.jpg
  3. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/01/20230118_151349.jpg
  4. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/01/20230118_152743-1.jpg
  5. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/01/20230118_152001.jpg
  6. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/01/20230118_152311.jpg
  7. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/01/20230118_151236.jpg
  8. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2023/01/20230118_152039.jpg

Source URL: http://ebus.lt/sg-dujos-atstovai-keleiviu-vezejams-pristate-svarbiausius-darbus-bei-ateities-projektus/