by Lina | 9 liepos, 2024 4:15 am
Spalio 9–10 dienomis Vilniuje vyksiantis „Transporto inovacijų forumas 2024“ suburs pasaulio transporto ir logistikos sektoriaus lyderius bei ekspertus diskusijoms apie sektoriaus ateitį ir dabartinius iššūkius. Didžiausias Baltijos regiono forumas, organizuojamas Transporto inovacijų asociacijos (TIA) ir Susisiekimo ministerijos, tapo kasmetiniu svarbiausiu sektoriaus renginiu ir jau šeštąjį kartą kvies aptarti svarbiausias transporto bei logistikos rinkos tendencijas ir technologines inovacijas.
Forumo organizatoriai pastebi vis augantį renginio populiarumą ir tarptautiškumą. Praėjusiais metais forumas sulaukė 70 pranešėjų iš 13 šalių, tarp kurių buvo svečių ne tik iš Europos, bet ir JAV, Pietų Korėjos bei kitų regionų. Konferencija pritraukė 900 dalyvių, o tiesioginę transliaciją stebėjo 50 tūkst. žiūrovų. Šiemet organizatoriai prognozuoja dar įspūdingesnius skaičius: laukiama dar didesnio dalyvių skaičiaus ir platesnio tarptautinio atstovavimo.
Šių metų renginyje ypatingas dėmesys bus skiriamas verslo atsparumo klausimams. Jo metu bus analizuojama, kaip transporto ir logistikos įmonės gali išlikti konkurencingos ir stabilios esant geopolitiniams ir ekonominiams iššūkiams. Forumo pranešėjai aptars įvairias strategijas, rizikos valdymą, tiekimo grandinių diversifikaciją ir technologinių inovacijų integraciją.
„Inovacijos yra viena svarbiausių varomųjų transporto sektoriaus jėgų, didinančių verslo atsparumą, ypač kalbant apie besikeičiančią geopolitinę situaciją ir logistikos grandinių stiprinimą. Iššūkių šiam sektoriui keleri pastarieji metai nepagailėjo – nuo pandemijos iki karo nutrauktų logistikos grandinių ir prisitaikymo prie žaliojo kurso. Tarptautinis bendradarbiavimas taip pat svarbus Ukrainos atstatymo kontekste“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Forumo dalyviai turės galimybę apie geriausias praktikas sužinoti iš skirtingų valstybių ekspertų, kurie dalinsis patirtimis, kaip užtikrinti ilgalaikį verslo stabilumą „netikrumo“ sąlygomis.
TIA valdybos pirmininkas Jurgis Adomavičius pažymi, kad transporto ir logistikos sektorius patiria nemažai iššūkių, tarp kurių – ekonomikos stagnacija, geopolitiniai pokyčiai, augantis spaudimas dėl Žaliojo kurso reikalavimų bei nuolatinis poreikis didinti efektyvumą.
„Rinkoje matome daug pasimetimo ir netikrumo. Girdime, su kokiomis problemomis susiduria mūsų sektoriaus įmonės ir suprantame, kad ne visi žino, kaip jas spręsti ir kokius įrankius tam pasitelkti. Todėl forume diskutuosime apie realias problemas, ieškosime atsakymų, dalinsimės praktiniais pavyzdžiais, kurie parodo, kaip technologijos gali padidinti efektyvumą, sumažinti sąnaudas ir pagerinti paslaugų kokybę. Sieksime, kad kiekvienas renginio dalyvis iš jo išsineštų asmeninių įžvalgų ir galėtų jas pritaikyti savo versle“, – sako vienas iš forumo įkūrėjų J.Adomavičius.
Šiais metais forume bus daug kalbama ir karo logistikos tema, kuri, atsižvelgiant į pastarojo meto geopolitinius įvykius, yra ypač aktuali. Karo logistika tampa vis svarbesnė dėl besikeičiančios saugumo situacijos, NATO planų stiprinti gynybinius pajėgumus, taip pat dėl besiplečiančių gynybos pramonės objektų. Renginio metu bus diskutuojama, kokias naujas galimybes tai sukuria sektoriaus įmonėms, taip pat bus aptariamos specifinės sąlygos, reikalavimai ir technologiniai sprendimai, kurie gali pagerinti karinės logistikos efektyvumą bei bendradarbiavimą su gynybos sektoriaus įmonėmis. Renginyje bus diskutuojama ir apie tai, kaip strateginiai Lietuvos logistikos objektai yra pasirengę veikti karinių konfliktų atveju.
Apžvelgdama būsimo renginio programą, TIA strateginių partnerysčių ir komunikacijos vadovė Asta Kazlauskienė sako, jog forume taip pat bus nagrinėjamos itin aktualios temos apie intermodalinį transportą, kuris yra vienas iš tvarumo tikslų siekimo būdų, aptariama iškastinio kuro naudojimo ateitis, žaliojo vandenilio panaudojimo galimybės, skaitmenizacijos ir dirbtinio intelekto kuriamos naudos verslui, inovacijos miestų judumo srityje bei „paskutinės mylios“ logistikos sprendimai.
Verslo finansavimo sprendimų apžvalga padės įmonėms pergalvoti naujus kapitalo pritraukimo būdus. Dalyviai galės susipažinti su ES inovacijų skatinimo mechanizmais ir kitais aktualiais klausimais.
„Transporto inovacijų forumas tampa svarbia vieta tarptautiniam bendradarbiavimui ir žinių mainams. Šiais metais dalyviai galės susipažinti su geriausiomis tarptautinėmis praktikomis, pritaikyti jas vietiniame kontekste ir taip stiprinti savo konkurencingumą globalioje rinkoje. Apie svarbiausius pokyčius ir ateitį keičiančias mobilumo inovacijas kalbės „EIT Urban Mobility“ vadovė Maria Tsavachidis, forume dalyvaus eurokomisaras Virginijus Sinkevičius, laukiame EPBO ir pasaulinės kelių transporto organizacijos IRU atstovų. Nemažai dėmesio skirsime kelių logistikai, apie kelių transportą diskutuosime su šio verslo lyderiais iš įmonių „Girteka“ ir „LKW Walter“, – pasakoja A.Kazlauskienė.
Taip pat bus galimybė išgirsti ekspertus iš tokių žinomų prekės ženklų kaip „Uber“, „Wolt“, „VTG Group“, „Shmitz CargoBull“ ir kt. Kaip ir kasmet, renginyje veiks vidaus ir lauko ekspozicijos, pristatančios naujausius technologinius sprendimus ir ateities judumo inovacijas.
Jau tradicija tapusioje startuolių „pitch“ sesijoje bus galima susipažinti su inovatyviais tarptautinių startuolių sprendimais. Už Lietuvoje vystomus tvarius sprendimus bus teikiami kasmet vis daugiau dalyvių pritraukiantys „Žaliojo susisiekimo apdovanojimai“.
„Transporto inovacijų forumas – vieta, kur kartą per metus gali susitikti visi sektoriaus „žaidėjai“. Tai puiki galimybė bendrauti, keistis idėjomis, pasidžiaugti pasiekimais ir aptarti tendencijas, kurios keičia sektoriaus žaidimo taisykles ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje. Tokių susitikimų dėka užmezgami vertingi ryšiai ir formuojamos naujos bendradarbiavimo ir verslo galimybės“, – teigia TIA vadovė A. Kazlauskienė.
Susisiekimo ministerijos informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka
Source URL: http://ebus.lt/siu-metu-transporto-inovaciju-forume-demesys-verslo-atsparumo-ir-karo-logistikos-temoms/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.