Siūlomos konkrečias priemones 23 „juodosioms dėmėms“ Vilniuje panaikinti

rugsėjo 04 02:19 2015 Spausdinti straipsnį Lankytojai Saugus eismas

eismas-vln (1)Susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus įsakymu sudaryta darbo grupė įvertino, kaip organizuojamas eismas Vilniaus mieste, nustatė avaringiausias vietas ir sostinės savivaldybei pateikė pastabas bei pasiūlymus saugiam eismui užtikrinti.

 

Vilniaus mieste nustatytos 23 „juodosios dėmės“ – avaringiausi 500 m ilgio kelio ruožai, kurių kiekviename per 4 metus įvykusių 4 ar daugiau eismo įvykių metu žuvo arba buvo sužaloti žmonės.

Dariaus ir Girėno, Šaltkalvių ir Kapsų gatvių sankryža laikoma itin avaringa vieta. Darbo grupė pasiūlė kuo skubiau pradėti šios sankryžos rekonstrukcijos darbus. Ji taip pat pritarė Vilniaus miesto savivaldybės parengtai Švitrigailos ir T. Ševčenkos gatvių sankryžos pertvarkymo schemai, prie Vilniaus geležinkelio stoties esančios sankryžos bei Šeimyniškių ir Raitininkų gatvių bei Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžų rekonstrukcijai. Planuojama pertvarkyti ir Fabijoniškių gatvėje esančią sankryžą.

Naugarduko ir Smolensko gatvių sankryžoje nutarta prieš pėsčiųjų perėjas ne mažesniu kaip 5 metrų atstumu paženklinti gatvės kelkraščius geltona ištisine linija. Naugarduko, Rinktinės ir Žirmūnų gatvių perėjose turėtų būti įrengti mažiausio leistino aukščio iškilieji greičio mažinimo kalneliai, o Žirmūnų gatvėje – dar ir pėsčiųjų salelės.

Viena pavojingiausių „juodųjų dėmių“ – Gedimino prospekto ir Vasario 16-osios gatvės sankryža. Joje rekomenduojama įrengti atitvarus, kurie apsaugotų į judrią gatvę norinčius patekti pėsčiuosius.

Pėsčiųjų atitvarus taip pat siūloma įrengti Naugarduko ir Šiltnamių gatvėse, o Laisvės prospekto ir Ozo gatvės skiriamosiose juostose – tvoras, kurios trukdytų pėstiesiems pereiti gatvę neleistinose vietose. Tokias tvoras būtina įrengti ir Buivydiškių bei Rygos gatvių sankryžoje, taip pat – pėsčiuosius saugančius stulpelius, kad transporto priemonės nevažiuotų ant šaligatvių

J.Jasinskio ir Pakalnės gatvių sankryžoje labai dažnai transporto priemonių vairuotojai suka į kairę pusę, nors tai daryti draudžia kelio ženklai. Čia siūloma įrengti modernias eismo stebėjimo kameras, kurių pagalba būtų drausminami Kelių eismo taisyklių pažeidėjai.

Darbo grupės manymu, būtina pertvarkyti eismo organizavimą dar vienoje itin avaringoje Vilniaus miesto vietoje – Laisvės prospekto ir Justiniškių gatvių sankryžoje, įskaitant ir T. Narbuto gatvės bei Pilaitės prospekto transporto mazgą. Kareivių gatvėje siūloma įrengti požeminę pėsčiųjų perėją, o Saulėtekio alėjoje ir Upės gatvėje – šviesoforu reguliuojamas perėjas.

Kaip numato Vietos savivaldos ir Saugaus eismo automobilių keliais įstatymai, vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūra, transporto infrastruktūros objektų projektavimu, statyba ir saugaus eismo sąlygų užtikrinimu bei eismo organizavimu miestuose turi rūpintis savivaldybės.

Susisiekimo ministerijos informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka