by admin | 21 rugsėjo, 2010 4:18 am
Perduoti nedidelį siuntinuką per autobuso vairuotoją – populiaru nuo seno; kuris iš mūsų nesam paslapčiom įbrukę vairuotojui voko su skubiais dokumentais, krepšio su reikalingais daiktais ar laukę autobusu atvykstančių iš kaimo siųstų gėrybių…
Prieš keletą metų šią paslaugą keleivių vežėjai įteisino – dabar siuntą galima ne tik išsiųsti iš kone kiekvieno didesnio miesto stotyje įsikūrusio siuntų terminalo, bet ir atsiimti ją patogiu metu.
Klientams patogu
„Kol vairuotojai siuntas veždavo paslapčiomis, pasitaikydavo įvairių nesusipratimų. Ypač rizikuodavo žmonės, tokiu būdu perduodami vežti svarbius dokumentus. Jiems pradingus, kaltų surasti būdavo beveik neįmanoma“, – pasakoja UAB TOKS generalinis direktorius Arūnas Indrašius. Paslaugas įteisinus, tikimybės prarasti siuntą neliko.
Siuntų gabenimo paslaugos nuolat plečiamos. „Siuntų terminalus jau galima rasti kone kiekviename didesniame mieste. UAB „Kautra“ įkūrė siuntų terminalus Kauno, Alytaus, Kėdainių, Prienų autobusų stotyse. Atkeliavusios siuntos saugomos ir kitų didesnių miestų autobusų stotyse“, – pasakoja UAB „Kautra“ Siuntų terminalo vadovas Robertas Jasinskas. Per 40 siuntų skyrių keturiose Europos šalyse bei Lietuvoje turi ir vilniečių bendrovė TOKS. „Mūsų atgabentas siuntas galima atsiimti Rygoje, Taline, Visagine, Anykščiuose, Pasvalyje, Jonavoje, Žagarėje ir kituose miestuose“, – vardija A. Indrašius. Kad žmonėms būtų patogiau, siuntų skyriai dirba ir savaitgaliais, o darbo dienomis – nuo septintos valandos ryto.
Nekils problemų, jei siuntą prireiks perduoti į miestą ar miestelį, kur nėra siuntų terminalo: tokiu atveju gavėjui teks palaukti atvykstančio autobuso, ir siuntinėlį atsiimti iš vairuotojo. Perduoti siuntinuką taip pat galima bet kurioje stotelėje per vairuotoją – jis priims siuntą, išduos čekį bei nugabens ją į paskirties vietą.
Populiariausi ir, be abejo, keleivių vežėjams pelningiausi siuntų terminalai, įsikūrę didžiuosiuose šalies miestuose. „Didžiausią mūsų apyvartą sudaro Kauno siuntų terminalas. Čia per dieną priimama ir išduodama iki 1500 siuntų“, – pasakoja R. Jasinskas. Panaši apyvarta ir Vilniaus autobusų stotyje įsikūrusiame siuntų skyriuje.
Keleivių vežėjai džiaugiasi, jog siuntų gabenimas autobusais populiarėja tiek tarp gyventojų, tiek tarp verslo atstovų. „Šia paslauga naudojamės nuolatos. Mūsų įmonė verčiasi leidyba: gaminame lankstinukus, reklaminius bukletus. Tokius gaminius privalu pristatyti klientui per trumpiausią laiką, todėl autobusas mums tinka geriausiai“, – pasakoja siuntą perdavinėjantis vadybininkas Romualdas. „Greitis – pagrindinis mūsų koziris. Be to, galime pasiūlyti klientams naujausias technologijas, kvalifikuotą personalą, modernų logistikos proceso valdymą. Autobusų maršrutų tinklas puikiai išplėtotas visoje Lietuvoje, tad galime garantuoti, jog siuntą pristatysime į bet kurį šalies miestą ar miestelį per trumpiausią laiką“, – teigia A. Indrašius.
Diegia naujoves
Bendrovės „Kautra“ darbuotojai, stengdamiesi tobulinti paslaugas, pastaruoju metu sukūrė bei įdiegė programinę įrangą, suteikiančią galimybę gabenti tranzitines siuntas. „Ši įranga sudarė sąlygas gerokai išplėsti vežimų geografiją. Dabar kiekvienos autobusų stoties darbuotojai turi galimybę priimti siuntą į bet kurią Lietuvos vietovę, net jei į ten ir neturi tiesioginio reiso. Gaila, tačiau kol kas ne visi keleivių vežėjai dalyvauja vieningoje siuntų gabenimo sistemoje“, – pasakoja R. Jasinskas.
2009 m. UAB „Kautra“ įregistravo naują prekinį ženklą „Siuntos autobusais“, kurio tikslas – suvienyti visas Lietuvos keleivių vežimo įmones į bendrą siuntų gabenimo tinklą, turintį bendrą reisų, klientų bei paslaugų duomenų bazę. „Kol kas prie vieningos sistemos prisijungė tik Mažeikių, Palangos, Marijampolės, Pasvalio, Druskininkų autobusų stočių siuntų skyriai, kurie ne tik gali naudotis naujos programinės įrangos privalumais, bet ir vieningu tinklapiu, bendra simbolika, analogiškomis pakavimo medžiagomis ir pan. Visos šios įmonės tranzitines siuntas siunčia perkraudamos jas Kauno siuntų terminale“, – pasakoja R. Jasinskas. Kauniečiai tikisi, jog anksčiau ar vėliau visos šalies vežėjai supras naujosios sistemos naudą ir prie jos prisijungs.
Į užsienį – sudėtingiau
Siuntos priimamos gabenti ir tarptautiniais maršrutais važiuojančiais autobusais, tačiau tuomet vežėjų atsakomybė didesnė, ir jos tikrinamos kruopščiau.„Jei siuntinys gabenamas į Europos Sąjungos šalis, paprašome jį atidaryti bei parodyti jo turinį arba sudaryti gabenamų daiktų sąrašą“, – apie darbo specifiką pasakoja UAB TOKS Siuntų skyriaus vadovas Robertas Kaškevič. Tačiau visada išlieka tikimybė, kad klientas sugebės gerai paslėpti draudžiamą gabenti daiktą. „Mūsų darbe itin svarbus vadinamasis žmogiškasis veiksnys. Siuntų terminale dirbantys žmonės privalo būti dar ir psichologais – jie pastebi, kuomet siuntą atnešęs žmogus elgiasi nenatūraliai, nervinasi; tuomet jo perduodama pakuotė tikrinama kruopščiau“, – pasakoja R. Kaškevič. Jei siuntinys tinkamai įformintas, atsakomybė už muitininkų surastus draudžiamus daiktus tenka siuntėjui.
Dar kruopščiau tikrinamos siuntos, gabenamos į vadinamąjį artimąjį užsienį – Baltarusiją, Ukrainą ar Rusiją. „Į šias šalis nepriimame vežti didelių siuntų – gabename tik vokus su dokumentais, kuriuos galima išsyk atidaryti ir patikrinti“, – sako R. Kaškevič.
Plečia paslaugų tinklą
Keleivių vežėjai nuolat galvoja apie galimybę plėsti siuntų gabenimo paslaugas. „Pastaruoju metu vis dažniau bendradarbiaujame su krovinių vežėjais. Būna, kad jiems neapsimoka vežti nedidelę siuntą, tuomet jie kreipiasi į mus, ir mes ją atgabename iš užsienio per trumpiausią laiką“, – pasakoja A. Indrašius. Keleivių vežėjų paslaugomis naudojasi ir didžiosios siuntų gabenimo bendrovės – DHL, UPS ir kt.; joms patogu, kai dėl nedidelės siuntos nereikia važiuoti į tolimą miestą. „Kol kas neteikiame siuntų išvežiojimo į namus paslaugos. Tačiau jei matysime, kad klientai tokios paslaugos reikalauja, pagalvosime ir apie tai“, – sako A. Indrašius.
Nemažai naujovių klientams pastaruoju metu pateikė ir UAB „Kautra“ darbuotojai. „Šią vasarą pasiūlėme dviračių gabenimo paslaugą. Pagaminome specialius laikiklius-rėmus, ant kurių galima sukabinti septynis dviračius. Keleivis, važiuodamas mūsų autobusu, su savimi gali nemokamai vežtis vieną dviratį; jei nevažiuoja, siunčiamų dviračių kiekis nėra ribojamas“, – apie naują paslaugą pasakoja R. Jasinskas. Ši paslauga ypač išpopuliarėjo tarp į pajūrį važiuojančių gyventojų.
Šiemet „Kautros“ siuntų skyriai kartu su savo partneriu UAB „Arfus“ pasiūlė dar vieną paslaugą – siuntų gabenimą į Londoną ir atgal. „Klientas gali bet kuriuo metu pristatyti siuntą į Kauno terminalą ir iš čia siunta keliauja į Londoną. Paslauga dar labai neseniai egzistuojanti, tačiau susidomėjimas ja akivaizdžiai didėja“, – pasakoja R. Jasinskas.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos
Source URL: http://ebus.lt/siuntos-ir-autobusais/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.