Slovėniški autobusai – iš arti

gegužės 13 04:09 2014 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Gegužės 8-10 dienomis sostinėje vykusioje „Transbaltica“ parodoje buvo galima apžiūrėti iki šiol nematytą autobusą – vidutinės klasės „Vive TH“. Tai – Slovėnijos gamintojo „TAM Durabus“ vidutinės klasės transporto priemonė, skirta keleiviams vežti priemiesčio bei netolimais tarpmiesčio maršrutais.

Autobusas neatsitiktinai pristatytas MAN stende – po jo kapotu sumontuotas keturių taktų vandeniu aušinamas MAN DO836 LOH64

dyzelinis variklis su „Common-rail“ įpurškimo sistema. Jo galingumas – 290 AG, esant 2300 aps./min. Maksimalus sukimo momentas – 1100 Nm. Galinė autobuso pakaba – taip pat MAN.

Autobusas – vidutinės klasės, jo ilgis – 9 580 mm. „Mažėjant keleivių, vidutinės klasės autobusai tampa itin aktualūs. Tokias transporto priemones dažniausiai pateikia Turkijos gamintojai – Europoje jų pagaminama nedaug, todėl tikimės, kad slovėniški autobusai sudomins Lietuvos vežėjus“, – sako MAN atstovės Lietuvoje bendrovės „Adampolis“ atstovas Mindaugas Akelis.

„Vive TH“ montuojama „ZF Ecolife 56“ pavarų dėžė, kaip opcija taip pat gali būti montuojamas retarderis. Stabdžiai – pneumatiniai diskiniai.Kėbulo konstrukcija suvirinta iš kvadratinių plieninių segmentų ir su važiuokle sudaro vientisą integruotą visumą.

Autobusą šildo vandens sistema, naudojanti variklio skleidžiamą šilumą. Taip pat sumontuotas „Webasto“ kondicionierius.

Vairuotojo sėdynė itin patogi, su pneumatine pakabos sistema, reguliuojančia aukštį bei nugaros atlošą.

Salone telpa 35+1+1 ar 39+1+1 keleivis. Bagažos skyriaus talpa – 7,5 kub. m.

„Kadangi Slovėnijos gamintojai yra palyginti nedideli, todėl pasižymi lankstumu. Jie gali įgyvendinti bet kokius užsakovo pageidavimus. Tai yra didžiausias jų privalumas“, – sako M. Akelis.

Be šių, „TAM Durabus“ siūlo rinkai ir suspaustas gamtines dujas naudojančius vidutinės klasės miesto autobusus, taip pat elektrines transporto priemones.

Iki šiol Lietuvoje nematyti slovėniški autobusai nėra naujovė; gamyklos istorija siekia 1947-uosius, kuomet TAM (Tovarna avtomobilov Maribor) pradėjo gaminti detales automobiliams. 1957-aisiais pradėjo veikti „TAM 2000“ automobilių surinkimo linija, sukurta gamyklos inžinierių. Pradėti gaminti sunkvežimiai pagal „Klckner-Humboldt-Deutz” licenciją.

2001-aisiais, subyrėjus Jugoslavijai, TAM tampa nauja Slovėnijos autobusų ir važiuoklių gamykla. 2013-aisiais pradedami gaminti turistiniai, miesto, taip pat oro uostams skirti autobusai, atitinkantys griežčiausius europinius standartus.

Į Lietuvą atvykęs slovėniškas autobusas išsyk neiškeliaus atgal – jį turės progos išbandyti įvairių Lietuvos miestų keleivių vežėjai.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.