SOR autobusai – Hanoveryje

by Lina | 3 spalio, 2016 5:10 am

apie-sor6[1]Hanoverio IAA parodoje apsilankę vežėjai turėjo progos iš arti susipažinti su įvairių gamintojų autobusais. Didžioji dalis šiemet parodoje pristatytų miesto autobusų – elektriniai. Atrodo, Europa tvirtai nusprendė žengti šiuo keliu. Kone visų gamintojų stenduose puikavosi po elektrinį autobusą. Ne išimtis – ir Čekijos SOR gamintojai. Jų stende galėjai apžiūrėti ir naujo dizaino elektrinį miesto autobusą.

SOR – antrasis pagal dydį autobusų gamintojas Čekijoje. Autobusuose montuojama geriausių Vakarų Europos gamintojų įranga – IVECO varikliai, ZF pavarų dėžės. SOR gamina įvairaus ilgio miesto, priemiesčio bei tarpmiesčio autobusus. Jie gali būti dyzeliniai, taip pat varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis bei elektra. SOR pristato ir troleibusus, kuriuos gamina bendradarbiaudama su „Škoda“.

Apsilankę SOR stende, keleivių vežėjai susipažino su Čekijos gamyklos istorija, sužinojo, į kokias šalis parduodami SOR autobusai. Daugiausia jų – Čekijoje ir Slovakijoje. Tačiau šių autobusų galima rasti ir Vokietijoje, Šveicarijoje, Latvijoje, Estijoje. Lietuvoje kol kas neparduotas nė vienas SOR autobusas.

Parodoje pristatytas elektrinis „Electric bus SOR city“ – dvylikos metrų ilgio, trijų durų. Baterijos sumontuotos galinėje transporto priemonės dalyje, ant stogo. Kol kas tai – prototipas, tačiau netrukus čekai gamins ir tokio dizaino dyzelinius, SGD autobusus, taip pat troleibusus.

Autobusas pritaikytas žmonėms su negalia, jame – 35+1 sėdimos vietos. Transporto priemonėje montuojamas trifazis asinchroninis vandeniu vėsinamas Čekijoje pagamintas variklis. Pasak gamintojų, jis išlaiko maždaug du tūkstančius įkrovimo ciklų. Viename iš Čekijos miestų autobusas važinėja nuo 2009-ųjų, baterijos dar nekeistos.

Autobuse montuojamos ličio jonų baterijos, ZF pavarų dėžė. Salono šildymas – nepriklausomas, tam naudojamas dyzelinas. Tokiu atveju autobuso baterijos nusėda lėčiau, jis gali nuvažiuoti ilgesnį atstumą.

Pasak gamintojų, įkrauti baterijas trunka maždaug 20-30 minučių. Čekijos sostinėje Prahoje važinėjantys autobusai įkraunami keturis kartus per dieną, vieną kartą įkrauti gali nuvažiuoti maždaug 30 kilometrų. Kol kas tai – tik bandymai.

Visi SOR gaminami autobusai, išskyrus turistinius, gali būti pritaikyti važinėti ir suspaustomis gamtinėmis dujomis.

Parodoje pristatytas antrasis „SOR“ skirtas priemiesčio vežimams. Jo konstrukcija – itin originali, transporto priemonės galinė dalis šiek tiek paaukštinta. Autobusai gali būti nuo 8,5 iki 12,5 m ilgio. Transporto priemonė pritaikyta žmonėms su negalia.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

Endnotes:
  1. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/10/apie-sor6.jpg
  2. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/10/apie-sor.jpg
  3. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/10/apie-sor1.jpg
  4. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/10/apie-sor2.jpg
  5. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/10/apie-sor3.jpg
  6. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/10/apie-sor4.jpg
  7. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/10/apie-sor5.jpg
  8. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/10/apie-sor10.jpg
  9. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/10/apie-sor8.jpg
  10. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/10/apie-sor7.jpg
  11. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/10/apie-sor9.jpg

Source URL: http://ebus.lt/sor-autobusai-hanoveryje/