Sostinės meras: viešojo transporto laukia permainos

gruodžio 22 04:56 2015 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai

eismas-vlnSeni autobusai ir troleibusai, per ilgus metus susikaupusios daugiamilijoninės skolos vežėjams – tokia dabartinė Vilniaus miesto viešojo transporto situacija. Ar ji keisis artimiausiu metu, teiraujamės miesto mero Remigijaus ŠIMAŠIAUS.

 

 

– Kokios permainos sostinės viešojo transporto laukia 2016-aisiais?

– Miesto viešasis transportas, dirbdamas labai dinamiškomis sąlygomis, nuolat pritaikomas prie besikeičiančių eismo sąlygų, pasikeitusių keleivių srautų ar miesto traukos objektų. Maršrutai ir jų tvarkaraščiai keičiami atsižvelgiant į daugelį kriterijų, todėl pokyčiai vyksta nuolat.

Susisiekimo sistemoje diegiamos naujovės apima daug sričių – tai ir maršrutų korekcijos, ir infrastruktūros plėtra (stotelių atnaujinimas, A juostų plėtra), ir eismo organizavimo pakeitimai, ir aiškios bei aktualios informacijos keleiviams pateikimo tobulinimas, ir bilietų rūšių bei tarifų peržiūrėjimas, ir įvairių akcijų organizavimas, ir pan. Todėl ir 2016-aisiais tokių pasikeitimų ir naujovių tikrai bus.

Apie didelius pokyčius jau diskutuojama, tačiau apie tai kalbėti dar ankstoka. Realūs planai dėl konkurso privačiam vežėjui parinkti jau pradėti įgyvendinti, konkursas turėtų būti paskelbtas artimiausiu metu, todėl kiti metai bus įdomūs dėl pasirengimo naujo vežėjo atėjimui į miesto viešojo transporto sistemą. Procedūros gan sudėtingos, todėl šiuo metu atidžiai dirbama rengiant konkursinę medžiagą.

Tikimasi, kad planuojamas skelbti konkursas privatiems vežėjams parinkti sudomins keleivių vežimo rinkos dalyvius. Tai suteiks galimybę 2017-ųjų žiemos sezonui Vilniaus miesto transporto priemonių parką atnaujinti maždaug šimtu naujų autobusų.

– Konkursas bus skelbiamas maršrutų paketams ar pavieniams maršrutams?

– Konkursas bus skelbiamas maršrutų paketams, atskiriant privežamuosius nuo pagrindinių. Jis bus skelbiamas derinant Europos Parlamento ir Tarybos 2007 m. spalio 23 d. reglamentą  Nr. 1370/2007 „Dėl keleivinio geležinkelių ir kelių transporto viešųjų paslaugų“ su Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, atsižvelgiant į Lietuvos Aukščiausiojo Teismo 2014 m. gruodžio 9 d. priimtą nutartį.

– Bus apsiribota vienu konkursu, ar jų žadama skelbti daugiau per artimiausius dvejus ar trejus metus?

– Pirmiausia įvertinsime patirtį pirmajame konkurse. Bet kokiu atveju turime vadovautis visais keleivių vežimą, vežėjų parinkimą bei viešuosius pirkimus reglamentuojančiais teisės aktais.

– Galbūt svarstoma apie galimybę atnaujinti bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ transporto priemonių parką, kad įmonė ateityje galėtų dalyvauti konkursuose keleiviams vežti mieste?

– Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ tarybos sprendimu nuspręsta pateikti visas autobusų parko atnaujinimo galimybes ir išlaidas: naudotų autobusų įsigijimą, naujų autobusų įsigijimą lizingo būdu, naujų autobusų nuomą.

– Ar planuojama privatizuoti viešojo transporto įmonę? Jei taip, ar manote, kad privatizavimas išspręs visas dabartines sostinės viešojo transporto problemas?

– Privatizuoti viešojo transporto įmonę neplanuojama.

– Netrukus turėtų būti paskelbta, kiek sostinei bus skirta ES lėšų naujoms keleivinio transporto priemonėms įsigyti iš ES lėšų 2014-2020-ųjų finansavimo laikotarpiu. Galbūt jau svarstyta, kokius – hibridinius, elektrinius, dujinius autobusus ar troleibusus – žadama pirkti?

– Perkant transporto priemones bus atsižvelgta į Europos komisijos rekomendacijas atnaujinti parkus ekologiškomis transporto priemonėmis.

– Ar numatytas planas, kaip bus grąžinamos dešimtis milijonų eurų siekiančios skolos vežėjams?

– Atsakymą į šitą klausimą pateiksime vėliau. Klausimas derinamas.

– Koks miesto vadovų požiūris į troleibusus, į elektrinį transportą? Ar žadama plėsti troleibusų tinklą, įsigyti naujesnių, modernesnių transporto priemonių?

– Miesto vadovai už ekologišką, patogų keleiviams ir kokybišką viešąjį transportą. Šiuo metu sparčiai tobulėjant elektriniams autobusams, jie natūraliai įtraukiami į naujų autobusų pirkimo galimybių diskusijas.

Bet kokiu atveju turi būti parinktas efektyviausias tiek kokybiškos paslaugos, tiek ekonominių skaičiavimų, tiek ekologine prasme transporto priemonių tipas.

– Gal jau apsispręsta, kokios alternatyvios transporto rūšys (metro, tramvajai, BRT) bus diegiamos mieste?

– Svarstant Bendrojo plano iki 2015 metų susisiekimo sistemos sprendinius, ekspertų grupė buvo vieningos nuomonės, kad dabartinių greitųjų autobusų maršrutų trasos yra ir turi likti miesto viešojo transporto sistemos pagrindinėmis arterijomis.

Prieš pasirenkant – plėtoti esamą ar diegti naują transporto rūšį – turi būti įvertinta, kas geriausiai atitiktų miestiečių poreikius ir pateisintų investicijas. Šiuo metu vertinant Vilniaus miesto poreikį naujai transporto rūšiai, realiausia yra BRT sistema.

– Dėkoju už pokalbį.

Kalbėjosi Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka