Sostinėje važinės gamtinėmis dujomis varomas „Solaris“

liepos 26 03:48 2010 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Atsinaujinti būtina

Nors Lietuvoje per metus nuperkama vosviena kitanauja keleivinio transporto priemonė, autobusų gamintojai šalies rinką laiko perspektyvia. Tai nenuostabu: per 80 proc. mūsų gatvėmis bei keliais važinėjančių autobusų bei troleibusų – daugiau nei dešimties metų senumo. Anksčiau ar vėliau parkus teks atnaujinti, ir jau ne pavažinėtomis, o naujomis transporto priemonėmis.

Šalies valdininkams pagaliau suradus būdą, kaip paskirstyti dar 2007-aisiais iš ES ekologinių fondų skirtą paramą autobusų bei troleibusų parkams atnaujinti, atsirado viltis naujų transporto priemonių įsigyti penkių didžiausių miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių bei Panevėžio – parkams. Kurio gamintojo transporto priemones keleivių vežėjai pasirinks, paaiškės paskelbus viešųjų konkursų nugalėtojus. Gamintojai savo ruožtu jau siūlo miestams išbandyti savo naujausius bei moderniausius gaminius. Remiantis konkurso sąlygomis, už ES fondų lėšas vežėjai galės įsigyti hibridinių, elektra ar gamtinėmis dujomis varomų transporto priemonių.

Praėjusią savaitę Lietuvoje apsilankę „Solaris Bus & Coach“ gamintojų atstovai pažadėjo vilniečiams maždaug mėnesiui leisti išbandyti sudvejintą 18 metrų ilgio gamtinėmis dujomis varomą „Solaris“ autobusą. Būtent su tokia transporto priemone susipažinti iš arčiau pageidavo UAB „Vilniaus autobusai“ vadovai. „Tikimės, kad už ES pinigus galėsime įsigyti apie dvidešimt naujų autobusų. Mums geriausiai tiktų pailgintos gamtinėmis dujomis varomos transporto priemonės – jos ne tik talpios, bet ir gana ekonomiškos“, – sako UAB „Vilniaus autobusai“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

„Solaris“ populiarėja

„Solaris“ transporto priemonės Lietuvoje nėra naujiena – sostinės gatvėmis važinėja 45 Lenkijoje pagaminti troleibusai, Kaune solariais atnaujinti autobusų bei troleibusų parkai.

Lenkų kilmės vokiečio Kšyštofo Olševskio Bolechove, netoli Poznanės, 1996-aisiais įkurtoje šeimyninėje įmonėje iki šiol jau pagaminta keletas tūkstančių transporto priemonių. „Solario“ autobusų bei troleibusų gali sutikti ne tik Europoje, bet ir Azijoje – pastaruoju metu gamintojai gavo nemažą užsakymą iš Jungtinių Arabų Emyratų. Apie šių transporto priemonių kokybę liudija ir tai, kad jos sparčiai populiarėja Vokietijoje, nuo seno garsėjančioje prieraišumu viskam, kas vokiška.

Pernykščiai kriziniai metai lenkams buvo itin sėkmingi: pagaminta net 1114 keleivinio transporto priemonių, iš jų 852 eksportuota. Lenkijoje „Solaris“ miesto autobusų rinkoje užima liūto dalį – net 53 proc.

Modelių įvairovė

Pirmieji „Urbino“ klasės žemagrindžiai miesto autobusai su tik jiems vieniems būdingu įstrižai nusklembtu priekiniu stiklu bei simpatiškais žaliais taksais ant kėbulo priekio „Solario“ gamykloje pradėti surinkinėti 1999-aisiais. Jie išsyk patiko lenkams, o po metų pasirodė ir užsienyje.

Nuo to laiko „Solaris“ pateikė rinkai ne vieną „Urbino“ modifikaciją, modelis nuolat tobulintas. Pastaruoju metu itin daug dėmesio skiriama ekologijai: lenkų gamintojai pirmieji Europoje pristatė rinkai „Solaris Urbino18 Hybrid“, kuriame naudojamas dyzelinis variklis bei elektros traukos sistema. Gaminami ir gamtinėmis dujomis varomi autobusai, kurie itin populiarūs Skandinavijoje. Iki 2015-ųjų „Solaris“ gamintojai žada rinkai pateikti elektra varomą miesto transporto priemonę – ją kurdami šiuo metu iš peties darbuojasi lenkų konstruktoriai.

Dar viena „Solario” naujovė – praėjusiais metais pasirodęs „InterUrbino”. Su šiuo autobusu „Solaris“ įžengė į priemiesčio autobusų rinką – iki tol gaminti tik miestui skirti modeliai. Pasak „Solaris service“ direktoriaus Krzysztof’o Kowalski’o, šie autobusai išpopuliarėjo vos pasirodę: keturi jau parduoti Lenkijoje, dar 20 „InterUrbino“ užsisakė prancūzai, autobusais aktyviai domisi ir kiti Europos užsakovai.

„Tramino“ – Poznanėje

Pastaruoju metu „Solaris“ pateikė rinkai dar vieną naujovę – tramvajų, pavadintą „Tramino“. Jau pasirašyta sutartis su Poznanės miesto vadovais dėl keturiasdešimties šių transporto priemonių įsigijimo. Tai, kad futuristinio dizaino „Tramino“ priklauso „Solaris“ šeimynai, gali suprasti iš savito priekinio stiklo dizaino – tokia konstrukcija, pasak lenkų gamintojų, leidžia vairuotojui ne tik geriau matyti kelią, bet ir išlipančius bei įlipančius keleivius.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.