Sostinės senamiesčiu keleivius veš ekologiški FIAT „Ducato“

rugpjūčio 23 03:56 2011 Spausdinti straipsnį Naujienos

Miesto vadovams nusprendus, kad sostinės centre ir senamiestyje turėtų važinėti viešasis transportas, bendrovė „Vilniaus autobusai“ paskelbė konkursą penkiems ekologiškiems autobusams išsinuomoti.

Dirbs kaip miesto autobusai

Kadangi senamiestyje standartiniams dvylikos metrų ilgio ar net mažesniems – 8,5 m „Mercedes-Benz Cito“ – pravažiuoti sudėtinga, nuspręsta rinktis mažesnius, vadinamuosius M2 klasės autobusus. Konkursą laimėjusi bendrovė pasiūlė vilniečiams nuomotis suspaustas gamtines dujas naudojančius FIAT „Ducato Natural Power CNG“.

„Nors senamiestyje vešime keleivius mikroautobusais, keleiviai jų neturėtų painioti su mieste važinėjančiomis analogiškomis transporto priemonėmis – maršrutiniais taksi. Mūsų autobusiukai turės keletą esminių skirtumų: ant jų stogo nebus plafono, jie stos tik stotelėse, o ne ten, kur papuola. Be to, senamiesčio maršrutuose galios tie patys vienkartiniai ir mėnesiniai bilietai, kaip kituose miesto autobusuose bei troleibusuose“, – aiškina bendrovės „Vilniaus autobusai“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

FIAT „Ducato“ bus sumontuota visa miesto autobusuose ir troleibusuose įprasta įranga: elektroninio bilieto sistema (borto kompiuteris, GPS antena, elektroninis komposteris), keleivių informavimo priemonės ir kita.

Bendrovės vadovas neatmeta, jog ateityje mikroautobusų parke gali atsirasti ir daugiau. „Vakarų Europos miestų patirtis rodo, jog savivaldybių viešojo transporto įmonės turi ne tik standartinių ar pailgintų, bet ir mažesnių autobusiukų, kurie keleivius veža vakarais, kai mažiau keleivių. Taip sutaupoma nemažai lėšų. Manome, jog metas ir mūsų sostinėje įgyvendinti pažangią patirtį ir į kai kuriais maršrutus vakarais išleisti mažesnius ir taupesnius autobusiukus. Tokiu būdu transporto priemonės būtų panaudojamos gerokai racionaliau“, – sako G. Nakutis.

Pasak parko vadovo, jei miestiečiai pamėgs senamiesčio maršrutus ir nebetilps į jiems pasiūlytas transporto priemones, vežėjai bus pasirengę skirti didesnius, 40-45 vietų autobusus.

Įranga

Skelbdami konkursą sostinės vežėjai pageidavo, kad išsinuomojami mikroautobusai būtų ne mažiau kaip dešimties sėdimų ir devynių stovimų vietų.

Miestui pasiūlytuose FIAT „Ducato“ dujų įranga bus sumontuota po mikroautobusų grindimis, be to, juose yra nedidelis dešimties litrų benzino bakias, jei važiuojant dujos baigtųsi ar sugestų įranga.

Mikroautobuso priekyje bus elektroninė švieslentė, salone – atskira garso sistema, kad keleiviai geriau girdėtų stotelių pavadinimus ar kitą jiems pateikiamą informaciją.

„Autobusiukai bus nudažyti pilka spalva, panašia į dabar miesto gatvėmis važinėjančių „Volvo“ ar „Mercedes-Benz“ autobusų. Sėdynės bus išdėstytos salono galinėje dalyje, o priekyje palikta vietos stovintiems keleiviams. Autobusiukus bus nesunku atpažinti pagal mūsų įmonės logotipą“, – kalba G. Nakutis.

Važinės dviem maršrutais

Primename, jog sostinėje nuo rugsėjo 1-osios senamiesčiu keleiviai bus vežami dviem maršrutais – 88 ir 89-uoju. „Į kiekvieną iš šių maršrutų kasdien išvažiuos po dvi transporto priemones. Vieną laikysime rezerve arba vešime ja keleivius kitais maršrutais, kur žmonių nebūna daug“, – aiškina G. Nakutis.

Kadangi iki rugsėjo pirmosios bus parengti tik du FIAT „Ducato“, iki rugsėjo vidurio senamiesčio maršrutais važinės dar du vidutinės klasės autobusai. „Manau, kad toks sprendimas išeis į gera, kadangi per Europos krepšinio čempionatą mieste turėtų būti daugiau žmonių. Be to, tai bus puiki proga pasitikrinti, ar didesni „Mercedes-Benz Cito“ galės pravažiuoti lengvaisiais automobiliais užstatytomis senamiesčio gatvelėmis“, – sako G. Nakutis.

Planuojama, jog ateityje keleiviai galės važiuoti autobusiiukais ir parodę vairuotojui galiojantį automobilio statymo bilietą vienoje iš aplink senamiestį esančių aikštelių.

Lina Jakubauskienė

Evaldo Sidikerskio nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.