Sostinės vežėjai pasirengę žiemos sezonui

gruodžio 03 05:41 2010 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Į Lietuvą atklydus šalto oro bangai, keleivių vežėjams kyla nemažai rūpesčių. Autobusams parengti ir išleisti į miesto gatves prireikia daugiau pastangų bei laiko.

„Kol kas šalčiai nėra tokie dideli, kad pajustume didelių problemų. Per šalčius daugiausia rūpesčių mums kelia įranga,tiekianti stabdžiųbei kitoms pneumatinėms sistemoms suspaustą orą. Kai staiga pašąla, o išvakarėse būna drėgna, autobusų oro sistemoje atsiranda kondensatas. Atsiradus drėgmei, kuri virsta ledu, ima nebeužsidaryti autobuso durys, sutrinka stabdžių sistemos“, – dažniausiai pasitaikančias problemas vardija UAB „Vilniaus autobusai“ technikos direktorius Juozas Grabys.

Išgirdę, jog artėja šalčiai, vežėjai kruopščiai patikrina, kad suspausto oro sistemos būtų tinkamai parengtos, kad būtų pašalintas kondensatas iš oro rezervuarų. „Ši kasdienė pareiga tenka bendrovės vairuotojams. Rimtesnį planinį pasirengimą, pakeisdami oro sistemos sausintuvus, atliekame remonto dirbtuvėse. Naujose transporto priemonėse panašių problemų nekyla – jų kompresoriai yra nesudilę, sandarūs, tad kondensatas oro rezervuaruose nesusidaro,“ – aiškina J. Grabys.

Vežėjai rūpinasi ir tuo, kad žiemą keleiviai autobusuose patirtų kuo mažiau nepatogumų. Pasak J. Grabio, atsisakius „Ikarus“ markės autobusų, parke visai nešildomų transporto priemonių neliko. „Šiek tiek problemų kyla su salono šildymu „Karosa“ transporto priemonėse. Šilčiausi mūsų autobusai – varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis. Degimo temperatūra jų varikliuose gerokai aukštesnė, tad salonui šildyti papildomos įrangosnebereikia“, – pasakoja J. Grabys.

Dyzeliniuose autobusuose, kur žiemą šilumos nuo variklio nepakanka, įrengtos autonominio šildymo krosnelės, kurios esant žemesnei temperatūrai, įjungiamos automatiškai. „Be abejo, pasitaiko, jog autobusui bevažiuojant krosnelės sugenda, tuomet keleiviams tenka pavažiuoti mažiau šildomam salone. Tačiau stengiamės jas kaip galima greičiau suremontuoti, kad vilniečiai patirtų kuo mažiau nepatogumų. Žinoma, autobuse niekada nebus taip šilta, kaip kambaryje – šaltas oras į saloną pakliūva nuolat atidarinėjant duris stotelėse“, – kalba J. Grabys. Autobusų šildymo krosnelės naudoja dyzeliną, tad vežėjų išlaidos degalams žiemą gerokai išauga.

Pasak J. Grabio, šiemet vežėjai dar nesulaukė keleivių skundų dėl pernelyg šaltų autobusų salonų.

Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.