Neįprastą transporto priemonę, pavadintą „3D Express Coach“, Kinijos kompanija „Shenzhen Hashi Future Parking Equipment” pristatė dar 2010-aisiais Pekine vykusioje tarptautinėje parodoje.
Autobusas tunelis – tai milžiniškas įrenginys, važiuojantis specialiais kelio pakraštyje nutiestais bėgiais. Iš pažiūros jis primena visiems įprastą tramvajų, tačiau daug aukštesnis ir didesnis. Transporto priemonės aukštis – 4-5 metrai, plotis – 6 metrai.
Visos transporto priemonės, kurių aukštis mažiau nei du metrai, it tuneliu gali pravažiuoti pro autobuso apačią.
Milžiniški autobusai maitinami elektra ir saulės energija. Baterijos įkraunamos stotelėse, o sukauptos energijos pakanka nuvažiuoti iki kitos stotelės.
„3D Express Coach“gali važiuoti 60km/val. greičiu, netrukdydamas važiuoti kitoms transporto priemonėms. Vienu metu juo gali važiuoti apie tris šimtus keleivių.
Kad būtų išvengta avarijų, specialūs autobuse sumontuoti jutikliai draus pernelyg aukštiems automobiliams įvažiuoti į tunelį. Lazerio spindulys tunelio viduje kontroliuos, kad automobiliai pernelyg nepriartėtų prie važinėjančio tunelio sienų. Kilus pavojui, įsijungs garso signalas.
Be abejo, tokiems gigantiškiems autobusams prireiks specialios infrastruktūros: bėgių bei platformų keleiviams įlipti bei išlipti. Taip pat teks perkelti laidus bei stulpus, kad neįprastai aukšta transporto priemonė galėtų važinėti miestų gatvėmis.
Iš pradžių žadama nutiesti 40 kilometrų trasą, kur autobusai bus išbandomi. Statybų kaina – apie 74 mln. dolerių. Nutiesti tokio pat ilgio metro trasą užtruktų trejus metus ir kainuotų dešimt kartų brangiau.
Kinai žadėjo, jog trasa Pekino Mentougou rajone bus nutiesta jau šiais metais. Tačiau informacija apie tai, kad milžiniški autobusai jau važinėtų miesto gatvėmis, kol kas nepasirodė.
Parengė Lina Jakubauskienė
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website