Susitikime su Seimo pirmininku – ir apie keleivių vežėjų problemas

birželio 02 04:44 2017 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai

Gegužės 31 d. Seime asociacijos „Linava“ atstovai susitiko su Seimo pirmininku Viktoru Pranckiečiu. Prezidentas Erlandas Mikėnas, generalinis sekretorius Vytautas Milėnas ir viceprezidentai Vytas Bučinskas ir Rimantas Martinavičius kalbėjo apie valstybės neišnaudotas galimybes, kurios leistų padaryti transporto sektorių konkurencingesnį bei užtikrintų didesnį jo indėlį į biudžetą. Taip pat prieš tai prezidentas E. Mikėnas dalyvavo „Susisiekimo konferencijoje“ ir skaitė pranešimą bei diskutavo kaip būtų galima pagerinti Lietuvos transporto sektoriaus konkurencingumą.

Susitikime su Seimo pirmininku kalbėta apie prekyba ir pervežimus į Rusiją. Prezidentas E. Mikėnas akcentavo, kad Rusijos rinka itin svarbi mažiesiems šalies vežėjams, kuriems po paskelbto embargo Rusijai buvo sunku persiorientuoti į Vakarus, o šiuo metu daugybę problemų kelia šių šalių protekcionistiniai reikalavimai. Norint juos įgyvendinti, mažosios įmonės turi skirti didelę dalį administracinių pajėgumų, o tai mažina jų konkurencingumą.

„Vežėjus neramina ir Vakarų Europos valstybių protekcionizmo kelių transporto sektoriuje iniciatyvos. Priimami įstatymai, numatantys neproporcingai didelę administracinę naštą užsienio šalių vežėjams. Nuo derybų ES institucijose ir nuo to kaip Lietuva su kitomis regiono valstybėmis sugebės apginti šalies kelių transporto sektoriaus interesus priklausys Lietuvos transporto ateitis“,- teigė E. Mikėnas.

Vėliau aptarta situacija keleivių vežimo sektoriuje. Tokias paslaugos teikiančios įmonės nepatenkintos esamų lengvatų viešajame transporte administravimu. Pabrėžta, kad keleivių vežimas viešuoju transportu yra ne verslas, o daugiau socialinė paslauga, kuria naudojasi mažiausiai apsaugoti socialiniai visuomenės sluoksniai. Panaikinus PVM lengvatą keleivių vežimui, išaugtų paslaugos kaina, kuri būtų nepatraukli, o daliai gyventojų ir neprieinama. Keleivių vežimo paslaugoms taikomų PVM ir akcizo lengvatų panaikinimas būtų akivaizdus žingsnis atgal, kuris neigiamai paveiktų viešojo transporto vystymąsi, išaugtų savivaldybių vežėjams mokamų kompensacijų poreikis, o labiausiai tai paliestų keleivių išlaidas, nes važiavimo viešuoju transportu bilieto kaina žymiai padidėtų.

Akcentuotos transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo (TPVCAPD) rinkoje esančios problemos. Dėl didelių kainų šalies vežėjai konkuruoja nelygiomis sąlygomis su kaimyninių šalių vežėjais. Rengiamo draudimo įstatymo pakeitimo projektas galėtų sureguliuoti kainas rinkoje. Šis projektas aptartas su V. Pranckiečiu. Siūloma įstatymais numatyti sąžiningų draudimo įmokų nustatymo principus, maksimalius dydžius. Kalbėta, kad trūksta aktyvesnių draudikų priežiūros institucijos– Lietuvos banko veikimų.

Esamos problemos kai kurias įmones verčia svarstyti apie galimybes rasti palankesnes sąlygas verslui. Seimo pirmininkas patvirtino, kad žino atvejų, kuomet transporto verslo įmonės iškelia savo veiklą į užsienį – Estiją, Rusiją ir kitas šalis. Čia palankesnė teisinė aplinka, lengviau vykdyti tarptautinius vežimus.

 

Linavos informacija ir nuotrauka