by Lina | 2 liepos, 2021 4:29 am
Šiuo metu suspaustas biodujas dažniausiai naudoja miesto autobusai. „Scania“ gamintojai pirmieji pasaulyje pasiūlė rinkai ir ekologišką turistinį autobusą. Tokia transporto priemonė veš keleivius iš Stokholmo į Oslą, kaip praneša „Scania Europe“, bendradarbiaudama su operatoriumi „Flixbus“ ir dujų tiekėju „Gasum“.
Suskystintomis biodujomis (LBG) varomame autobuse naudojama technologija, skirta biodujoms atvėsinti iki maždaug minus 160 laipsnių Celsijaus, kad jos taptų skystos, o energija – tankesnė. Tai suteikia galimybę naudoti dujas ir sunkiajame transporte tiek sausumoje, tiek jūroje.
Biodujų prieinamumas pagerės visoje Europoje po to, kai ES nusprendė degalų tiekimo vietas įrengti palei pagrindinius Europos kelių tinklus (TEN-T), teigia „Scania“.
Naudojant suskystintas biodujas, mažėja dalelių ir azoto oksidų (NOx) išmetimas į aplinką, transporto priemonės važiuoja tyliau.
„Biodujos yra ne tik kuras, kurio išmetamas CO2 kiekis yra mažiausias, jos sprendžia vietinių atliekų problemas, sukuria šalyse darbo vietas“, – sako „Scania Europe“ tvarumo direktorius Jonas Strömbergas.
Jau šiuo metu 17 proc. Europoje naudojamų dujų yra biodujos, jų dalis sparčiai didėja, tokiu būdu mažėja į aplinką išmetamo CO2 kiekis. Švedijoje transporto priemonėse naudojamų dujų segmente biodujų dalis sudaro net 95 proc.
„Scania Euorope“ vadovo teigimu, biodujos turėtų tapti viena pagrindinių degalų rūšių, vežant keleivius bei krovinius tolimais atstumais – jau 2025 m. pusė Europos sunkiojo transporto galėtų naudoti biodujas.
eBus.lt
Gamintojų nuotrauka
Source URL: http://ebus.lt/suskystintomis-biodujomis-varomas-turistinis-autobusas-ves-keleivius-is-stokholmo-i-osla/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.