Švaresnės aplinkos link: „Volvo“ ir „Mack“ sunkvežimiai naudos dyzeliną iš atsinaujinančių šaltinių

balandžio 01 04:00 2016 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

apie-neste-300x192Pasaulyje pirmaujanti degalų iš atsinaujinančių šaltinių gamintoja „Neste“ ir kompanijos „Volvo Trucks North America“ bei „Mack Trucks“ sutarė bendradarbiauti skatindamos ekologiškesnį krovininį transportą. „Volvo Trucks North America“ ir „Mack Trucks“ – pirmosios sunkiasvorių transporto priemonių gamintojos, įsipareigojusios naudoti iš atsinaujinančių šaltinių gaminamą dyzeliną.

Sunkvežimių gamintojų atstovų teigimu, priimti sprendimą naudoti naujos kartos dyzeliną lėmė noras prisidėti sprendžiant aplinkos apsaugos problemas, tokias kaip oro tarša, klimato atšilimas. Iš atsinaujinančių šaltinių – biomasės – gaminamas dyzelinas yra švaresnis už įprastą (gaminamą iš naftos), todėl jį naudojant mažinamas neigiamas transporto poveikis aplinkai.

„Tarp pagrindinių „Volvo Trucks“ vertybių šalia kokybės bei saugumo įrašyta ir aplinkosauga, – sako Frank Bio, „Volvo Trucks North America“ pardavimo vystymo vadovas Šiaurės Amerikoje. – Įmonė siekia prisidėti prie darnaus vystymosi, inicijuodama globalius tvaraus transporto sprendimus.“

Pasak „Mack Trucks“ atstovo Stu Russoli, į visus verslo procesus – nuo sunkvežimių projektavimo ir konstravimo iki klientų aptarnavimo – įtraukta tvarumo koncepcija leidžia kompanijai įgyvendinti ir tvarius sprendimus transporto srityje: „Suprantama, kad veiksmai pasako daugiau nei žodžiai. Todėl mums buvo labai svarbu, jog „Mack“ sunkvežimiai būtų varomi dyzelinu, pagamintu iš atsinaujinančių žaliavų“.

Pasiūlyti švaresnio krovininio transporto sprendimus „Volvo Trucks North America“ ir „Mack Trucks“ leido korporacijos „Neste“ užpatentuota NEXBTL (angl. – Next Generation Biomass to Liquid) technologija, skirta pirmojo ir kol kas vienintelio pasaulyje dyzelino gamybai iš biomasės. NEXBTL dyzelinas pasižymi unikalia molekuline sandara – jis gaminamas hidrinant augalinį aliejų ar gyvulinės kilmės riebalus. Naudojant gryną NEXBTL, šiltnamio efektą sukeliančių išmetamųjų dujų emisijos būna 60-85 proc. mažesnės nei naudojant tradicinį dyzeliną. Kietųjų dalelių emisijos sumažėja 30-40 proc., o azoto oksidų – 10 proc.

„Volvo“ ir „Mack“ sunkvežimių gamintojų sprendimas naudoti iš atsinaujinančių šaltinių pagamintą dyzeliną svarbus visam transporto sektoriui, kuris apibūdinamas kaip itin teršiantis aplinką. Jis įrodo, jog sunkiasvorės transporto priemonės taip pat gali prisidėti prie aplinkos tausojimo.

 

Neste informacija