Švaresni degalai: ar Kalifornijos pavyzdys užkrės likusį pasaulį?

by Lina | birželio 13, 2018 3:38 am

Į gatves, taip pat – ir Lietuvoje, vis dažniau išriedantys elektromobiliai pastaruoju metu reguliariai minimi diskutuojant tiek apie švarią energetiką, tiek ir apie transporto sektoriuje vykstančius pokyčius. Akivaizdu, tiek gyventojams, tiek ir verslo įmonėms rūpinantis supančia aplinka, pasikeitimai neišvengiami. Tačiau norint prisidėti prie pozityvių pokyčių visai nebūtina turimą dyzelinį automobilį užrakinti garaže – tai puikiai įrodo įkvepiantis Kalifornijos valstijos (JAV) pavyzdys.

 

Užkrečianti tendencija

Ekologiškų degalų bumas vakarinėje JAV pakrantėje prasidėjo dar prieš kurį laiką. Vienas po kito apie jų naudą skelbė tokie miestai kaip San Fransiskas, Oaklandas, Karlsbadas, Sakramentas, San Diegas. Panašu, kad ilgainiui ši tendencija tik stiprėja – transporto priemonių bakus degalais iš atsinaujinančių šaltinių skelbia pildančios vis daugiau įmonių ir organizacijų.

Viena iš jų – San Fransiske veikianti kruizinių laivų kompanija „Red and White Fleet“. Ši kompanija visus laivų naudojamus degalus neseniai pakeitė 100 proc. iš atsinaujinančių šaltinių gaminamu „Neste MY“ dyzelinu. Kaip didžiausią naujųjų degalų privalumą kompanijos atstovai įvardija sumažėjusį suodžių kiekį – tai naudinga tiek kompanijos darbuotojams, tiek keleiviams, tiek ir aplinkai.

Kitas pavyzdys – Pitsburgo mokyklų rajonas (angl. – Pittsburg Unified School District), kuriame važinėjančių transporto priemonių bakus taip pat imta pildyti iš atsinaujinančių šaltinių pagamintu dyzelinu. Mokyklų rajono vadovybė sprendimą rinktis švariai sudegantį ir bekvapį dyzeliną priėmė besirūpindama bendruomenės sveikata. Pastebėjus, jog susiduriama su viršutinių kvėpavimų takų problemomis, imta ieškoti būdų sumažinti transporto išmetamų emisijų kiekį.

Degalai – švaresnei aplinkai

Kalifornijoje nuosekliai populiarėjantis „Neste MY“ dyzelinas gaminamas tik iš atsinaujinančių šaltinių, pagal Suomijoje užpatentuotą NEXBTL (angl. – Next Generation Biomass to Liquid) technologiją, kuri gali būti naudojama aukščiausios kokybės degalų ir kitų produktų gamybai iš gyvulinės kilmės riebalų ir augalinių aliejų. Šis dyzelinas gali būti pilamas į bet kurio dyzelinu varomo automobilio baką, taip pat gali būti tradicinio dyzelino sudėtinė dalis.

Be to, „Neste MY“ leidžia 90 proc. sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių išmetamųjų dujų kiekį, palyginti su tradiciniu (iš naftos gaminamu) dyzelinu. Suskaičiavome, kad 2017 m. vairuotojams renkantis iš atsinaujinančių šaltinių pagamintus degalus į aplinką išmetamų dujų kiekis sumažėjo 8,3 mln. tonų. Tai – lyg metams iš kelių pašalinti 3 mln. automobilių, daugiau nei jų važinėja, pavyzdžiui, Londone.

Tiek gyventojams, tiek ir verslui vis labiau siekiant prisidėti tausojant supančią aplinką, pastebime, kad Lietuvos vairuotojai noriai renkasi naujos kartos dyzeliną, kurio sudėtyje yra ne mažiau kaip 15 proc. dyzelino, pagaminto iš atsinaujinančių šaltinių. Naudojant šiuos degalus šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos sumažėja iki 20 proc. Taip pat sumažėja į aplinką patenkančių azoto oksidų, kietųjų dalelių ir angliavandenilių kiekis.

Audrius Miežys

 „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos skyriaus vadovas

Source URL: http://ebus.lt/svaresni-degalai-ar-kalifornijos-pavyzdys-uzkres-likusi-pasauli/