Troleibusai – iš LAZ autobusų

liepos 02 03:22 2015 Spausdinti straipsnį Lankytojai Muziejus

apie-trolkNors Sovietų sąjungoje troleibusų gaminta daug, vis dėlto elektrinių transporto priemonių nuolat trūko. Kilo klausimas – kaip padidinti troleibusų gamybą nedidinant gamybos apimčių?

 

 

 

Išeitį rado Maskvos srities Gželio automobilių gamyklos vadovas, inžinierius bei konstruktorius, kurį galima laikyti visų „Kijev“ troleibusų tėvu. Idėja buvo tokia: imti jau pagamintą autobusą ir vietoj dyzelinio variklio sumontuoti jame elektros motorą bei kitą elektros įrangą. Tokia transporto priemonė kainavo pigiau, jai nereikėjo papildomų detalių bei agregatų.

Pasirinktas Lvovo autobusų gamykloje surinkinėtas LAZ-695Е. Ukrainos vyriausybė išleido įsaką dėl troleibusų „Kijev-5“ gamybos, naudojant LAZ autobusus.

LAZ įsipareigojo gaminti kėbulus, o Kijevo elektrinio transporto gamykla – elektros įrangą. Jau 1963-iaisiais pasirodė pirmasis „autobusinis“ troleibusas „Kijev-5LAZ“. Jo bandymų rezultatai įvertinti teigiamai, taigi prasidėjo autobusų perdarymas į troleibusus.

Troleibusas „Kijev-5LAZ“ buvo vidutinės talpos, taigi juos pirko miestai, kuriuose keleivių nebuvo daug: Poltava, Alčevskas, Černigovas. Tačiau tais pačiais 1963-iaisiais Ukrainos vyriausybė nusprendė gamybą perkelti į Odesos automobilių surinkimo gamyklą. Ten per dvejus metus surinkta apie 480 „Kijev-5LAZ“. Kijevo elektrinio transporto gamykloje suspėta perdaryti apie 50 transporto priemonių.

Tuo metu „Kijev-5LAZ“ atrodė perspektyvus, tačiau jau po kelerių eksploatavimo metų atsisakyta juos pirkti dėl keleto priežasčių. Pirmoji iš jų – maža talpa; keleivių srautai nuolat didėjo, ir vidutinės talpos troleibusai jų nebesutalpino. Be to, šie troleibusai pasirodė patys nepatikimiausi iš visų „Kijev“, todėl jų nenorėjo nei vairuotojai, nei remontininkai. Dėl to visi „Kijev-5LAZ“ 1972-aisiais buvo nurašyti ir vėl perdaryti į autobusus.

 

eBus.lt

Nuotraukos – iš archyvų