by admin | 13 rugpjūčio, 2013 4:31 am
Paaiškėjo, kiek ir kokių transporto priemonių gaus šalies keleivinio transporto įmonės pagal Klimato kaitos specialiąją programą „Mažai taršių miesto autobusų keitimas, atnaujinant autobusų parko transporto priemones“.
Įvykus viešųjų pirkimų konkursui tapo aišku, jog skirtos 89,7 mln. litų paramos užtenka 93 autobusams įsigyti. Juos reikėjo paskirstyti devyniems autobusų parkams.
Bendrovei „Raseinių autobusų parkas“ atsisakius dalyvauti projekte, tuo pačiu ir jiems anksčiau skirtų septynių autobusų, devyniems autobusų parkams planuota paskirstyti 94 autobusus. Tačiau, kaip jau minėta, lėšų pakako 93-ims. Atsižvelgiant į tai, reikėjo nuspręsti, kuriam iš vežėjų atimti vieną transporto priemonę.
Klimato kaitos specialiosios programos lėšų naudojimo sąmatą detalizuojančiame plane buvo nurodyta, jog visi pareiškėjai privalės gauti bent po vieną hibridinį – suspaustomis gamtinėmis dujomis ir elektra – varomą autobusą. Be to, vienam pareiškėjui taikomas maksimalus subsidijos dydis – 20 mln. litų.
Rugpjūčio 7-ąją susirinkęs Klimato kaitos specialiosios programos projektų atrankos komitetas iš naujo svarstė transporto priemonių paskirstymą vežėjams. Didžiajai paramos gavėjų daliai jų kiekis liko beveik tas pats. Nepasisekė tik bendrovei „Vilniaus viešasis transportas“ – kadangi parama įmonei viršijo 20 mln. Lt, jie vieno suspaustas gamtines dujas (SGD) naudojančio autobuso negaus.
Kad nebūtų viršytas 20 mln. Lt subsidijos dydis, buvo svarstoma galimybė bendrovei „Vilniaus viešasis transportas“ numatytą hibridinį autobusą sukeisti su kurio nors miesto dujiniu autobusu, tačiau ir to padaryti nebuvo galima, nes kiekvienas pareiškėjas privalo gauti bent po vieną hibridinį autobusą. Taigi iš viso vilniečiams skirta 20 SGD ir vienas hibridinis autobusas.
Raseinių autobusų parkui numatytas skirti hibridinis autobusas atiteko Telšių autobusų parkui. Ši įmonė gaus septynis SGD ir du hibridinius autobusus.
Ispaniški autobusai įmonėms paskirstyti taip: bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ gaus 20 SGD autobusų, „Kauno autobusai“ – 14,Klaipėdos autobusų parkas –11, Šiaulių „Busturas“ ir Panevėžio autobusų parkas – po 8, Marijampolės ir Telšių autobusų parkai – po 7, Ukmergės autobusų parkas –5 bei Elektrėnų komunalinis ūkis – 3 autobusus.
Visiems jiems vėliausiai po metų bus pagaminti „Castrosua City Versus CNG“ autobusai. Be to, visi vežėjai gaus po vieną „Castrosua Tempus Hybrid CNG“ autobusą, išskyrus, kaip minėta, Telšių autobusų parką, kuris gaus dvi tokias transporto priemones.
Rugpjūčio 9-ąją susirinkę perkančiųjų organizacijų vadovai aptarė vykdomo konkurso eigą, susipažino su gauto pasiūlymo technine bei finansine dalimis.
Aptarta informacija apie autobusų, taip pat specialių įrankių ir kitų įrankių komplektų bei diagnostinių kompiuterių paskirstymą. Visų perkančiųjų organizacijų vadovai išsakė savo nuomones dėl siūlomos bendros techninės specifikacijos bei komplektacijos. Kalbėta apie tolesnius Viešųjų pirkimų komisijos veiksmus, sutarties projekto derinimą su tiekėju bei autobusų pristatymo grafikus.
Visi paramos gavėjai gaus vienodus autobusus – „Castrosua City Versus CNG“ bei hibridinius „Castrosua Tempus Hybrid“. Visi jie bus beveik analogiškai sukomplektuoti. Vežėjai galės pasirinkti tik transporto priemonių išorės ir salono detalių spalvas bei kitas neesmines technines detales, kurios neprieštaraus nurodytosioms konkurso sąlygose.
Gamintojai visus autobusus įsipareigojo pristatyti ne vėliau kaip per metus po sutarties pasirašymo. Sutartis su gamintojais kiekvienas autobusų parkas pasirašys atskirai. Pirmieji prototipai – po vieną „Castrosua City Versus CNG“ bei „Castrosua Tempus Hybrid“ – Lietuvoje pasirodys jau po keturių mėnesių.
Visi paramos gavėjai, gausiantys autobusus, privalės būti įsirengę suspaustų gamtinių dujų degalines, antraip netenkins paramos sąlygų ir autobusai jiems nebus skiriami.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka
Source URL: http://ebus.lt/u-parduotus-taros-leidimus-nupirkti-autobusai-paskirstyti-devyniems-miestams/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.