Ukmergės autobusų parko direktorius: „Turime kuo pasidžiaugti“

by Lina | 21 kovo, 2024 4:47 am

Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis Ukmergės autobusų parko vadovui Rimvydui Olšauskui įteikė 26-ojo asociacijos nario pažymėjimą. Tuo pačiu aptartos keleivinio transporto nūdienos aktualijos, apžiūrėta 2017-aisiais atidaryta moderniai atrodanti Ukmergės autobusų stotis

Atsinaujina kasmet

Nuo 2022-ųjų lapkričio mėnesio bendrovė veža ne tik keleivius – jai patikėta Ukmergės rajone surinkti ir išvežti komunalines atliekas. Iš pradžių vežtos tik mišrios atliekos, dabar – ir visos jų rūšys atskirai.

„Šiemet atliekoms vežti įsigijome du naujus automobilius vieną iš jų su manipuliatoriumi. Nors jie kainuoja brangiai, investicijos pasiteisina“, – sako R. Olšauskas.

Įmonė nuolatos stengiasi atnaujinti ir autobusų parką. Praėjusiais metais įsigyti 4 suspaustas dujas naudojantys IVECO, juos ukmergiškiai pirko už Klimato kaitos programos lėšas, bendradarbiaudami su Aplinkos projektų valdymo agentūra. „Įsigydami autobusus tikėjomės, kad dalis, kurią turėsime prisidėti, bus mažesnė. Vis dėlto, transporto priemonėms brangstant, finansavimo intensyvumas liko tik 40 proc. Tikimės, kad ateityje mūsų naujieji autobusai naudos ne tik gamtines, bet ir ekologiškesnes biodujas“, – teigia parko vadovas.

Šiuo metu Ukmergės autobusų parke – 11 suspaustas gamtines dujas naudojančių autobusų, tai sudaro beveik trečdalį viso parko. Netrukus ketinama įsigyti dešimt elektrinių autobusų, jie bus skirtingos talpos ir dydžio: du – iki 20, penki – nuo 20 iki 30 ir trys – nuo 30 iki 40 sėdimų vietų. Kiekvienai grupei ketinama skelbti atskirą viešųjų pirkimų konkursą.

Lygiagrečiai parko vadovai ruošiasi ir infrastruktūros elektriniam transportui įrengimui. „Sutarėme su Energijos skirstymo operatoriumi, kad atves iki mūsų įvado reikalingos galios kabelį, tada skelbsime viešųjų pirkimų konkursą įmonei, kuri instaliuos įkrovimo stotelių infrastruktūrą. Esame užsitikrinę reikalingą 400 kW stotelių galingumą. Viena įkrovimo stotelė bus 180 kW, kitos devynios – po 22 kW galios“, – pasakoja R. Olšauskas.

Priemiestyje keleivius veža pastaruoju metu ukmergiškių įsigyti nauji ISUZU ir kitų markių autobusai. Šių transporto priemonių parką taip pat stengiamasi nuolat atnaujinti. Kiekvienam vairuotojui skirta po atskirą autobusą – anot parko vadovo, tokiu būdu transporto priemonės prižiūrimos geriau.

Pernai ukmergiškiai įsigijo pirmąjį turistinį 53 sėdimų vietų „SCANIA Omniexpress“ autobusą su keltuvu neįgaliojo vežimėliui įkelti ir vieta jam pasistatyti. Vienas naujausių pirkinių – „SCANIA Interlik“ – 59 sėdimų vietų autobusas.  Autobusas – ne naujas, bet puikiai išlaikytas, kuris atvyks į Ukmergę artimiausiu metu. „Autobusai skirti tiek užsakomosioms kelionėms į užsienį, tiek ir atvykstamajam turizmui. Tikimės, kad juos nuomosis ne tik mūsų rajono, bet ir visos šalies įmonės bei gyventojai. Užsakomieji vežimai įmonei – tai papildomos pajamos, kurias galime panaudoti tolimesniam parko atnaujinimui“, – sako R. Olšauskas.

Šiuo metu vidutinis Ukmergės autobusų amžius – 12,7 metai.

Maršrutų daugėja

Ukmergės autobusų parkas veža keleivius 7 miesto ir 21 priemiesčio maršrutu. Pernai prieš Naujuosius metus atsirado vienas naujas miesto maršrutas, kitas šių metų sausio mėnesį, o dar vienas šiais metais pratęstas nuo Ukmergės iki Deltuvos miestelio, autobusas juo važiuoja penkis kartus per dieną. „Ne visais priemiesčio maršrutais važiuojame kasdien, vis dėlto daugumą jų deriname prie vaikų pavėžėjimo iki mokyklos ir atgal. Rajone yra nemažai mokyklinių autobusiukų, bet dalis moksleivių pavėžėjimo tenka ir mums. Už tai gauname kompensacijas iš savivaldybės. Be to, vežame ir specialiaisiais reisais – iš skirtingų vietovių darbuotojus į didesnes darbovietes. Kol kas turime sudarę dvi tokias sutartis dėl darbuotojų pavėžėjimo, dar dvi ketiname pasirašyti artimiausiu metu“, – kalba pašnekovas.

Ieško naujovių

Pagrindinės pajamos gaunamos iš parduotų bilietų, dotacijų bei komunalinių atliekų vežimo. Vis dėlto ukmergiškiai nuolat stengiasi ieškoti naujų verslo sričių, iš kurių būtų galima uždirbti papildomai. „Neseniai ant autobusų stoties sienos įrengėme didžiulį LED ekraną, kuriame skelbiame ne tik savo informaciją, bet ir savivaldybės, verslo reklamas. Tokiu būdu uždirbame daugiau įmonei reikalingų lėšų“, – pasakoja parko vadovas.

Pasak jo, sėkmingo darbo garantas – ir puikūs santykiai su savivaldybės darbuotojais: „Deriname su jais kiekvieną projektą. Mėgstu skaičių kalbą, tad kaskart pateikiu tikslius, skaičiavimais pagrįstus argumentus – ar mūsų numatyta investicija bus gyvybinga. Nuolat kalbamės, bendradarbiaujame. Galbūt todėl turime kuo pasidžiaugti, bendradarbiavimo rezultatai – akivaizdūs“.

Ukmergiškių ateities strategija – turėti parke maždaug po trečdalį dyzelinių, elektrinių ir dujinių autobusų. „Manau, atsisakyti dyzelinių transporto priemonių esant dabartinei geopolitinei ir nacionalinio saugumo situacijai nėra realu. Tik šiais degalais varomais autobusais galima saugiai evakuoti gyventojus, esant ekstremaliai situacijai ar kitiems neramumams“, – mano parko vadovas.

Jau netrukus savivaldybė ketina svarstyti miesto autobusų bilietų kainas. Šiuo metu vienkartinis bilietas kainuoja 55 centus. Padidinus įkainius, mažiau dotacijų reikėtų iš savivaldybės.

‚Tarp artimiausių planų – ir naujos remonto dirbtuvės, kurias norėtume įsirengti greta autobusų stoties. Jos būtų modernios, draugiško aplinkai, su saulės baterijomis ant stogo ir kitais šiuolaikiniais sprendimais. Šiuo metu sąlygos remonto dirbtuvių darbininkams nėra geros. Be to, jos yra tolokai, per dieną autobusui tenka pirmyn bei atgal nuvažiuoti maždaug 10 papildomų kilometrų. Per metus tuščia rida kainuoja apie 100 tūkst. eurų. Taigi pastatę naujas dirbtuves, išvengsime nemenkų nuostolių“, – pabrėžia R. Olšauskas.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

Endnotes:
  1. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/20240319_131938.jpg
  2. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/20240319_145345.jpg
  3. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/20240319_145722.jpg
  4. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/uk1.jpg
  5. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/uk.jpg
  6. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/20240319_145641.jpg
  7. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/20240319_132159.jpg
  8. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/20240319_150212.jpg
  9. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/20240319_145527.jpg
  10. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/20240319_150046.jpg
  11. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/20240319_145509.jpg
  12. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/20240319_132205.jpg
  13. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/20240319_145341.jpg
  14. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/20240319_132027.jpg
  15. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/20240319_145543.jpg
  16. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/20240319_145745.jpg
  17. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/20240319_145516.jpg
  18. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/20240319_132407.jpg
  19. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/ukm.jpg
  20. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2024/03/ukm1.jpg

Source URL: http://ebus.lt/ukmerges-autobusu-parko-direktorius-turime-kuo-pasidziaugti/