V. Urbonavičius: „Vilniui yra ko pasimokyti iš Šiaulių viešojo transporto“

gruodžio 04 05:05 2017 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Siekdamas perimti gerąją miesto patirtį bei pateikti savų įžvalgų Šiauliuose apsilankė Vilniaus miesto tarybos narys bei paslaugų ir miesto ūkio komiteto pirmininkas Vidas Urbonavičius. Drauge su Šiaulių miesto mero Artūro Visocko padėjėju Audriu Narbutu jis apsilankė bendrovėje „Busturas“ bei susitiko su vicemeru Domu Griškevičiumi.

 

 

 

Šiauliai pasirinko tinkamesnį autobusų parko plėtros kelią

Vilniaus viešasis transportas pastaruoju metu pasirinko mažinti dujomis varomų autobusų skaičių bei pereiti prie dyzelinio kuro. Tuo tarpu Šiaulių autobuso parkas ėmėsi atnaujinti savo parką tais autobusais, kurie varomi dujomis. Vido Urbonavičiaus įsitikinimu, Šiaulių pasirinktas modelis yra pranašesnis.

„Turiu pripažinti, kad Šiauliai pasirinko teisingesnį kelią už sostinę. Vilniuje, nepaisant žvelgimo į modernias technologijas, mes ėmėme orientuotis  į dyzelinu varomus autobusus, bet pats turėjau rimtų dvejonių dėl pasirinktos krypties, o aplankius Šiaulius jos pasitvirtino. Apmaudu, kad mums buvo pasakota, jog norint efektyviai eksploatuoti dujomis varomus autobusus yra būtina, kad suskystintų gamtinių dujų kompresorinė būtų pagrįsta greito pakrovimo stotelėmis, kurios yra labai brangios, ir tai būtų smarkiai pakėlę kelionės kainą. Akivaizdžiai matau, kad Šiauliuose yra tik viena greito pakrovimo stotelė, kuri naudojama išskirtiniais atvejais, o pats parkas iš esmės pagrįstas lėto įpylimo stotelėmis, kurios yra ženkliai pigesnės. Pasirinkę šį kelią, Šiauliai ne tik sugebėjo išvengti drastiško kainų augimo, bet ir plėtoja gerokai ekologiškesnį viešąjį transportą. To reikėtų ir Vilniui, nes sostinė susiduria su taršos problemomis, kurias žiemos metu jaučia kiekvienas vilnietis.“- pastebi  Vidas Urbonavičius.

Esama ir daugiau niuansų

Suskystintų gamtinių dujų ekologiškumas svarbus dar it dėl to, kad Lietuva nuosekliai artėja prie ribos, kai bus peržengta leistina taršos riba, ir tuomet jau reikės imtis taršos mažinimo būdų. Vienas iš efektyviausių ir  lengviausiai įgyvendinamų būdų siekti šio tikslo yra kryptinga viešojo transporto plėtojimo politika – tuo įsitikinęs įmonės „Busturas“ technikos direktorius Silvas Gedaminskas.

„Manau, kad visai netolimoje ateityje (prognozuočiau apie 2030 m.) Lietuvoje bus vis sudėtingiau naudotis dyzelinu varomais autobusais, nes bus sąmoningai siekiama mažinti taršą, kad mūsų šalis atitiktų ES keliamus reikalavimus. Būdų, kaip mažinti taršą, lyg ir nemažai, tačiau tokių, kurie būtų efektyvūs ir dar lengvai kontroliuojami valstybės, nėra daug, tad esu įsitikinęs, kad bus dedamos pastangos, jog keliuose būtų kuo mažiau dyzelinių autobusų. Tai reiškia, kad miestai, kurių autobusų parkai bus pagrįsti dyzeliniais autobusais, turės rimtų problemų. Šiandien Šiauliuose vis dar didelė autobusų parko dalis yra paremta dyzeliniais autobusais, bet pati judėjimo kryptis yra aiški – tai dujiniai autobusai.“- tvirtina Silvas Gedaminskas.

Papildomas privalumas – SGD terminalas

Kitas svarbus niuansas yra tai, kad Lietuva, kaip šalis, neturi didelių galimybių paveikti dyzelino kainas. O tai reiškia, kad  esame smarkiai priklausomi nuo į mūsų šalį naftos gaminius eksportuojančių bendrovių. Tačiau situacija yra kitokia, kai žvelgiame į suskystintų gamtinių dujų rinką. Čia svarbų vaidmenį užima Klaipėdoje esantis SGD terminalas „Independence“. Tai, kad šiandien turime SGD terminalą, kuris garantuoja, jog Lietuva nuolat bus pajėgi ieškoti pigiausios kainos ir tiekėjų, daro įtaką ir miestams bei jų autobusų parkams.

„Šiandien didelė dalis mūsų suvartojamų dujų atkeliauja iš Klaipėdos. Jaučiame realų ir tiesioginį SGD terminalo poveikį mūsų autobusų parkui“,- primena bendrovės „Busturas“ technikos direktorius Silvas Gedaminskas.

V. Urbonavičiaus įžvalgos Šiauliams

Vilniaus miesto tarybos narys ne tik pasisėmė gerosios patirties iš Šiaulių miesto, bet ir palinkėjo judėti tolyn pasirinkta kryptimi. Tai viena iš pagrindinių politiko įžvalgų miestui.

„Manau, kad Šiaulių pasirinkta kryptis yra teisinga. Nepanašu, kad ateityje Jums grėstų keisti dalį autobusų parko, šalinant dar neblogos būklės,  pavyzdžiui, 12- 13 m., autobusus dėl to, kad jie varomi dyzeliniu kuru. Tuo tarpu Jūs neseniai įsigijote naudotus, bet puikios techninės būklės dujinius autobusus už ypač žemą kainą -7500 €. Naudotus autobusus perka visi miestai, bet ne visiems pavyksta juos gauti tokiomis palankiomis sąlygomis. Žinoma, visada yra kritikų, kurie gali teigti, kad tai nėra nauji autobusai, bet, mano galva, ši kritika yra siaurų pažiūrų apraiška. Juk jei važinėję su dvidešimties metų automobiliu nusiperkame dešimties metų automobilį, dėl to nesijaučiame nei kvaili, nei žiopli. Priešingai, džiaugiamės, kad mūsų transporto priemonė yra naujesnė. Elgiamės pagal savo finansines galimybes. Tas pats galioja ir čia.  Dar norėtųsi palinkėti, kad panašių žingsnių imtumėtės ir su daugiau savivaldybei priklausančių transportų priemonių bei palengva jas keistumėte į tas, kurios varomos dujomis.“- dalijasi įžvalgomis Vidas Urbonavičius.

Šiaulių miesto savivaldybės informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka