Vienas elegantiškiausių BMW automobilių – BMW 327

balandžio 25 05:07 2020 Spausdinti straipsnį Lankytojai Muziejus

Elegantiškas dvivietis kabrioletas įtvirtino BMW reputaciją kaip gražių, greitų ir aukštos kokybės automobilių gamintojo.

 

 

 

 

 

Po sėkmingo debiuto 1936 m. Berlyno automobilių parodoje „BMW 326“ buvo pradėtas gaminti jau 1937 m., panaudojus „BMW 327″ konstrukciją. Tai buvo dvivietis ((2+2) automobilis, galinėje salono dalyje sumontuotos dvi mažos „vaikiškos“ arba vienam suaugusiam skirtos sėdynės. Automobilis buvo su „kabriolet“ tipo kėbulu. Prieškario metais automobilis neturėjo sau vertų konkurentų Europos rinkoje, netrukus tapo gražiausiu ir geidžiamiausiu šios markės automobiliu.

Automobilio dizainą sukūrė vyriausias įmones dizaineris Max Fiedler, kuris pademonstravo puikų skonį ir stilistinius sugebėjimus (iki 1938 m. BMW neturėjo savo projektavimo studijos). 327-asis modelis pasirodė  esąs ilgaamžis. Antrajam pasauliniam  karui pasibaigus, šio modelio gamybą atkūrė sovietinė įmonė AVTOVELO Eisenach’e, Vokietijos Demokratinėje Respublikoje. Automobiliai su EMW (Eisenacher Motoren Werke) emblema buvo eksportuojami į įvairias Europos šalis, demonstruojami tarptautinėse automobilių parodose, pristatomi garsiajame Šveicarijos automobilių kataloge iki 1956-ųjų.

BMW 327 buvo gaminamas ir su „coupe“ tipo kėbulu. Prieš karą, nuo 1937 m. iki 1941 m., buvo pagaminta 1 124 automobiliai su abiejų tipų kėbulais. Palyginti su „BMW 326″ modelio varikliu, turėjusiu 6 cilindrus eilėje bei 1971 ccm tūrio, 327-ojo modelio variklis su viršutiniais  vožtuvais buvo galingesnis. Padidinus suspaudimo laipsnį nuo 6,0 iki 6,3, jo galingumas padidėjo iki 55 AG, su tais pačiais dviem „SOLEX“ 26 BFLV karbiuratoriais, esant 4500 aps/min. Tai leido 1 100 kg sveriančiam automobiliui pasiekti 125 km/val. greitį. Degalų sąnaudos sudarė 12 litrų 100 km.

Šio modelio automobiliuose buvo montuojamos 4 greičių pavarų dėžes, kuriose 3 ir 4 pavaros buvo su sinchronizatoriais. Taip pat pagal užsakymą buvo montuojamos pusiau automatinės pavarų dėžės, naudojant specialų „Freilauf“ (laisvos eigos) bloką.

Priekinė automobilio pakaba buvo nepriklausoma, su dviem svirtimis ir skersai montuojama linge. Galinė pakaba – priklausoma, ji turėjo nedalomą tiltą, kuris buvo montuojamas panaudojus išilginius torsionus kaip tamprumo elementus. Visos aštuonios būgninių stabdžių trinkelės turėjo  specialius įtaisus, kurie automatiškai nustatydavo norimą tarpą tarp stabdžių būgnų ir stabdžių trinkelių. Taip pat šis modelio automobiliai turėjo centrinę tepimo sistemą, kurios dėka kas 100 -120 km, paspaudus specialų pedalą, buvo sutepami visi važiuoklės tepimo taškai.

Lietuvoje iki 1991 m. buvo  penki tokio modelio automobiliai: du buvo rasti ir įsigyti Latvijoje, du – Estijoje, vienas – Kaliningrade.

Šiuo metu man Lietuvoje žinomas tik vienas BMV 327, kurį galima pamatyti kone visuose senovinės automobilių technikos šventėse. Štai tokia nepaprastai gražaus ir didelę išliekamąją vertę turinčio BMW istorija.

Kęstutis Pletkus

Autoriaus parinktos nuotraukos

  • apie-bmw2
  • apie-bmw1
  • apie-bmw6
  • apie-bmw3
  • apie-bmw-3
  • apie-bmw4
  • apie-bmw8
  • apie-bmw7
  • apie-bmw5
  • apie-bmw9