by Lina | 11 rugpjūčio, 2020 4:33 am
1955 m. spalio mėnesį Automobilių transporto ir plentų ministru pradėjus dirbti Vladislovui Martinaičiui, prasidėjo spartesnė visų ministerijos šakos įmonių plėtra.
1956 m.pradžioje ministerija, vertindama 1955 m.darbo rezultatus, nurodė Autotransporto valdybai pertvarkyti darbą taip, kad automobiliai visuomet būtų techniškai tvarkingi, kuo daugiau autobusų išvažiuotų į maršrutus. Didėjant miestuose oro užterštumui, ministerija uždraudė Vilniuje ir Kaune autobusuose ZIS 155 naudoti etiliuotą benziną.
1956 m.vasario mėn. 24 d.Vilniaus miesto liaudies deputatų vykdomasis komitetas priėmė sprendimą:
„Išskirti Vilniaus Keleivių Susisiekimo Kontorai žemės sklypą adresu Tarybų g. 40.Šis sklypas skirtas Vilniaus tarpiemiestinių autobusų stočiai”.
Vykdomojo komiteto miesto taryba nusprendžia:
– Statybos projektą suderinti su vyriausiu miesto architektu.
Miesto Vykdomojo komiteto pirmininkas I. Vildžiūnas
Miesto Vykdomojo komiteto sekretorius V. Narkus.
Praėjus metams, 1956 m.ruden,į vėl imta galvoti apie naujo 300 vietų autobusų komplekso statybą. Jį iš pradžių planuota dislokuoti Žirnių g., vėliau – Linkmenų g., o galiausiai pasirinktas 6,5 ha plotas Verkių g. 52, šalia Statybos tresto garažų. 1956 m.rugsėjo mėn. 7 d.Vilniaus vykdomasis komitetas priėmė sprendimą dėl žemės sklypo skyrimo Verkių g. 52 autobusų garažo statybai.
Deja, patys projektavimo darbai dėl man nežinomų priežasčių nusikėlė iki 1958 m.rudens.
1956 m.spalio mėn 31 d. laikraštyje „Tiesa” pasirodė štai tokia žinutė: „Puikią dovaną gavo Vilniaus autobusų parkas. Iš Maskvos Lichačiovo vardo automobilių gamyklos čia gauti pirmieji dyzeliniai autobusai.
Šiuose autobusuose, skirtuose užmiestiniam susisiekimui, įrengtos 32 atlošiamos sėdynės, aprūpintos individualiu apšvietimu. Autobusai radiofikuoti, juose įrengti 3 tonų talpumo rankinio bagažo skyriai. Autobusai išvysto greitį iki 100 km/h.
Jie pradėjo kursuoti tarp Vilniaus ir Kauno. ZIS 127 taip pat kursuos Vilnius–Ryga, Vilnius–Minskas, Kauno–Kaliningrado ruožuose.
Nors ši žinutė pasirodė spalio paskutinę dieną, iš tikrųjų pirmieji 5 Zil 127 autobusai Vilniuje pasirodė pirmoje spalio mėnesio pusėje.
Ir dar: 1956 m. birželio 26 d. buvo pakeistas autobuso pavadinimas į ZIL 127. Pirmuosius autobusus Vilniaus (5 vnt.) ir Kauno AP (3 vnt.) gavo 1956 m. spalio mėn. Visi jie buvo su ZIS ženklu (turbūt dar nebuvo pagaminti ZIL ženklai, arba autobusai pagaminti iki birželio 26 d.). Laikraščiuose, Vilniaus ir Kauno AP dokumentuose buvo rašoma ZIL 127. Iš viso 1956 m. buvo pagamintas 201 toks autobusas.
Tų pačių metų laikraščio „Tiesa” gruodžio mėn. numeryje buvo išspausdintas LTSR VRM MV Valstybinės autoinspekcijos sekančio turinio pranešimas:
„Respublikos automagistralės pradėjo reguliariai kursuoti daugiaviečiai autobusai Zil 127, kurių greitis siekia 100 su viršum kilometrų per valandą. Dėl Zil 127 autobusų padidinto kėbulo ir greičio Valstybinė auto inspekcija siekdama užtikrinti judėjimo saugumą įspėja visų transporto rūšių vairuotojus, kad prasilenkiant su autobusais Zil 127 reikia imtis visų saugumo priemonių būtent: sumažinti judėjimo greitį, nedelsiant duoti kelią autobusui ir leistis pralenkiamam
1956 m. Vilniaus Keleivių Susisiekimo kontoroje buvo 104 autobusai,kurie vežiojo keleivius Vilniaus mieste ir priemiestyje.
Kęstutis Pletkus
Nuotraukos – iš autoriaus archyvų
Source URL: http://ebus.lt/vilniaus-autobusu-istorija-1955-ieji/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.