Vilniaus miesto tarybos nariai padarė meškos paslaugą privatiems vežėjams?

balandžio 04 04:24 2013 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Vilniaus miesto tarybos nariams balandžio 3-iąją buvo pateiktas svarstyti vežėjų parinkimo konkurso organizavimo tvarkos aprašas, pagal kurį vežėjai būtų galėję dalyvauti vieningoje viešojo transporto ir bilietų sistemoje.

Pernelyg nesigilindami į peripetijas, tarybos nariai balsavo prieš naujos viešojo transporto sistemos diegimą sostinėje.

Tai reiškia, jog liepos 1-ąją į Vilniaus miesto gatves neišvažiuos privatūs autobusai bei mikroautobusai: tądien baigiasi dabar galiojančios savivaldybės sutartys su privačiais vežėjais. Naujame konkurse, kuris suteiktų galimybę privatininkams tapti sostinės viešojo transporto sistemos dalimi, Vilniaus tarybos narių sprendimu, privatūs vežėjai dalyvauti negalės, – teigė sostinės meras Artūras Zuokas po balsavimo.

Naujojoje viešojo transporto sistemos koncepcijoje buvo numatyta, kad vežėjai mikroautobusais konkurso būdu bus parenkami vežti keleivius privežančiaisiais maršrutais iki pagrindinių ar greitųjų didžiųjų autobusų maršrutų. Pagrindinius keleivių srautus turėtų vežti greitieji autobusai, kuriems numatytos šešios trasos.

Greitųjų autobusų trasos numatytos remiantis atliktais keleivių srautų modeliavimo rezultatais bei dar 2010 metais Vilniaus miesto tarybos patvirtintame specialiajame plane pateiktomis rekomendacijomis. Atsižvelgta ir į dabartinių viešojo transporto maršrutų efektyvumą.

Vilniaus miesto tarybos nariams balsavus prieš naujosios viešojo transporto sistemos koncepciją, dar kartą to paties klausimo nebus galima svarstyti pusmetį.

Akivaizdu, kad sostinėje klostosi panaši situacija, kokia 2010-aisiais susiklostė Panevėžyje.

Tuomet privatūs Panevėžio vežėjai atsisakė dalyvauti savivaldybės skelbtame konkurse vežti keleivius miesto maršrutais, patys rugsėjo 1-ąją neišvažiavo į miesto gatves, vėliau bandė įrodyti savo tiesas teismuose, tačiau pralaimėjo. Šiuo metu vežėjams mikroautobusais grįžti į miesto gatves beveik nėra teisinių bei praktinių galimybių.

Vilniaus miesto tarybai svarstant naująją viešojo transporto koncepciją, privatūs vežėjai prie savivaldybės surengė piketą.

Sudėtinga paaiškinti, kodėl privatūs vežėjai priešinosi naujajai sostinės viešojo transporto sistemai. Jiems prie jos prisijungus, mikroautobusuose būtų galiojusi vieninga elektroninio bilieto sistema, be to, vežėjams būtų mokamos kompensacijos už nuostolingų, bet visuomenei būtinų maršrutų aptarnavimą, taip pat kompensacijos už lengvatomis besinaudojančių keleivių vežimą.

Vilniaus miesto savivaldybės duomenimis, maršrutiniais taksi važinėja nedaug keleivių – jais nuolat naudojasi tik apie 5 proc. vilniečių.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.