Vilniuje – tarptautinė miesto viešojo transporto ir eismo organizavimo konferencija

gegužės 09 04:56 2014 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Gegužės 8-9 dienomis aptarti problemų bei pasidalyti gerąja patirtimi į Vilnių susirinko Baltijos šalių keleivių vežėjai. Čia vyksta tarptautinė miesto viešojo transporto ir eismo organizavimo konferencija.

„Kiekviena iš Baltijos šalių sostinių susiduria su skirtingomis viešojo transporto problemomis. Itin įdomi Talino – pirmosios Europos sostinės, kur įdiegtas nemokamas važiavimas viešuoju transportu – patirtis. Susitikti, aptarti problemas, pasidalyti patirtimi, pasimokyti vieniems iš kitų visada naudinga”, – pradėdamas konferenciją sakė Vilniaus miesto vicemeras Romas Adomavičius.

Pirmąją konferencijos dieną Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ VTD projektų vadovė Justė Matonytė aptarė metinės Vilniaus, Rygos ir Talino apklausos rezultatus, palygino trijų miestų transporto sistemas, maršrutus, viešojo transporto prieinamumą keleiviams, keleivinio transporto priemonių amžių ir pan.

Naujausi autobusai važinėja Taline, troleibusai – Rygoje. Beje, pastarųjų mažėja visuose trijuose Baltijos šalių miestuose.

Įdomu tai, jog iš visų trijų Baltijos sostinių didžiausi autobusų vairuotojų atlyginimai yra Vilniuje, troleibusų – Rygoje. Daugiausia kompensacijų vežėjams išmokama Rygoje.

Apie keleivių kontrolės ir baudų sistemas pasakojo Talino transporto departamento bilietų sistemos specialistas Tiit‘as Laiksoo. Pasak jo, nors Taline viešasis transportas nemokamas, tačiau į transporto priemonę įlipę keleiviai privalo kaskart pasižymėti elektroninį bilietą. „Tokiu būdu kaupiame duomenis apie važiavusių keleivių kiekį, kad galėtume dar labiau patobulinti viešojo transporto sistemą“, – sakė T. Laiksoo. Be to, už kelionę Talino viešuoju transportu moka į miestą atvykę kitų regionų gyventojai, taip pat miestiečiai, nedeklaravę gyvenamosios vietos Taline.

Kontrolierių kiekis mieste minimalus – dirba vos viena penkių žmonių brigada, per mėnesį surenkama apie tūkstantį eurų baudų. „Be abejo, išlaikyti kontrolierių struktūrą neapsimoka, tačiau mums svarbi viešojo transporto priežiūra bei tolesnis jo tobulinimas“, – kalbėjo T. Laiksoo.

Viešojo transporto Vilniuje rezultatus bei perspektyvas pristatė „Susisiekimo paslaugų“ VTD vadovė Modesta Gusarovienė. Pasak jos, jau dabar galima teigti, jog naujoji viešojo transporto sistema pasiteisino.

„Iki praėjusių metų liepos 1-osios egzistavo savivaldybės ir privačių vežėjų tinklas, abi sistemos dirbo atskirai, maršrutai buvo dubliuojami, nebuvo subalansuota transporto priemonių talpa. Mūsų tikslas buvo visą miesto transportą integruoti į bendrą viešojo transporto sistemą“, – kalbėjo M. Gusarovienė.

Pasak jos, nors prieš prasidedant pertvarkai sulaukta nemenko miestiečių pasipriešinimo, šiuo metu vilniečiai naująja sistema patenkinti. „Ypač miestiečiams patiko greitųjų maršrutų autobusai. Šiuo metu net ketvirtadalis kelionių atliekama šiomis transporto priemonėmis“, – teigė M. Gusarovienė.

Jos teigimu, padidėjus viešojo transporto priemonių greičiui, atskyrus specialias juostas, keleivių autobusuose bei troleibusuose padaugėjo, padidėjo ir vežėjų surenkamos pajamos.

Ateityje miestiečių laukia dar daugiau permainų: viena iš jų – paskelbti konkursai privatiems vežėjams, kurie įsilies į bendrą viešojo transporto sistemą. Be to, ketinama į bendrą viešojo transporto sistemą integruoti ir aplinkinius regionus, kadangi apie 200 tūkst. žmonių atvyksta iš rajonų dirbti į Vilnių.

Apie viešojo transporto problemas Rygoje kalbėjo Janis Lagzdons, Viešojo transporto ir komercijos skyriaus vadovas. Jo teigimu, esminė naujovė – tai atsiradęs naujas subrangovas „Rigas mikroautobusu satiksme“, vežantis keleivius mikroautobusais. Juose galioja tas pats elektroninis bilietas bei lengvatos, teikiamos savivaldybei priklausančios „Rigas satiksme“ transporto priemonėse. „Tačiau turime ir problemų – nors konkursą vežti keleivius mikroautobusais mieste laimėjo vienas vežėjas, gatvėse dar galima sutikti ir dabar jau nelegaliai dirbančių ankstesniems savininkams priklausiusių mikroautobusų. Kova su jais vyksta sunkiai, norint visai atsikratyti nelegalų, reikia keisti šalies įstatymus“, – sakė J. Lagzdons.

Rygos atstovas taip pat pasakojo apie naujosios tramvajų sistemos diegimą mieste, apie lengvatų bei nuolaidų sistemas miesto viešajame transporte. „Šiuo metu net 36 proc. keleivių Rygoje važiuoja nemokamai. Bandėme įdiegti ir tarifų reformą rygiečiams, tačiau ji nebuvo priimta“, – kalbėjo J. Lagzdons. Jo teigimu, tokia sistema paskatintų žmones, gyvenančius Rygoje, bet deklaruojančius gyvenamąją vietą bei mokančius mokesčius kitose savivaldybėse, prisiregistruoti sostinėje, tokiu būdu mokesčių būtų surenkama daugiau.

Pastaruoju metu Rygos vežėjai ketina įsigyti 175 naujus autobusus bei 125 naujus troleibusus, taip pat integruoti į bendrą viešojo transporto sistemą traukinius.

Vilniaus bei Rygos keleivinio transporto specialistai pasakojo apie dalyvavimą ES finansuojamuose projektuose. Apie Vilniaus patirtį, dalyvavimą „Caprice“, „Tide“ projektuose kalbėjo J. Matonytė. Apie tai, kaip Talino vežėjai dalyvauja ES finansuojamuose projektuose, pasakojo T. Laiksoo.

Apie viešojo transporto organizavimą už miesto teritorijos ribų pasakojo Talino transporto departamento Keleivių skyriaus vadovas Udo Ots‘as. 2004-aisiais įkurta „Harju Public Transport Centre“, kuri sudaro kontraktus su vežėjais, rengia zonų tarifų sistemas, teikia informaciją keleiviams, sudaro tvarkaraščius ir pan.

U. Ots‘as taip pat pasakojo apie Talino klientų aptarnavimo bei informavimo sistemas. Jo teigimu, įkūrus naują padalinį, sukurta nauja keleivių informavimo sistema, pasirūpinta vieningu transporto priemonių ir informacijos teikimo jose standartu. „Sukurtos taisyklės, kur ir kaip naudoti informaciją, kokios turi būti spalvos, tipai, kur ji turi būti, kokia kalba pateikiama ir pan. Dabartinė sistema yra gerokai aiškesnė keleiviams“, – sakė U. Ots‘as.

Apie klientų aptarnavimą ir informavimo sistemas Vilniuje pasakojo „Susisiekimo paslaugų“ Komercijos ir rinkodaros departamento vadovas Vaidotas Meškauskas.

„M. transport“ projektą pristatė bei apie pasiruošimą jį įgyvendinti, jo rezultatus kalbėjo „SMART Vilnius“ departamento atstovas.Nemokamo viešojo transporto Taline patirtį, pasirengimą, įgyvendinimą ir rezultatus pristatė T. Laiksoo.

Šiandien, gegužės 9-ąją Talino bei Rygos atstovai kalbės apie transporto sistemų paruošimą euro įvedimui, bus pristatytas šviesoforinis eismo organizavimas Vilniuje, eismo organizavimo problemos Rygoje. Susirinkusieji taip pat diskutuos įvairiais Baltijos šalių vežėjams aktualiais klausimais.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.