Vokietijoje išrastas autobuso ir tramvajaus hibridas

rugsėjo 23 08:06 2011 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Keletas Vokietijos bendrovių susivienijo įgyvendindamos modernų elektrinio visuomeninio transporto projektą. Jų pristatytajam „AutoTram“ važiuoti nereikia bėgių ir laidų. Ši transporto priemonė – ne autobusas ir ne tramvajus. Ji sujungia abiejų transporto rūšių privalumus.

„AutoTram“ idėja gimė prieš porą metų Fraunhoferio transporto bei infrastruktūros sistemų instituto specialistams („Fraunhofer IVI”). Iš išorės transporto priemonė primena tramvajų: ją sudaro dvi simetriškos sekcijos (jų dėka transporto priemonei nereikia apsisukti, vairuotojas persėda iš vienos vietos į kitą). Tačiau važiuoja ji ne bėgiais, o guminiais ratais. Pagrindinis „AutoTram“ maitinimo šaltinis – baterijos.

Šiuo metu „Fraunhofer IVI“ ir kitų institucijų inžinieriams pavyko sukurti tik tramvajaus autobuso prototipą, kurio ilgis – 12-24 m (su papildoma vidine sekcija – 36 m), plotis – 2,5 m. Transporto priemonėje naudojami skirtingų rūšių ir skirtingos talpos akumuliatoriai. Iš rikiuotės išėjus vienam, jo vietą užima kitos sistemos.

Energija kaupiama ne tik įprastose baterijose, bet ir efektyvesniuose superkondensatoriuose. Išsaugoti pagamintą elektros energiją padeda rekuperacinė stabdymo sistema bei ypatingi švaistikliai, o ekstremaliu atveju įsijungia kompaktiškas vidaus degimo variklis.

Vieną kartą pakrautomis baterijomis hibridas gali nuvažiuoti 2-3 km. Jei kiekvienoje stotelėje būtų pakrovimo stotis, sugebanti pakrauti baterijas ne ilgiau kaip per pusę minutės (kol keleiviai įlips ir išlips), autobusas-tramvajus be ilgesnio sustojimo gali važinėti miesto gatvėmi visą dieną.

Kada hibridinė transporto priemonė pasirodys miestų gatvėse, kol kas nepranešama. Tačiau įvertinus, jog Vokietijos valdžia projektui įgyvendinti jau skyrė 50 mln. eurų, realaus projekto įgyvendinimo galima tikėtis artimiausiu metu. Ekspertų teigimu, „AutoTram“ eksploatuoti kainuos brangiau nei dyzelinius autobusus, tačiau 30-50 proc. pigiau nei bėgines miesto transporto rūšis.

Parengė Lina Jakubauskienė

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.