„Volvo Trucks“ sukūrė „I-See“, veikiančią kaip autopilotas. Sistema perima pavarų perjungimo funkciją bei padeda taupyti degalus.
Kinetinė energija – tai mechaninis darbas, atliekamas stabdant judantį objektą. Kuomet automobilis stabdomas, kinetinė energija virsta šiluma, išsiskiriančia į aplinką. Ji efektyviai panaudojama švedų gamintojų pristatytoje „I-See“.
Kad kinetinė energija būtų išnaudojama kuo efektyviau, „I-See“ gali atlikti šešias skirtingas funkcijas: ji padidina sunkvežimio greitį prieš įkalnes, suteikia galimybę kuo ilgiau važiuoti aukščiausia pavara, o nuokalnėse įjungia laisvosios eigos režimą, panaudodama transporto priemonės svorį kaip varomąją jėgą.
Sistema laiku padidina greitį ir perjungia pavaras tada, kai to labiausiai reikia. Tokiu būdu „ I-See“ užtikrina ekonomiškiausią važiavimo režimą.
„ I-See“ sujungta su specialiais davikliais, kurie teikia transporto priemonei skaitmeninę informaciją apie vietovės topografinius duomenis. Tai, kad gaunama informacija – šviežiausia, suteikia sistemai patikimumo. „ I-See“ gali išsaugoti atmintyje informaciją apie keturis tūkstačius nuokalnių, išsidėsčiusių 5000 kilometrų ilgio kelio atkarpoje.
„Volvo Trucks“ atstovų teigimu, „I-See“ degalų sąnaudas padeda sumažinti maždaug 5 proc.
Parengė Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website