„Williams” komanda siūlo sprendimus viešajam transportui

birželio 04 04:57 2015 Spausdinti straipsnį Įdomybės Lankytojai

futur„Williams” komanda, prieš keletą metų „Formulė 1“ bolidams sukūrusi kinetinės energijos regeneravimo sistemą (KERS), siūlo ją naudoti ir miesto autobusuose.

 

 

KERS suteikia galimybę išsaugoti ir panaudoti stabdymo metu išsiskiriančią energiją bei tokiu būdu suteikti bolidui tam tikram laikui papildomos galios.

Įrenginio privalumas – nedidelis jo svoris. Trūkumas – gebėjimas kaupti energiją trumpą laiką. Technologija tinka „Formulė 1“ automobiliams, kurie nuolat važiuoja stabdymo ir greitėjimo režimu, tačiau galėtų ne itin tikti transporto priemonėms, važiuojančioms ilgomis distancijomis.

Tačiau tokia sistema galėtų būti ideali miesto autobusams, kurie, kaip ir lenktyniniai automobiliai, nuolat stoja stotelėse. Be to, didelė autobusų masė suteikia galimybę generuoti didelį kiekį kinetinės energijos.

Remiantis „Autocar” informacija, sistema galėtų būti naudojama drauge su nedideliu dyzeliniu motoru, kuris veiktų kaip generatorius, o didžioji dalis energijos, varančios autobusą, būtų tiekiama iš KERS.

Toks sprendimas sumažintų į aplinką išmetamų teršalų kiekį 50-75 proc. Be to, autobusai važiuotų tyliau, kadangi variklio apsukos būtų 1500 per minutę. Autobusui su KERS sistema nereikėtų pavarų dėžės, taigi transporto priemonės būtų pigesnės. Remiantis išankstiniais skaičiavimais, sprendimas diegti KERS atsipirktų per dvejus metus.

eBus.lt