Žiupsnelis Lietuvos viešojo transporto istorijos

by Lina | lapkričio 7, 2018 5:42 am

Tarpmiestinių autobusų susisiekimo pradžia, kaip verslo rūšis, Lietuvoje laikoma 1908-ieji metai.

 

 

✔Susisiekimui vietiniais žvyro dangos keliais, leidimai dažnai būdavo neišduodami dėl didelio autobusų svorio. Keliai ir tiltai nebuvo pritaikyti naujai transporto rūšiai, o žiemą jie beveik nevažinėjo.

✔1914 m. pirmas Pasaulinis karas nutraukė tik ką atsiradusį tarpmiestinių autobusų susisiekimą bei miestų visuomeninio transporto veiklą. Po karo suniokoti keliai vėl buvo atstatomi.

✔Antrojo pasaulinio karo metu, 1940 m., buvo priimtas pirmasis Kelių fondo įstatymas, kuris leido pradėti kurti šalies kelių infrastruktūrą.

✔1945 m. Lietuvoje tebuvo 104 km asfaltuotų kelių.

✔Didžiausias projektas 1952-1957 m., buvo Žemaičių plento tiesimas Lietuvos įmonių pastangomis. Jame atsiradusi dviejų lygių sankryža buvo pirmoji Lietuvoje.

✔1960-1970 m. kasmet buvo įrengiama po daugiau kaip 300 km kelių su asfalto danga.

✔Gerėjant Lietuvos kelių infrastruktūrai bei plečiant tarpmiestinio susisiekimo transporto srautus, miestuose buvo statomos autobusų stotys. Nuotraukoje: pirmoji Mažeikių miesto autobusų stotis pastatyta 1960 m.

Šaltiniai:

Internetinė erdvė – Visuotinė Lietuvių enciklopedija (www.vle.lt).

Literatūra – „Lietuvos kelių istorija“, 2013 m.

Source URL: http://ebus.lt/ziupsnelis-lietuvos-viesojo-transporto-istorijos/