Keleivinio transporto regioninis susirinkimas – į ką buvo atkreiptas dėmesys?

by Lina | 4 vasario, 2022 5:19 am

Vasario 1 d. įvyko Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto įmonių informacinis regioninis susirinkimas, kuriame buvo aptartos sektoriaus aktualijos – tolimojo (tarpmiestinio) susisiekimo sistemos pasikeitimai, regioninio (vietinio) susisiekimo pertvarkos, taršos mokestis. Regioniniame susirinkime dalyvavo asociacijos vadovybė bei Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vadovas Vladislav Kondratovič, Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius ir Vidaus reikalų ministerijos Regioninės politikos grupės vyresnysis patarėjas Andrius Valickas.

„Šiuo metu keleivininkams įtampos ir iššūkių netrūksta, gyvename nežinomybės laikais. Ne tik dėl pandemijos, bet ir politinių sprendimų, kurie dažnai gali būti labai nepalankūs mums vežėjams“, –  diskusiją pradėjo ,,Linavos“ prezidentas Romas Austinskas.

Anot jo, viena netikėčiausių „dovanų“ – taršos mokestis, kuris keleiviniam transportui pakilo net iki keliolikos kartų. Tačiau nepaisant visko –  verslininkai stipriai konkuruoja su geležinkeliais ir reikia pripažinti, vežėjai turi vieną stiprų konkurencinį pranašumą –  jie keleivius gali nuvežti ten, kur traukinys ne visada.

„Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas džiaugėsi, kad nepaisant didelių iššūkių Lietuvos keleivininkai sėkmingai randa bendrą kalbą ir jiems pavykta rasti bendrus sprendimus.

„Turime vertinti šį transporto verslą, nes jis veža pati svarbiausią krovinį –  tai mūsų šalies piliečius ir jos svečius. Šios viešosios paslaugos visos Lietuvos vizitinė kortelė“, –  pastebėjo generalinis sekretorius.

Diskusijoje dalyvavo ir asociacijos viceprezidentas, keleivinio transporto tarybos pirmininkas Rimantas Martinavičius, kuris pabrėžė, jog vežėjai labai tikisi iš valstybinių institucijų strateginės minties. Anot jo, šiuo metu tolimojo (tarpmiestinio) susisiekimo paslaugų teikėjai išgyvena sunkmetį –  įgyvendinus reformą –  situacija dar pablogėtų. Didieji vežėjai užimtų vis didesnį vaidmenį išstumdami smulkųjį verslą.

„Nors šiuo metu tolimojo susisiekimo paslaugų teikėjai dirba į minusą, jie stengiasi išlaikyti savo pozicijas, kad nemažėtų krypčių, kad žmonės galėtų pasiekti įvairius šalies taškus. Įžvelgiu mūsų sferoje šiek tiek pesimizmo, galbūt klystu. Galbūt mus išgirs ir atsiras daugiau gerų minčių. Labai noriu, kad regionų vežėjai likti dirbti savo segmente. Būtų labai gaila, jei ateitų dideli žaidėjai ir paimtų mūsų mažą Lietuvos rinką“, –  susirinkimo metu sakė R. Martinavičius.

„Linavos” informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka 

 

Source URL: https://ebus.lt/61700-2/