by Lina | 9 balandžio, 2020 4:56 am
Energetikos ministerija surengė telekonferenciją, kurioje buvo aptartos „Klimato kaitos programos priemonės 1.2.11. transporto priemonių naudojančių elektrą, suslėgtas gamtines dujas, suskystintas gamtines dujas, biometaną, vandenilį įsigijimas ir joms reikalingos infrastruktūros sukūrimas ir (ar) plėtra, užtikrinant bazinį sukurtos infrastruktūros vartotoją“ finansavimo sąlygų įvairių organizacijų pateiktos pastabos. Telekonferencija moderavo energetikos viceministras R.Kėvišas, dalyvavo SM, Aplinkos ministerijos atstovai ir pastabas pateikusių organizacijų atstovai.
Šios priemonės finansavimo sąlygos bus patikslintos ir iki 2020-04-15 pateiktos Aplinkos apsaugos ministerijai, kuri jas patvirtins ir pakvies teikti paraiškas.
• Pritarta pastaboms dėl partnerio jungtinės veiklos pagrindu, t.y. paraiškas galės teikti viena įmonė.
• Finansavimo intensyvumas 40 proc. nebus keičiamas.
• Nepritarta mūsų pasiūlymams, kad tinkamomis išlaidomis būtų pripažintos naudotos transporto priemonės ir modernizuota turima įranga, todėl pagal šią priemonę kažin ar bus galima pirkti troleibusus ir modernizuoti kontaktinį tinklą, ar pirkti dujinius autobusus ir modernizuoti turimas užpildymo kompresorines.
• Nepritarta, kad būtų galima įsigyti hibridinius automobilius, tačiau dėl įkraunamų hibridų vyko diskusija, jie gali būtų įtraukti į projektą.
• Dėl įkrovimo prieigos 50 kW galios vyko diskusija, gal ir bus galimybė mažesnei galiai, bet tvirtai nebuvo pasakyta.
• Buvo diskutuojama dėl atrankos būdo, kuris gali būti ir patikslintas. Buvo atkreiptas dėmesys, kad aplinkosauginis efektyvumas vienam paramos eurui būtų skaičiuojamas lyginant su realiai sunaudojamų degalų kiekiu, pvz., 40 litr./100 km dyzelino.
• Naujai sukurta infrastruktūra turi būti laisvai prieinama visiems kas ja norėtų pasinaudoti be papildomų sutarčių, t.y. turės būti vykdoma mažmeninė prekyba ekologiškais degalais (elektra, biometanas ir pan.). Tai šios priemonės principinė nuostata, tačiau formuluotė gali būti patikslinta, kad būtų teisingai suprantama, t.y. pareiškėjas galės sudaryti sutartį su kokiu nors juridiniu asmeniu, kuris vykdys mažmeninę prekybą.
• Dėl 10 proc. sunaudojamų degalų (kitų reikalavimų 6 punktas), pagamintų iš AEI, vyko diskusija, tiki, kad bus ir pasiūla, ir paklausa. Buvo siūloma mažinti santykį arba jį didinti laipsniškai, tačiau, tikėtina, liks nepakeistas.
• Dėl suskystintų gamtinių dujų degalinių įrengimo draudimo didžiuosiuose miestuose buvo paaiškinta, kad ES teisė draudžia tokių degalinių statybą miesto senamiestyje ir centrinėje miesto dalyje, tačiau nedraudžia miesto teritorijoje pakraščiuose, todėl ši nuostata gali būti tikslinama.
LKVA informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka
Source URL: https://ebus.lt/aptartos-klimato-kaitos-programos-priemones-del-ekologisko-transporto-isigijimo/
Copyright ©2024 Ebus.lt unless otherwise noted.