Baltarusiai atvyko pasisemti patirties

rugsėjo 26 06:35 2012 Spausdinti straipsnį Patirtis

Keturių dienų darbinei kelionei į Lietuvą atvyko Baltarusijos Respublikinio visuomeninio susivienijimo „Baltarusijos transporto darbuotojų sąjunga“ atstovai. Jų tikslas – susipažinti su Europos Sąjungoje galiojančiais keleivinį transportą reglamentuojančiais teisės aktais bei reglamentais, kad galėtų bandyti juos pritaikyti savo šalyje.

Baltarusijos transporto darbuotojų sąjungai priklauso fiziniai asmenys, kurių veikla vienaip ar kitaip susijusi su keleiviniu transportu. „Mūsų tikslas – įkurti Baltarusijos keleivinio transporto asociaciją, kuri rengtų dokumentus bei galėtų atstovauti keleivinio transporto verslui“, – sako sąjungos pirmininkas Vladimir‘as Sosnovskij, beje, nuo 2006-ųjų iki 2010-ųjų buvęs Baltarusijos transporto ministru.

Baltarusijos atstovai domėjosi, kuo naudinga Lietuvai narystė Europos Sąjungoje, ar pagelbėjo verslui prisijungimas prie ES galiojančių teisės aktų.

„Gyvename Europoje, todėl turime prisijungti prie Europoje galiojančių normų bei reglamentų. Norėtume žinoti, nuo ko pradėti, kokios naudos ar kokių pasekmių gali turėti prisijungimas prie vieno ar kito teisės akto“, – sakė V. Sosnovskij.

Baltarusiai domėjosi, kokius ES normatyvus jie galėtų perkelti į šalies teisę. „Prieš nuspręsdami konkrečiai, turime gerai įsigilinti į ES galiojančius teisės aktus, juos suprasti. Kadangi Lietuvoje jie jau galioja ne vienerius metus, norėjome kuo daugiau sužinoti apie Lietuvos patirtį šioje srityje“, – teigė V. Sosnovskij.

Prieš atvykdami į Lietuvą, baltarusiai lankėsi Moldovoje, kur susipažino su šios šalies keleivinio transporto verslu bei jį reglamentuojančiais teisės aktais.

Pasak asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyriaus vadovo Jevgenijaus Stolovickio, Lietuvai prisijungimas prie ES teisės normatyvų buvo naudingas. „ES galiojanti reglamentų sistema logiška ir aiški. Kuomet kompensacijų bei dotacijų sistema suderinta su ES Teisės aktais, savivaldybės privalo kompensuoti vežėjams patiriamus nuostolius. Nors ne visos savivaldybės vykdo įsipareigojimus vežėjams, tačiau teisės aktai bent jau įpareigoja tai daryti“, – sakė J. Stolovickis.

Keleivinio transporto skyriaus vadovas supažindino svečius iš Baltarusijos su „Interbus“ susitarimu, prie kurio Lietuva prisijungė dar nebūdama Europos Sąjungos nare bei kitais reglamentais, šiuo metu galiojančiais ES ir Lietuvoje.

Baltarusiai itin susidomėjo asociacijos „Linava“ viceprezidento ir bendrovės „Kauno autobusai“ generalinio direktoriaus Mindaugo Grigelio pasakojimu apie tai, kaip Kauno miesto autobusų parkas buvo atnaujintas pasitelkus Europos plėtros ir rekonstrukcijos banko lėšas. Šis projektas taip pat įgyvendintas dar Lietuvai netapus ES nare, todėl kaimynams pasirodė itin įdomus.

Baltarusiai savo ruožtu papasakojo apie savo šalies patirtį keleivinio transporto srityje.

Įdomiausia, jog valstybiniai viešojo transporto parkai čia gali įsigyti tik vietos gamintojų transporto priemonių. Dėl šios priežasties Baltarusijos miestuose gali sutikti daugiausia MAZ ar „Belkommunaš“ pagamintų autobusų, troleibusų ar tramvajų.

Pirmąją viešnagės dieną baltarusiai susitiko su asociacijos „Linava“ vadovais, antrąją dieną lankėsi Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje bei Susisiekimo ministerijoje. Trečiąją dieną numatytas apsilankymas keleivinio transporto įmonėse bei Savivaldybės įmonėje „Susisiekimo paslaugos“.

Baltarusiai kitą savaitę pakvietė J. Stolovickį apsilankyti Baltarusijoje, kur spalio pradžioje vyks viešajam transportui skirta konferencija. Keleivinio transporto skyriaus vadovas supažindins jos dalyvius su ES galiojančiais teisės aktais, reglamentuojančiais keleivinio transporto verslą.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.