„Busworld Europe” – ir Saulės energija varomas autobusas

by Lina | 4 gruodžio, 2015 5:51 am

busworld8[1]Pasaulyje vis populiarėja elektriniai autobusai. Kiekvieno gamintojo garbės reikalas – pristatyti bent po vieną elektra varomo autobuso konceptą. Nenuostabu, jog ir šiųmetėje „Busworld Europe” parodoje jų buvo apstu. Elektrinius autobusus pristatė ne tik žinomi gamintojai, bet ir net specialistams mažai žinomų gamyklų atstovai. 

 

Elektrinių autobusų gamybos srityje pirmauja, be abejo, kiniečiai. Kompanija BYD pirmoji pradėjo gaminti elektrinius autobusus serijiniu būdu. Kinijos kompanijoje pagamintos elektrinės transporto priemonės važinėja ne tik Kinijoje, bet ir Europoje bei Šiaurės Amerikoje. BYD autobusai iš viso jau nuvažiavo daugiau nei septynis milijonus kilometrų.

Šįkart „Busworld Europe 2015“ parodoje kiniečiai ne tik pristatė keletą originalių naujovių – 18 metrų ilgio elektrinį autobusą, pirmąjį pasaulyje dviaukštį gigantą, bet ir autobusą, galintį naudoti saulės energiją.

Vienas elektrinis vidutinės klasės BYD laukė keleivinio transporto specialistų prie įėjimo į parodą – visi norintieji ir turintieji teisę vairuoti autobusą jį galėjo išbandyti.

Kiti elektriniai BYD puikavosi vienoje iš parodų salių. Dviaukščio BYD, sukurto Londono viešojo transporto įmonės užsakymu, ilgis – 10,2 metro, svoris – 13,7 tonos. vienu metu jis gali vežti 150 keleivių, vieną kartą įkrautomis baterijomis nuvažiuoti iki 220 kilometrų. Baterijos sumontuotos apatinėje autobuso dalyje, gale. Autobuse – du varikliai ir du 150 kE ir 40 kW baterijų įkrovikliai.

Sudvejintas BYD gali būti įkraunamas ne tik autobusų parke, naktį, bet ir naudojant pantografą, stotelėse. Autobuse sumontuota greitojo įkrovimo sistema. Transporto priemonės svoris – 29 tonos, salone – 51 sėdima vieta, iš viso autobusu gali važiuoti 150 keleivių.

Lauke pristatytasis BYD, atvykęs tiesiai iš Kinijos, buvo 8,8 metrų ilgio. Vieną kartą įkrautomis baterijomis, jis gali nuvažiuoti iki 200 kilometrų. Autobuso svoris – 13 tonų, salone telpa 19 sėdimų vietų, dar gali važiuoti 30 stovinčių keleivių. Įdomu tai, kad šiuo autobusu gali važiuoti ne tik žmonės, turintys įvairias negalias; salone numatyta vieta ir neregio šuniui vedliui.

Dar vienas parodoje pristatytas BYD gali būti varomas ne tik elektra, bet ir saulės energija; ant stogo sumontuotos baterijos, kaupiančios saulės energiją. Tokie autobusai jau važinėja Shipolio oro uoste Nyderlanduose. Iš viso olandai įsigijo 35 tokias transporto priemones. Autobusai – dvylikos metrų ilgio, jie pritaikyti vežioti oro uosto keleivius.

 

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

Endnotes:
  1. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/10/busworld8.jpg
  2. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/10/busworld12.jpg
  3. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/10/busworld11.jpg
  4. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/12/byd.jpg
  5. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/12/byd1.jpg
  6. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/12/byd6.jpg
  7. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/12/byd3.jpg
  8. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/12/byd2.jpg
  9. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/12/byd4.jpg
  10. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/12/byd5.jpg
  11. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2015/11/aut-byd.jpg

Source URL: https://ebus.lt/byd-busworld-europe-ir-saules-energija-varomas-autobusas/