„Credo E-Bone“ – ateities autobuso modelis

by Lina | 30 sausio, 2021 6:44 am

Viena iš esminių pastarojo meto autobusų gamybos tendencijų – dėmesys ekologijai. Stengiamasi pateikti rinkai kuo mažiau aplinką teršiančias transporto priemones. Vis labiau populiarėja autobusai, varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis, elektra. Pasaulio miestuose atsiranda ir po vieną-kitą vandenilio kuro elementus naudojančią transporto priemonę. Ši technologija panaudota ir vengrų dizainerio Petero Simono konceptiniame autobuse „Credo E-Bone“. Transporto priemonė išsiskiria iš kitų ne tik originaliu dizainu, bet ir draugiškumu aplinkai.

Kiekviename iš „Credo E-Bone“ ratų sumontuota po elektros variklį, kuriuos maitina vandenilio kuro elementai ir ličio jonų baterijos. Pasak gamintojų, tai garantuoja nulinį kenksmingų dalelių išmetimą į aplinką.

Autobuso kėbulas sumontuotas iš lengvo kompozitinio plastiko, kurio struktūra panaši į kaulo struktūrą. Lengvas kėbulas užtikrina mažesnes kuro sąnaudas, o futuristinis dizainas daro transporto priemonę išskirtine, tinkama važinėti ateities miestuose.

Ateities technologija

Vandenilio technologija laikoma ateities technologija – jai numatomas svarbus vaidmuo pakeičiant dabartines kuro rūšis. Brangstant tradiciniams degalams bei mažėjant jų ištekliams, Briuselis suinteresuotas kuo greičiau pradėti masinę ekologiškai švarių transporto priemonių, naudojančių varikliuose vandenilį, gamybą.

Ši kuro rūšis yra itin ekologiška ir visai neteršia aplinkos, todėl jos panaudojimo perspektyvos – milžiniškos: nuo elektronikos iki tradicinių automobilių bei kosminių laivų. Tiesa, pastarųjų gamintojai šią technologiją jau įsisavino: vandeniliu varomus kuro elementus penkiasdešimt metų patikimai naudoja astronautai. Pasak specialistų, atėjo laikas vandenilio technologijas „nukelti“ iš dangaus ir sugrąžinti į žemę. Tačiau tam reikia sukurti efektyvią bei patikimą kuro gavimo bei saugojimo infrastruktūrą.

Kuro elementai

Išradinėti dviračio šioje srityje nereikia: šiuo metu jau sukurtas elektrocheminis įrenginys, vadinamasis kuro elementas, kuriame vyksta vandenilio ir deguonies jungimosi reakcija, o atsipalaiduojanti energija iš karto paverčiama elektros energija. Specialistų teigimu, kuro elementų efektyvumas yra daug didesnis nei tradicinių elektros gamybos būdų. Būtent kuro elementai ir naudojami kosminiuose laivuose.

Kuro elementai yra labai tyliai veikiantys ir itin efektyvūs energijos keitikliai, kurie kurą ir deguonį elektrocheminio proceso metu tiesiogiai paverčia elektros energija, šiluma ir vandeniu. Kadangi jie veikia naudodami skirtingą kurą, specialistų manymu, gali paįvairinti šiuo metu naudojamą energijos rūšių derinį, palengvinti atsinaujinančios elektros energijos integraciją į energetikos rinką. Naudojant kuro elementuose vandenilį, situacija transporto srityje, šiuo metu 98 proc. priklausančioje nuo naftos, galėtų kardinaliai pasikeisti.

Be neabejotino ekologiškumo, kuro elementai naudingi ir ekonomiškai. Jie gali būti naudojami daugelio įvairių energiją vartojančių įrenginių gamyboje – tiek elektroninėje įrangoje, tiek vandeniliu varomose transporto priemonėse. Manoma, kad pirmieji rinkos dalyviai, pasiūlę pasauliui efektyvias vandenilio kuro elementais paremtas technologijas, gaus didžiulį pelną.

eBus.lt

 

Endnotes:
  1. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2021/01/4-1-1.jpg
  2. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2021/01/4-4.jpg
  3. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2021/01/4-2-1.jpg
  4. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2021/01/4-3-1.jpg
  5. [Image]: https://ebus.lt/wp-content/uploads/2021/01/4-4-1.jpg

Source URL: https://ebus.lt/credo-e-bone-ateities-autobuso-modelis/