Kalbėta apie Čekijos paramą miestų viešojo transporto plėtrai Lietuvoje

by Lina | balandžio 28, 2016 4:20 am

apie-ambas[1]Balandžio 27-ąją į Čekijos ambasadą Vilniuje sukviesti didžiausių Lietuvos viešojo transporto įmonių vadovai. Čekijos autobusų bei įrangos jiems gamintojai pristatė savo gaminius, pasakojo apie ateities planus. Savo įmonių veiklą pristatė ir Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio vežėjai.

 

Pasak Čekijos Respublikos ambasadoriaus Bohumil‘o Mazánek‘o, susipažinti bei bendrauti tiesiogiai yra geriau nei elektroniniais laiškais. Tuo tikslu ir surengtas seminaras.

Lietuvos miestų problemos

Pagrindinius faktus apie Vilniaus miestą, susisiekimo sistemą, pastaruoju metu įvykdytas viešojo transporto permainas pristatė SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Ji taip pat kalbėjo apie pastaruoju metu vykdytas vilniečių apklausas, jų rezultatus, artimiausius planus. „Transportas turi būti valdomas kompleksiškai – tiek nuosavas, tiek dviračiai, tiek kitos transporto priemonės. Jis turi būti patogus tiek vilniečiui, tiek miesto svečiui. Labai svarbu ir švietėjiškas darbas mokant, kaip patogiai judėti mieste“, – aiškino M. Gusarovienė.

Apie viešąjį transportą Kaune kalbėjo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras. Jis pristatė pagrindinius viešojo transporto tikslus, šiuo metu keleivius vežančias transporto priemones, finansavimo struktūrą.

Pasak jo, pagrindinė problema – senstantis transporto priemonių amžius. Kol kas autobusų parkas daugiausia atnaujinamas tik iš ES lėšų.

P. Keras kalbėjo apie ateities planus, kokių transporto priemonių Kaune ketinama įsigyti artimiausiu metu.

Klaipėdos viešojo transporto sistemą pristatė bendrovės „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus pavaduotojas Andrius Samuilovas. Jis kalbėjo apie uostamiestyje skelbiamus konkursus vežėjams parinkti, įdiegtas naujas sistemas, apie būsimą Klaipėdos miesto transporto integravimą su priemiesčių regionais.

Klaipėdoje pastaruoju metu pradėjo veikti pirmasis Lietuvoje persėdimo iš nuosavų automobilių į viešąjį transportą terminalas, artimiausiu metu tokių žadama diegti ir daugiau.

„Busturo“ atstovė pristatė pagrindinius faktus apie transportą mieste. „Busturas“ šiuo metu yra vienintelis vežėjas mieste, veža keleivius tiek miesto, tiek priemiesčio, tiek tarpmiesčio maršrutais.

Kalbėtoja pristatė pastaruoju metu vykdomus projektus, diegiamą elektroninio bilieto sistemą.

Panevėžio autobusų parko direktorius Rimantas Petukauskas pasakojo apie situaciją Panevėžyje. Didžiausia problema – mažėjantis gyventojų, tuo pačiu – ir viešojo transporto keleivių kiekis. Nepaisant to, Panevėžio vežėjai dirba pelningai. Tačiau pastaruoju metu miesto savivaldybė užsimojo iš įmonės atimti dividendus. Pasak R. Petukausko, tai – precedento neturintis atvejis ne tik Lietuvoje.

„Šiuo metu visi mieste važinėjantys autobusai – žemagrindžiai. Pastaruoju metu keleivių patogumui autobusų maršrutų tinklas papildytas keturiais naujais maršrutais. Ateityje žadame įsigyti daugiau SGD autobusų, kadangi mūsų turimos kompresorinės pajėgumai trigubai didesni negu dabar panaudojami“, – kalbėjo R. Petukauskas.

Čekijos autobusų gamintojai

Gaminamų autobusų gamą susirinkusiems pristatė „IVECO bus“ atstovas Lukaš Malik.

Jis kalbėjo apie įmonės istoriją, apie parduotus autobusus, kaip pardavimai pasiskirsto Europoje, gamintojų dabarties ir ateities sprendimus, diegiamas modernias technologijas.

Pastaruoju metu „IVECO bus“ pateikė rinkai elektrinį mikroautobusą. SGD autobusai Čekijoje gaminami jau dvidešimt metų. Juos galima pritaikyti važiuoti biodujomis.

L. Malik taip pat pristatė visus IVECO gaminamus autobusų modelius.

Čekijos SOR autobusų gamintojų atstovas pristatė kompanijos veiklos rezultatus, kalbėjo apie gaminamus autobusus. SOR siūlo rinkai dyzelinius, SGD, elektrinius autobusus, taip pat troleibusus. Šie autobusai jau važinėja Estijoje bei Latvijoje. Lietuvoje SOR autobusų kol kas nėra.

SOR siūlo įvairias elektrinių autobusų įkrovimo sistemas. Hradec Kralove važinėja autobusai iš tinklo įkraunamomis baterijomis, Prahoje įrengta pantografų sistema.

Gamintojai siūlo rinkai nuo 8 iki 11,1 ilgio elektrinius autobusus.

Savo gaminius taip pat pristatė Lietuvoje neblogai pažįstama įmonė „Škoda electric“.

Įmonė siūlo įrangą bėginiam transportui, taip pat – troleibusams. „Škoda elektric“ sukurti elektriniai varikliai naudojami penkiasdešimtyje šalių.

Įmonė – lyderė pagal pagaminamus troleibusus, taip pat teikia įrangą hibridiniams autobusams.

Įmonės atstovas kalbėjo apie tiekiamą įrangą troleibusams su autonomine eiga, apie elektrinius autobusus, siūlomas greitojo įkrovimo stoteles bei pantografus.

Įrangos gamintojai

„Bustec“ atstovas kalbėjo apie tiekiamas keleivių informavimo bei bilietų pardavimo sistemas.

Šiuo metu „Busec“ tiekia viešajam transportui mobilias aplikacijas, informavimo sistemas, borto kompiuterius.

„Bustec“ atstovas kalbėjo apie jų gaminamos įrangos privalumus, taip pat apie ateities sprendimus.

„Cegelec“ atstovas Zdenek‘as Kocarek“as pristatė elektroninio mobilumo sprendimus viešajam transportui. „Cegelec“ ypač didžiuojasi įranga, kurią peteikė „Metrostyle“ sistemai Zalcburge, taip pat hibridiniams troleibusams Vokietijos Ebersvalde.

Kadangi „Cegelec“ tiekia įrangą troleibusų pastotėms, ketina siūlyti savo pagalbą ir kauniečiams, pastaruoju metu ketinantiems atnaujinti mieste vieną troleibusų pastotę.

„Elektroline“ atstovai, tiesiantys elektros instaliavimo darbus tramvajų bei troleibusų linijoms, pasakojo apie savo veiklą įvairiuose pasaulio miestuose. Pastaruoju metu linijos nutiestos Prahoje, Bergene, keliuose Italijos miestuose, taip pat JAV mieste Daytone ir kt.

„Mikroelektronika spol“ sprendimus pristatęs įmonės atstovas kalbėjo apie jų teikiamą elektroninę įrangą. Jie siūlo rinkai kasos aparatus, informavimo ekranus transporto priemonėse bei stotelėse, borto kompiuterius, validatorius, jutiklius ir pan.

Jis taip pat kalbėjo apie įdomesnius sprendimus, pastaruoju metu įdiegtus įvairiuose pasaulio miestuose.

„Pragoimex“ atstovas kalbėjo apie tiekiamas techninioserviso paslaugas bėginėms transporto priemonėms. Kompanija atnaujina tramvajaus linijas, rekonstruoja beimodernizuoja infrastruktūrą, taip pat tiekia detales troleibusams, teikia serviso paslaugas.

„Pragoimex“ taip pat gamina asinchroninius variklius traukiniams, tramvajams bei troleibusams.

Seminaro dalyviai diskutavo įvairiais klausimais, keitėsi kontaktais. Čekijos atstovai pakvietė Lietuvos vežėjus apsilankyti bet kurioje iš pristatytų įmonių ir susipažinti su jos veikla iš arčiau.

 

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

Endnotes:
  1. [Image]: http://ebus.lt/wp-content/uploads/2016/04/apie-ambas.jpg

Source URL: https://ebus.lt/kalbeta-apie-cekijos-parama-miestu-viesojo-transporto-pletrai-lietuvoje/